Gegužės mėnesį startuoja nauja socialinio verslo programa „Change4Future“, kurios metu planuojama išauginti net penkiolika naujų socialinių verslų Kauno regione. Beveik pusmetį truksianti keturių etapų programa kvies įsitraukti visus norinčius kurti pozityvius pokyčius visuomenėje – nuo švietimo iki sveikatos apsaugos. Jau dabar besidomintys naujomis verslo galimybėmis gali registruotis į nemokamus internetinius seminarus bei dalyvauti konkurse į hakatoną.
Jungiasi žinomi socialiniai inovatoriai ir ekspertai
Visą programą sudarys trys viena su kita susijusios dalys: nemokami internetiniai seminarai, hakatonas ir akseleratorius. Pasak programos moderatorės, „ChangeMakersON“ vadovės Simonos Šimulytės, pirmajame etape galės dalyvauti visi norintys ir netgi dar neturintys jokios verslo idėjos, o kituose etapuose liks tik komisijos atrinkti dalyviai.
„Siekiame, kad dalyvaudami pirmajame etape, internetiniuose seminaruose, žmonės suprastų, ar jie nori vystyti socialinį verslą ir kokia yra to vertė ne tik visuomenei, bet ir pačiam verslo kūrėjui. Vis dar sklando daugybė mitų, kad socialinis verslas negali būti pelningas. Jis gali ir privalo toks būti. Kuo sėkmingesnis verslas – tuo didesnį poveikį jis gali kurti visuomenei“, – pasakoja S. Šimulytė.
Anot jos, „Change4Future“ programos tikslas yra, pasitelkus ekspertų pagalbą, padėti socialiniams inovatoriams tapti rimtais žaidėjais rinkoje. Ji džiaugiasi, kad prie ekspertinės komandos jau prisijungė įvairių sričių specialistai bei vertingą patirtį turintys socialiniai inovatoriai.
Vienas iš jų – socialinio projekto „Reanimacija“ įkūrėjas bei muzikantas Jurgis Didžiulis, kuris šiuo metu netgi kuria socialinių inovatorių dainą „Change4Future“ programai.
Jis kartu su aktoriumi Leonardu Pobedonoscevu, TV laidų prodiuseriu Laurynu Šeškumi bei kunigu Algirdu Toliatu pirmajame etape atskleis, kaip išvystyti sėkmingą socialinį verslą. Tolimesniuose etapuose individualiomis konsultacijomis dalinsis ir IT, rinkodaros, pardavimų, inovacijų bei kitų profesinių sričių profesionalai.
Internetiniuose seminaruose – praktiniai patarimai
Pirmasis programos etapas prasidės jau kitą savaitę: net penkis antradienius iš eilės internetinių seminarų dalyviai galės pasisemti įkvėpimo bei praktinių patarimų apie verslo vystymą.
Atidarymo renginyje socialinis inovatorius J. Didžiulis, „Kaunas IN“ vadovas Tadas Stankevičius bei paauglių ir jaunimo sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymo programos „Teenshapers“ įkūrėjas Artiomas Šabajevas pasidalins, kaip idėjas paversti pokyčius kuriančiais verslais, o socialinių inovatorių bendruomenės vadovė S. Šimulytė papasakos, kas laukia būsimų socialinių inovatorių visoje „Change4Future“ programoje, atskleis taisykles ir reikalavimus, norintiems dalyvauti bei atsakys į visus žiūrovų klausimus.
Kituose seminaruose bus galima išgirsti, kaip sukurti tvarų produktą, kaip atsakingai parduoti kuriamą vertę, kaip užaugti pokyčių lyderiu ir kaip nukeliauti nuo idėjos iki pirmojo kliento.
„Krizė – yra pats geriausias metas veikti. Todėl labai džiaugiamės, jog „Change4Future“ projektas prasideda tuo metu, kai socialinio verslo poreikis yra kaip niekad aktualus. Pandemijos metu natūraliai pradėjo kurtis daug socialinių iniciatyvų ir jos išties turi didelį potencialą ateityje tapti stabiliais verslais. Taip pat laukiame vis svarstančių, bet niekaip nesiryžtančių kurti savo verslo“, – sako S. Šimulytė.
Pasak jos, programos metu kiekvienas iš penkiolikos atrinktų socialinių verslų galės pasinaudoti 8000 EUR vertės ekspertų konsultacijomis bei įsigyti verslui reikalingos įrangos beveik už 7000 EUR. Akseleravimo programa yra finansuojama Europos socialinio fondo agentūros. O jau turintys socialinio verslo idėją ar socialinį verslą pradinėje stadijoje – iškart gali registruotis į antrą etapą – hakatoną.
Šiam etapui komisijos nariai „Skubios siuntos“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Vladas Lašas, „Reach4Change” vadovė Jurgita Ribinskaitė Glazer, Simona Šimulytė, socialinio verslo „Trys kubai“ bendra įkūrėjas Vytautas Butkus išrinks penkiolika didžiausią potencialą turinčių idėjų ir pakvies jų autorius idėjas paversti socialinio verslo modeliais trijų dienų hakatone.