Ne paslaptis, jog antrame pagal dydį Lietuvos mieste yra tam tikrų nerašytų taisyklių, kurių privaloma laikytis. Praėjusią savaitę plačiai nuskambėjusi taksi vairuotojo istorija prie Kauno oro uosto priminė, kad nors gyvename technologijų amžiuje, tam tikruose sektoriuose vis dar gajūs įvairūs, nelegalūs susitarimai, kurių nesilaikantiems, grasinama ir susidorojimu.
Kauno rinkoje pradėję dirbti naujokai iš karto patyrė senosios Kauno taksi vairuotojų gvardijos pasipriešinimą. Jiems buvo priminta, kad laukti keleivių galima ne visose viešose taksi stotelėse, o norint stoti į eilę pelningiausiose vietose, reikia iš anksto užsirašyti į eilę ir jos laikytis. Nesutinkantys su sąlygomis sulaukdavo ne tik grasinimų, bet ir realių veiksmų, pavyzdžiui rado perpjautas palikto automobilio padangas.
Iš naktinių klubų – brangesnis taksi
Neoficialiai kalbama, kad naktiniai klubai ir barai sudaro susitarimus su taksi firmomis, nes tai joms pelninga. Dažniausiai iš naktinių pasilinksminimo vietų lankytojai namo vyksta prie klubo laukiančiais ir gyvoje eilėje stovinčiais taksi automobiliais, kurie klientams taiko kur kas didesnę kainodarą, nei taksi išsikvietus telefonu.
Prie kai kurių klubų taksistai itin aršūs ir iš viešų miesto gatvių vaiko konkurentų taksi automobilius.
Praėjusį pirmadienį vienas taksi vairuotojas praktiškai išbandė Kauno oro uosto taksi stotelę, iš kurios buvo išguitas kolegų. Nors oro uostas skelbia, kad pakeitus tvarką prie oro uosto keleivių laukti gali visų firmų taksi automobiliai, paaiškėjo, kad čia dirbantys taksi vairuotojai sudarinėja eilę, pagal kurią kasdien rotuojasi, kuris pirmas stovės eilėje prie klientų.
Kauniečiai pastebi, kad gyvose taksi eilėse sutinkama situacija, kai klientas nenori važiuoti su taip vadinamu „kledaru“ ir renkasi trečią ar penktą eilėje stovintį automobilį. Jo vairuotojas atsisako vežti klientą, motyvuodamas, jog reikia sėsti į pirmą eilėje stovintį.
Kokie pažeidimai dažniausiai fiksuojami?
Taksi vairuotojų daromus pažeidimus fiksuoja miesto viešosios tvarkos skyrius. Jo vedėjas teigia, kad dažniausiai pasitaikantys taksi vairuotojų daromi pažeidimai, kai nustatoma pasibaigusi taksometro metrologinė patikra ar neįregistruotas taksometras. Kai kurie taksistai vengia pildyti kelionės lapą ar taksometro operacijų žurnalą.
Taksi paslaugomis Kaune besinaudojantys keleiviai dažniausiai skundžiasi dėl vairuotojų bendravimo kultūros stokos, automobilių techninio stovio ir autoparko amžiaus.
Daug problemų taksistams kelia nemokūs keleiviai. Tokiais atvejais pastebima, kad dažniausiai kalti būna patys vairuotojai, veždami keleivius ilgais atstumais (dažniausiai į užmiestį) neįsitikinę, ar keleiviai turi pinigų susimokėti už taksi paslaugas. Atvykus į nurodytą vietą ir kyla konfliktinės situacijos, kurias sprendžia ir policijos pareigūnai.
Šiuo metu yra išduota per tūkstantį galiojančių leidimų teikti taksi paslaugas Kauno mieste.