Iki metų pabaigos valdžia planuoja suskaičiuoti, kiek kainuos už verslininkų pinigus nutiesti 4 kelius: Klaipėdos, Zarasų, Kauno rajonuose ir kiek žmonės turėtų kiekvieną kartą jais važiuodami tiems verslininkams mokėti. Specialistai kritikuoja, kad valdžia kiša ranką į žmonių kišenes, užuot keliams remontuoti skyrusi visus pinigus, kuriuos vairuotojai sumoka per degalų akcizą, skelbiama TV3 žinių reportaže.
Net už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ pripažįsta – Lietuvoje 4 iš 10 kelių yra blogos arba labai blogos būklės. Nors trūksta pinigų seniems keliams remontuoti, Susisiekimo ministerija planuoja tiesti naujus už verslininkų pinigus.
„Iki metų galo įsivertinsime Kauno, Klaipėdos, Zarasų aplinkkelio investicinių projektų paruošimo galimybes bei 130 kelio Kaunas–Prienai įgyvendinimo galimybes“, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Ministerija planuoja verslininkams leisti už savo pinigus nutiesti beveik 7 km ilgio Pietinį Klaipėdos aplinkkelį. Zarasų aplinkkelis driektųsi apie 9 km, o Kauno Vakarinis aplinkkelis – apie 16 km.
Susisiekimo ministras ir kai kurie politikai Seime siūlo, kad už naują kelią, kurį pastatytų verslininkai arba Susisiekimo ministerijai priklausanti bendrovė „Via Lietuva“, susimokėtų visi juo važiuojantys vairuotojai. Kelias būtų mokamas kaip kai kuriose užsienio valstybėse.
„Mokami keliai turėtų būti tie, kuriems yra alternatyva. Kaip pavyzdį galiu pateikt štai, kad ir „Via Baltica“ kelias, kuris praeina pro Kėdainius ir Kėdainiuose yra ir kitas kelias. Dabar jis jau baigtas rekonstruoti“, – TV3 žinioms sakė Seimo ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.
Pavyzdžiui, kaimyninėje Lenkijoje, nuvažiuoti motociklu pustrečio šimto kilometrų Konino–Soviecko autostrada kainuoja 14 Eur, o lengvuoju automobiliu 2.24 Eur.
Kilometras važiuoti mokamais Lenkijos keliais lengvuoju automobiliu gali kainuoti 5–13 centų, priklausomai nuo autostrados. Kiek tektų mokėti už kiekvieną nauju keliu nuvažiuotą kilometrą Lietuvoje, ministerija dar nesuskaičiavo, o K. Starkevičius turi savo variantą: „100 kilometrų gali (kainuoti – aut. past.) iki trijų eurų“.
Kai kurie Klaipėdos, kurios pašonėje svarstoma tiesti pietinį aplinkkelį, gyventojai net nežinodami, kiek tektų mokėti už važiavimą nauju aplinkkeliu, piktinasi: „Už viską mokam, mokam, mokam ir nebus galo mokėt turbūt. Ir numirt negali žmogus be mokėjimo“.
Vien degalų akcizo pernai gyventojai ir verslas sumokėjo netoli milijardo, o užpernai – per 700 mln. Eur. Kasmet beveik 60 mln. Eur verslas sumoka už vinjetes, kurios reikalingos važiuoti tam tikrais autobusams ir sunkiasvorei technikai pritaikytais mokamais keliais.
„Jeigu jie visi būtų skiriami kelių priežiūrai, mes važinėtumėm stiklo lygumo keliais. Jie būtų be ledo žiemą, be sniego, jie būtų be duobių vasarą“, – sako Vežėjų sąjungos generalinis sekretorius Sigitas Žilius.
Jei galvojote, kad perkant degalus jūsų sumokėti akcizo mokesčiai keliauja keliams tvarkyti – klystate.
„Per akcizą nei vieno euro neateina į kelių remontą“, – TV3 žiniose teigė M. Švaikauskas.
Visą TV3 žinių reportažą galite pamatyti čia.
Kelias Kaunas-Prienai bus platinamas iki keturių eismo juostų
Kelias Kaunas-Prienai dažnai skamba nemaloniame kontekste – smarkūs eismo įvykiai, o siauras kelias dėl to dažnai būna užblokuotas ar sunkiai pravažiuojamas.
Šioje kelio atkarpoje sumontuoti vidutinio greičio matuokliai, kurie turėtų užtikrinti saugesnes eismo sąlygas. Vienas ruožas įrengtas nuo Pagirių gyvenvietės iki pat Išlaužo kaimo, trumpiausias – nuo Išlaužo iki sankryžos, vedančios į Purvininkų ir kitus Prienų rajono kaimus. Dar vienas vidutinio greičio kontrolės ruožas įrengtas nuo minėtos sankryžos iki Mačiūnų kaimo.
Daugiau šia tema
Naujienų portalas „Kas vyksta Kaune“ primena, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pernai lapkritį pasirašė dvi techninio darbo projekto parengimo sutartis kelio Kaunas–Prienai–Alytus atkarpoms. Sutartyse numatyta, jog kelio ruožų techniniai darbo projektai turėtų būti parengti per 25 mėnesius.
LAKD techninio darbo projekto parengimo sutartis pasirašė dviem Kaunas–Prienai–Alytus kelio ruožams: nuo 11,60 iki 19,48 kilometro bei nuo 19,48 iki 31,10 kilometro. Sutartys, pagal viešojo konkurso sąlygas, pasirašytos su UAB „Kelprojektas“.
Taip pat primename, jog rekonstruojant šią arteriją planuojama kelią išplatinti iki keturių eismo juostų, įrengiant pėsčiųjų bei dviračių takus. Sankryžas su rajoniniais keliais bei esamą žiedinę sankryžą Prienų mieste numatoma rekonstruoti į „turbo“ žiedines sankryžas.
Taip pat planuojama rekonstruoti geležinkelio viaduką, tiltus per Jiesios upę bei Šventupę. Projekte numatyti ir 5 tuneliniai pravažiavimai, 2 pėsčiųjų viadukai, požeminiai gyvūnų praėjimai, triukšmo mažinimo priemonės, viešojo transporto sustojimai, apšvietimas ir paviršinio vandens nuvedimo priemonės, pranešė LAKD.
Rekonstravus ir išplatinus Kauną su Prienais jungiančią arteriją, eismas joje bus saugesnis. Eismo saugumo užtikrinimo sprendiniai ir gera kelio dangos kokybė sudarys sąlygas padidinti leistiną greitį visame ruože nuo 70 km/val. iki 90 km/val.