Automobiliais užstatytos teritorijos centrinėse miestų dalyse – opus klausimas bemaž kiekvienam didmiesčiui. Kaunas imasi realių veiksmų šiai problemai sušvelninti. Artimiausiu metu prasidės daugiaaukštės automobilių saugyklos statybos. Daugiau kaip 250 vietų statinys suplanuotas greta buvusio „Merkurijaus“ pastato K. Donelaičio g. 65P sklype, o užbaigti projektą planuojama 2023-iųjų pavasarį.
Automobiliams ir dviračiams
Kaip Kauno savivaldybės pranešime žiniasklaidai dėsto meras Visvaldas Matijošaitis, rekonstruota Laisvės alėja, Vienybės aikštė, verslo centrai ir nauji traukos objektai Nemuno saloje, tikėtina, dar didins žmonių srautą, tad nauja aikštelė bus „optimalus sprendimas, kurio naudą pajus daugybė žmonių“.
Anot savivaldybės, įsisenėjusi problema ilgą laiką buvo jaučiama daugeliui kauniečių, kuomet sudėtinga rasti laisvų parkavimo erdvių, o transporto priemonės paliekamos tam nepritaikytose vietose ar aplinkiniuose kiemuose. Iškilus naujai daugiaaukštei automobilių saugyklai, nemaža dalis srauto turėtų būti nukrauta nuo centrinių Kauno gatvių.
Maždaug 8,2 tūkst. kv. m ploto uždaras pastatas talpins iki 262 automobilių. Pagal projektą suplanuoti 2 aukštai po žeme ir 4 antžeminiai aukštai. Statinys bus pritaikytas neįgaliesiems, kuriems numatytos specialios parkavimo vietos, o pirmo aukšto vakarinėje dalyje suplanuota dviračių laikykla.
Atskiri įvažiavimo ir išvažiavimo vartai suprojektuoti šiauriniame pastato fasade ir bus orientuoti į įvažą iš K. Donelaičio gatvės, pėsčiųjų įėjimas bei išėjimas – iš rytinės fasado pusės. Į kiekvieną aukštą bus galima pakilti liftu.
Derės su aplinka
Aplink vos kelių šimtų metrų atstumu įsikūrę keli universitetai, kitos mokslo bei kultūros įstaigos, verslo biurai, daugybė viešojo maitinimo vietų ir kitų traukos centrų. Naujo objekto vieta, teigiama savivaldybės pranešime, bus patogiai pasiekiama, tuo pačiu saugiai „įsiterpusi“ tarp aplinkinių pastatų, todėl architektūriškai nedarysianti jiems didesnės įtakos.
„Pasirinkta lakoniška pastato architektūrinė išraiška nedominuos aplinkoje, o atliks labiau foninį vaidmenį, ypač santykyje su „Romuvos“ kino teatro pastatu. Statinio fasadą sudarys pusiau skaidrus profiliuotas stiklas ir fasadinės plokštės su apdailiniu paviršiumi.
Stogą numatyta dengti rulonine bitumine danga su pilkšvai žaliu pabarstu. Pastatui dar daugiau natūralumo pridės augalija – viena aikštelės pastato išorinė pusė bus apželdinta vijokliais“, – sakė projekto vadovė Edita Šalnė.
Daugiau šia tema
Automobilių saugyklos vidaus sienas ir pertvaras numatyta mūryti iš betoninių „haus“ tipo blokelių, paliekant natūralius netinkuotus paviršius. Pastate taip pat planuojama įrengti aliuminio profilių langus ir duris bei šlifuoto betono grindis.
Planuoja pastatyti per metus
Būsimoje saugykloje numatyta įrengti vėdinimo, vaizdo stebėjimo, įeigos kontrolės, eismo valdymo bei kitas būtinas apsaugos sistemas. Įvažiavimus ir išvažiavimus reguliuos automatiniai kelio užtvarai. Prieš patenkant į pastatą specialūs ekranai informuos apie aikštelės užimtumą, todėl vairuotojams nereikės gaišti laiko ieškant laisvos vietos savo automobiliui.
Transporto priemonių tranzitas tarp aukštų numatomas pandusais. Eismas vyks ratu prieš laikrodžio rodyklę, stengiantis išvengti susikertančių srautų.
Projektui įgyvendinti suplanuoti maždaug metai nuo darbų pradžios. Objektą Naujamiestyje statys viešą rangos darbų konkursą laimėjusi bendrovė „Autokausta“, projekto vertė sieks apie 6 mln. eurų.