Prekybos centrai prakalbo, kiek kainavo įvesti ribojimai automobilių stovėjimo aikštelėse

delfi.lt 2020/12/20 14:34

Nuo 20 iki 55 tūkst., – tiek prekybos tinklams kainavo valdžios užmojai, susiję su lygiai savaitę trukusiais valdžios nurodymais automobilių aikštelėse riboti automobilių skaičių. Prekybininkai pasakoja, kad tam, jog tokie reikalavimai būtų įgyvendinti, jie susidūrė su rimtais iššūkiais, mat trūko tiek tam tikrų priemonių, tiek laiko tokį nutarimą įgyvendinti.

Truko lygiai savaitę

Dar gruodžio 7 dieną ankstesnioji Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo, kaip buvo skelbiama, nuo gruodžio 9-osios, trečiadienio, šalyje įsigaliojo tam tikri pakeitimai, susiję su automobilių statymu prekybos vietose.

Buvo skelbiama, kad automobilių aikštelėse šalia parduotuvių, prekybos centrų, turgaviečių ir kitų viešų prekybos vietų, gali būti užimtos tik 20 proc. stovėjimo vietų, neskaičiuojant darbuotojams bei neįgaliesiems skirtų vietų.

Tuomet laikinai sveikatos apsaugos ministro pareigas ėjęs Aurelijus Veryga tikino, kad automobilių skaičiaus ribojimas yra įvedamas kaip visiško nebūtinųjų parduotuvių uždarymo alternatyva ir tai leis sumažinti žmonių srautus parduotuvėse.

Prekybos centrai automobilių aikšteles tvėrė atitvarais, stop juostomis, medinėmis paletėmis, statė ženklus, o gyventojai automobilius palikdavo net daugiabučių kiemuose.

Visgi parėmusi įgaliojimus, naujoji Vyriausybė praėjusį sekmadienį nusprendė imtis griežtesnių pandemijos valdymo priemonių ir nusprendusi nuo gruodžio 16 dienos uždaryti parduotuves, kurių pagrindinė veikla yra prekyba ne maisto produktais, atsisakė anksčiau minėto ribojimo šalia parduotuvių ir prekybos centrų riboti automobilių skaičių.

Didžiausių prekybos centrų ir tinklų atstovai „Delfi“ sutiko paskaičiuoti, kiek jiems kainavo toks Vyriausybės nutarimas.

Stovėjimo aikštelės . R. Tenio nuotr.

Dirbo naktimis, kainavo 55 tūkst. Eur

„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė pasakojo, kad tinklas operatyviai įgyvendino šį Vyriausybės reikalavimą, tiesa, nors, kaip pripažino, kad tai buvo tikras iššūkis.

„Nepaisant to, kad šiam Vyriausybės reikalavimui įgyvendinti turėjome itin trumpą laiką, tačiau spėjome laiku prie visų „Maxima“ parduotuvių esančiose automobilių stovėjimo aikštelėse įrengti ribojimus.

Visoje Lietuvoje veikia 252 „Maxima“ parduotuvės ir yra kone 300 tūkst. kvadratinių metrų ploto, kurį reikėjo kažkaip aptverti ar apriboti. Per tokį trumpą laiką įgyvendinti šį Vyriausybės reikalavimą buvo fiziškai neįmanoma, bet intensyviai dirbome naktimis. Taip pat susidūrėme su sunkumais įsigyti stovelius, kurių pritrūko rinkoje“, – pasakojo ji.

E. Dapkienės teigimu, prie visų didesnių „Maxima“ parduotuvių esančiose automobilių stovėjimo aikštelėse buvo įmontuoti specialūs plastikiniai stoveliai su stop juostomis, o prie mažesnių parduotuvių – tiesiog sustatytos medinės paletės.

Pasak tinklo komunikacijos vadovės, automobilių statymo ribojimui, vykdant Vyriausybės nurodymą, iš viso buvo išleista 55 tūkst. Eur, kaip pridūrė, tai suma, įskaitant stovelių, apsauginės STOP juostos įsigijimą bei naktimis vykusius stovelių montavimo darbus.
„Taip pat pildomos išlaidos bus ir išmontuojant šias automobilių statymąsi ribojančias priemones“, – sakė ji.

Stovėjimo aikštelės / R. Tenio nuotr.

Negavo priemonių

„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė taip pat tikino, kad siekdamas vykdyti Vyriausybės nurodymus prekybos tinklas susidūrė su sunkumais dėl priemonių trūkumo.

„Didžiausius sunkumus, įgyvendinant netikėtą nurodymą apriboti parkavimo vietų prie prekybos centrų skaičių, kėlė priemonių trūkumas – rinkoje iš karto nepavyko rasti reikiamo kiekio segmentinių tvorų, teko ieškoti kitų sprendimų, pavyzdžiui, dalies prekybos centrų aikštelėse aptvėrimus įrengėme į grindinį įgręžiant laikinus stulpelius ir ištempiant apsauginę juostą.

Taip pat rangovai nebuvo pasiruošę taip staigiai išaugusiai jų paslaugų paklausai – dėl to kelių prekybos centrų aikštelėse darbai vėlavo.

Papildomų sunkumų kėlė ir prekybos centrų aikštelėse palikti aplinkinių gyventojų automobiliai – po nakties ne kartą radome išardytus ir sulaužytus atitvarus“, – sakė ji.

Anot R. Keršienės, iš viso laikinų atitvėrimų sumontavimas ir demontavimas 25-iose automobilių statymo aikštelėse prie „Rimi“ priklausančių ar pilnai valdomų prekybos centrų, kuriose nėra įrengta automatinė kontrolės sistema, tinklui kainavo apie 20 tūkst. eurų.

Kiek pinigų išleido automobilių skaičiaus ribojimams aikštelėse redakcija teiravosi ir prekybos centrų „Panorama“, „Akropolis“ bei „Ozas“. Pastarasis nuo komentarų susilaikė, gavus „Panorama“ ir „Akropolis“ atsakymus tekstas bus papildytas.

Daugiau informacijos skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA