Vyriausybei planuojant pratęsti karantiną, „Regitroje“ ieškoma būdų, kaip verslui ir gyventojams užtikrinti iš užsienio įvežtų transporto priemonių registravimo paslaugą. Todėl priimtas sprendimas nuo šiandien, kovo 25 d., didžiųjų šalies miestų „Regitros“ padaliniuose aptarnauti klientus.
Dokumentus reikės pateikti iš anksto elektroniniu paštu, tuomet bus susitarta dėl konkretaus vizito laiko ir vietos.
Paskelbus visuotinį karantiną, „Regitros“ paslaugos buvo pradėtos teikti nuotoliniu būdu. Dalį savo paslaugų įmonė jau ne pirmus metus teikia skaitmeniniais kanalais. Pavyzdžiui, didžioji dalis klientų užsisakyti vairuotojo pažymėjimą, taip pat įregistruoti Lietuvoje jau eksploatuotą transporto priemonę gali tiesiog internetu.
Tuo tarpu kalbant apie iš užsienio įvežtas transporto priemones – jų registracija galima tik padalinyje. To priežastis – saugumas. Darbuotojai turi patikrinti, ar automobilio duomenys sutampa su dokumentuose nurodyta informacija, taip pat įvertina VIN autentiškumą ir kt.
Tačiau Vyriausybei planuojant pratęsti karantiną ir matant klientų poreikį įregistruoti iš užsienio įvežtas transporto priemones, „Regitra“ sudarė galimybę fiziniams ir juridiniams asmenims jas įregistruoti nuo pirmadienio iki penktadienio šiuose miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Alytuje.
Kaip vyks registracijos procesas?
Paslaugos bus teikiamos tais atvejais, kai transporto priemonei reikalingas tapatumo sutikrinimas. Kitaip tariant, bus galima įregistruoti Lietuvoje dar neregistruotas transporto priemones.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad dar prieš atvykstant į padalinį klientas turi elektroniniu paštu atsiųsti visus registracijai reikalingus dokumentus. Darbuotojui juos įvertinus, bus atsiųsta išankstinė sąskaita. Klientui apmokėjus už paslaugas, „Regitros“ darbuotojas informuos apie vizito laiką ir vietą.
Būtina pastebėti, kad atvykstant reikia turėti elektroniniu paštu gautą užsakymo numerį, visų registracijai reikalingų dokumentų originalus, o procedūros metu turi dalyvauti tas asmuo, kuris teikia prašymą.
Toks principas leis užtikrinti tinkamą srautų reguliavimą ir laiko tarpus patalpų vėdinimui bei dezinfekcijai. Atkreipiame dėmesį, kad klientai bus aptarnaujami tik tapatumo sutikrinimui skirtose vietose, o ne klientų aptarnavimo salėse.
Bus imtasi ir kitų apsaugos priemonių, kad būtų maksimaliai išvengta žmonių fizinio kontakto. Pavyzdžiui, klientų bus prašoma prieš tapatumo sutikrinimo procedūrą atidaryti visas automobilio dureles, o dokumentus palikti ant sėdynės.
„Regitra“ kviečia būti atsakingais ir nesant būtinybei šių paslaugų gavimą atidėti vėlesniam laikotarpiui, kai pasibaigs karantinas.
Kaip ir kokius dokumentus pateikti?
Norint įregistruoti iš užsienio įvežtą transporto priemonę, asmuo pirmiausia turi užpildyti prašymą, kurį galima rasti čia. Prašymą reikia pasirašyti el. parašu ir kartu su juo el. paštu [email protected] atsiųsti visus registracijai reikalingus dokumentus (jų kopijas).
Registracijai reikia turėti asmens dokumentą, įgaliojimą, jei yra atstovaujamas kitas asmuo, pirkimo–pardavimo sutartį ar kitą įsigijimą patvirtinantį dokumentą, kilmės dokumentą, atitikties įvertinimo dokumentą (jei transporto priemonė įvežta iš trečiųjų šalių).
Taip pat reikia turėti muitinės procedūrų atlikimą patvirtinantį dokumentą (jei transporto priemonė įvežta iš Norvegijos, Šveicarijos, Islandijos, Lichtenšteino ar trečiųjų šalių), galiojančios techninės apžiūros kortelę, galiojančio privalomojo civilinės atsakomybės draudimo dokumentus.
Regitra pranešime primenama, jog elektroniniu paštu siunčiamo dokumentų rinkinio dydis neturi viršyti 40 MB.
Primename, kad praėjusią savaitę buvo pradėtos registruoti Lietuvos vežėjų transporto priemonės, kurios yra susijusios su būtinųjų funkcijų įgyvendinimu, t. y., prekių judėjimu. Vežėjai yra aptarnaujami kita prioritetine tvarka, kuomet „Regitros“ darbuotojai vyksta į sutartą vietą.
Taip pat jau nuo praėjusios savaitės pradžios naujų automobilių gamintojų atstovai, kurie yra sudarę sutartis su „Regitra“, gali įregistruoti naujas transporto priemones.