Lietuvoje svarstant nuo 2020 metų įvesti taršių automobilių mokestį, finansų ministras Vilius Šapoka sako, kad būtina taikyti ir mokesčius, ir paskatas.
„Būtina taikyti tiek paskatas pakeisti automobilį į mažiau taršų, tiek tam tikrą registracijos mokestį, tam kad būtų paskata taršų automobilį realizuoti. Aš manau, tik toks „sumuštinis“ galėtų suveikti“, – antradienį Žinių radijui sakė V. Šapoka.
Anot jo, Lietuvoje yra vienas iš pačių taršiausių automobilių parkų Europos Sąjungoje, ir jei jis nebus atnaujintas mažiau taršiais, tai kainuos visuomenei.
„Dėl kovos su klimato kaita, aplinkosaugos reikalavimo – jei nepakeisime savo automobilių parkų, ateinantį dešimtmetį taršos leidimai mums kainuos papildomai šimtus milijonų“, – sakė ministras.
Jis sako, kad jei mokesčiai, susiję su automobiliais, bus laikomi „super jautriais politiškai“, ateityje reikės galvoti apie kitus mokesčius.
Tarptautinės organizacijos ne vienus metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius, plėsti nekilnojamojo turto (NT) apmokestinimą.
„Seime yra vienas iš variantų, kuris buvo pateiktas Vyriausybės, apmokestinti antrąjį, paskesnį būstą. Toks variantas yra įmanomas, bet jis yra Seime, nebuvo sulaukęs palaikymo. Galvosime apie apie kitas alternatyvas, bet viskas bus Seimo rankose“, – teigė V. Šapoka.
Vyriausybė pernai siūlė 0,3 proc. apmokestinti antrą ir daugiau vieno žmogaus turimus būstus, tačiau jis Seime pritarimo nesulaukė.