Humoro jausmas dar niekam nepakenkė, ypač per šventes. Kaunietis žurnalistas Arūnas Dambrauskas turi savitą pasaulio ir Kauno matymo kampą, o savo istorijas vadina iš serijos „ne tarp kito“.
Kauno Kristaus prisikėlimo bazilikoje maždaug 7 metų vaikas mamos paklausė, ar čia prisikėlė Jėzus Kristus. Negirdėjau, ką jam paaiškino, bet pagalvojau, kad klausimas logiškas. Juk Šiluvoje yra Švč. Mergelės Marijos Apsireiškimo koplyčia, nes, anot legendos, čia yra apsireiškusi Dievo Motina.
Pasvarčiau, ką būtų galima paaiškinti vaikui, paklaususiam apie Žaliakalnyje prisikėlusį Kristų. Turbūt reikėtų kalbėti apie Aukščiausiojo visuotinumą. Apie tai, kad jis tiek pat yra Žaliakalnio prisikėlimo bazilikoje, kiek ir Vatikano Šventojo Petro bazilikoje ar kokioje nors Pilviškių bažnytėlėje.
Todėl, kalbant iš esmės, galima sakyti, kad Kristus prisikėlė Žaliakalnyje. Arba, kad Kristus tam tikra prasme buvo kaunietis. O gal dzūkas? Bet gabūt suvalkietis nuo Marijampolės. Čia jau turbūt piktžodžiaujame ir per daug sau leidžiame? Tačiau neskubėkime savęs teisti ir pasikliaukime Aukščiausiojo universalumu ir gerumu. Gal nenumes mums už tai plytos ant pakaušio, kokiame nors Žaliakalnio skersgatvyje.
Gruodžio 2 dieną prasidėjo advento laikotarpis – katalikai laukia Nuodėmių Atpirkėjo gimimo. Prisipažinkime: kalėdinių nuolaidų šurmulio triukšmingai lydimas advento laikotarpis labiau primena Apsipirkėjo šventę. Realybė yra tokia, kad mūsų gyvenime Atpirkėjas atsidūrė didžiojo brolio Apsipirkėjo šešėlyje. Bet net ir tokioje realybėje, tikėtina, Aukščiausiasis yra ir Žaliakalnyje, ir Šančiuose, ir Vilijampolėje. Žodžiu, tikras kaunietis.