Žaliakalnio funikulierių valdančios bendrovės „Kauno liftai“ vadovas susitikimo su Kauno meru metu pristatė veiksmus, kurie padės ateityje išvengti panašių incidentų.
Prieš kiek daugiau nei savaitę dėl neblaivaus mašinisto nesuvaldyto funikulieriaus įvairius kūno sumušimus patyrę moksleiviai jau sveiksta. Praėjusios savaitės pabaigoje iš ligoninės buvo išleista vienintelė medikų globoje ilgiau buvusi moksleivė.
Pristatė du sprendimus
Pasak bendrovės „Kauno liftai“ vadovo Jono Guzavičiaus, siekiant, kad ateityje tokios nelaimės nepasikartotų, bus imtasi saugumo priemonių.
„Imsimės tiek techninių, tiek organizacinių priemonių, skirtų ir paties mašinisto kontrolei. Per vasaros atostogas, kuomet būna mažiausi žmonių srautai, funikulierių remontuosime. Svarstome apie galimybę mašinisto darbo vietoje įrengti stacionarų alkotesterį, panašų į tokį, kokie būna automobiliuose. Tai, kas nutiko, buvo grynai žmogiška klaida. Ką mašinistas bandė padaryti su sustojusiu funikulieriumi, dar aiškinasi speciali komisija. Ačiū Dievui, kad rimtų sužalojimų pavyko išvengti“, – teigė J. Guzavičius.
Žaliakalnio funikulierius 1993 metais buvo privatizuotas, o 2003 metais jį įsigijo ir iki šiol eksploatuoja privataus kapitalo įmonė „Kauno liftai“.
Aleksoto funikulierius – po padidinamuoju stiklu
Po nelaimės Žaliakalnyje dėmesys nukrypo ir į Aleksote veikiantį funikulierių. Pasak jį eksploatuojančios bendrovės „Kauno autobusai“ vadovo Mindaugo Grigelio, nuodugnūs įrenginio techniniai patikrinimai atliekami periodiškai.
„Paskutinis lynų kelio techninės būklės patikrinimas buvo atliktas balandžio 26 dieną“, – teigė M. Grigelis.
Patikrinimų metu analizuojami dokumentai, statybinė dalis, metalinių konstrukcijų būklė, lynai, jų jungtys ir įtempimo įrenginiai, nukreipiamieji įtaisai, pavaros ir stabdžiai, stočių mechaninė įranga, elektriniai įrenginiai, signalizacija, vilktuvai, griebtuvai, tikrinamas viso įrenginio veikimas.
„Funikulieriaus mašinistas-šaltkalvis kiekvieną rytą prieš darbo pradžią apžiūri funikulierių ir įvertina jo techninę būklę: patikrina įrenginius mašinų skyriuje, patikrina vagonėlių stabdžių būklę, rankinį stabdį, vagonėlių ratų gaudykles, lynų tvirtinimą, apeina ir apžiūri visą vagonėlių kelią: ar viskas tvarkoje su bėgiais, ar nėra po nakties kokių kliūčių, pašalinių daiktų, nulūžusių šakų, akmenų ir tik tuomet pradeda darbą“, – tikino M. Grigelis.