Vagišiai nusitaikė į prabangius automobilius: įsisuko užburtas ratas

Automobilių detalių vagys ėmė drumsti „Lexus“ vairuotojų ramybę. Draudikai atkreipia dėmesį, kad netikėtai 2017 m. pabaigoje prasidėjusios ir vis didesnį pagreitį įgaunančios šių prabangių automobilių veidrodėlių vagystės gali reikšti, kad vagišius, patys to nežinodami, pakursto ir apvogti transporto priemonių savininkai.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, anksčiau vagių išvengdavę „Lexus“ pernai rudenį atsidūrė šešėlinės rinkos taikiklyje, o veidrodėlių vagysčių skaičius, palyginti su 2016 metais, išaugo net šešis kartus.

„Lexus“ automobiliai buvo išimtis tuo, kad vagių jie beveik nedomino. Jei ir būdavo pavagiamos detalės, tai tokių atvejų pasitaikydavo vos keli per metus. Tuo tarpu pernai rudenį pasipylė „Lexus“ veidrodėlių vagysčių banga, kelianti įtarimų, kad vėliau tuos pačius veidrodėlius susigundo pigiau įsigyti ir patys apvogtieji, taip įsisukdami į užburtą ratą ir netgi didindami vogtų detalių paklausą“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Vidutinė tokiu atveju patiriama žala svyruoja apie 400 eurų. Eksperto teigimu, iš antrų rankų prabangaus automobilio veidrodėlius įsigyti kainuoja pigiau nei servise ar autodalių parduotuvėje pirkti naujus, todėl apvogtų automobilių savininkams tokia galimybė gali pasirodyti patraukli, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje tai sukelia dar didesnį vagių aktyvumą.

„Panašu, kad viskas sukasi ratu – iš vieno pavagia, jam prireikia veidrodėlių. Tada pavagia iš kito, o kol pirmas jau džiaugiasi gavęs pavogtas dalis, veidrodėlių prireikia antrajam, kuriuos pavagia iš trečio. Taip ir įsisuka. Norint tokios situacijos išvengti patarčiau nepirkti detalių pagal skelbimus portaluose. Didelė tikimybė, kad jie bus vogti, nebent turėsite galimybę įsitikinti, kad jas parduodantis žmogus tikrai turi ardomą automobilį“, – tvirtina A. Žiukelis.

Jo nuomone, įsisukusį vagysčių ratą galima nutraukti tik nusprendus kreiptis į patikimą servisą, automobilių dalimis prekiaujančią parduotuvę ar oficialią gamintojo atstovybę.

Beje, pastebima, kad vagių įžūlumui praktiškai ribų nėra ir anksčiau buvęs veiksmingas būdas išgraviruoti labiausiai vagiamas dalis ar detales nebeveikia.

„Kai kas vis dar bando graviruoti, bet ir tai nesustabdo vagių – jie vagia ir graviruotus veidrodėlius. Gatvėje esu ne kartą matęs automobilių, kurių valstybiniai numeriai nesutampa su kodu, išgraviruotu ant veidrodėlių. Tai, deja, nėra pavieniai atvejai, nors rizika būti susietam su konkrečia vagyste išauga“, – teigia A. Žiukelis.

Nuimti veidrodėlius įgudusiam vagiui užtrunka vos keletą sekundžių, tačiau jis gali padaryti ir daugiau finansinės žalos, jei skubėdamas dar ką nors apgadina. Žaibiškas tokių vagysčių pobūdis sufleruoja, kad nuo jų apsisaugoti sunku, net jei automobilis laikomas garaže ar neilgam paliekamas viešose vietose, pavyzdžiui, prie prekybos centro.

„Būna atvejų, kai žmonės atsisako vagis dominančių automobilių ir nusprendžia persėsti prie paprastesnių mašinų vairo vien tam, kad netektų kęsti ilgapirščių išpuolių. Kiekvieno atvejis ir sprendimas yra individualus, tačiau mažiausia, ką būtų galima padaryti – nepirkti automobilių detalių iš neaiškių pardavėjų bei perpardavėjų“, – sako draudimo ekspertas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA