Neseniai socialiniuose tinkluose pasklido žinia, kad į Rotušės aikštę grįžta kauniečių pamėgta renginių vieta – Ryšių kiemelis. Pasidomėjus išsamiau paaiškėjo, kad ši žinia ne visai teisinga – grįžta ne kiemelis, o tik jo vardu bando pasinaudoti kiti.
Sutartis dar nepasirašyta
Praėjusių metų pabaigoje Ryšių istorijos muziejaus vietoje šiuolaikišką biurą įsirengusi užsienio kapitalo kompanija „Adform Lithuania“ kartu užėmė ir iki tol keletą vasaros sezonų sėkmingai veikusią kultūrinę Kauno renginių vietą – Ryšių kiemelį. Daugelis kauniečių apgailestavo, kad Kauno senamiestyje nebeliko mėgiamos kokybiškų koncertų, pokalbių ir pramogų vietos. Tačiau neseniai socialiniuose tinkluose pasklido informacija, kad Ryšių kiemelio veikla bus atgaivinta. Pasidomėjus išsamiau paaiškėjo, kad ši žinia ne visai teisinga. Susisiekus su ankstesnių kiemelio renginių organizatoriais teko gerokai nustebti, kad kiemelio pavadinimą be jų leidimo tiesiog bando panaudoti kita buvusio Ryšių istorijos muziejaus patalpose veikianti įmonė, kurios veikla susijusi su čia įsikūrusiu naktiniu klubu „Agentūra“.
Pasiteiravus apie „Adform Lithuania“ priklausančio kiemelio erdvės panaudojimą vasaros metu, portalo korespondentams kilo dar didesnė nuostaba – paaiškėjo, kad būsimą pramoginę veiklą kiemelyje jau reklamuojantis organizatorius net neturi teisės to daryti. Kol kas „Adform Lithuania“ nėra su jais pasirašiusi jokios sutarties, leisiančios teisėtai naudoti šią erdvę jų renginiams.
Poelgį vadina neetišku
Buvusio „Ryšių kiemelio 837“ įkūrėją Igną Bubnį portalo „Kas vyksta Kaune“ skambutis pasiekė žvejybos Norvegijos jūroje metu. Jis patvirtino matęs žinutę apie Ryšių kiemelio sugrįžimą, bet pabrėžė, kad tai skelbiantys asmenys yra visiškai nesusiję su jo vykdyta veikla.
„Tikiuosi, kad kauniečiai supras, kad pasisavinta mūsų idėja yra pigus plagiatas – be sielos, tik iškamša tai, kas iš tiesų mums visiems buvo Ryšių kiemelis, – sakė I. Bubnys.
„Aš įdėjau labai daug pastangų į šį projektą, man jis yra brangus, esu tiesiog apstulbintas, kaip galima neatsiklausus naudotis kito žmogaus sukurtu vardu ir įdirbiu. Tikiuosi, kauniečiai nesileis kvailinami“, – vylėsi jaunas vyras. Kol kas veiklos atnaujinti jis neketina, tačiau jei sumanytų – būtinai tai darytų tik Kaune.
Pažadėjo, kad kiemelis bus atviras
„Adform Lithuania“ Kauno skyriaus vadovas Linas Katilius portalą „Kas vyksta Kaune“ informavo, kad derybos su kaimynystėje įsikūrusia įmone vyksta, tačiau kol kas bendradarbiavimo sutartis nėra pasirašyta. Kaip paaiškino L. Katilius, nuo pat įsikūrimo Ryšių istorijos muziejaus patalpose „Adform Lithuania“ laikėsi pozicijos, kad šiltuoju laikotarpiu kiemelis galėtų išlikti atviras miestiečiams, gyvas, kad čia galėtų vykti įvairūs kultūriniai renginiai.
„Mes tikrai suvokiame buvusio Ryšių istorijos muziejaus kiemelio svarbą Kauno kultūriniame gyvenime. Nuo pat pradžių sakėme, kad kiemelis bus atviras visiems renginių organizatoriams, kurie miestiečiams ir miesto svečiams norės pasiūlyti kokybiškus, prie miesto kultūrinio ar pramoginio gyvenimo prisidedančius renginius, kurie neprieštarautų „Adform“ vertybėms“, – L. Katilius.
Laukia ir kitų renginių organizatorių
Nuo „Adform Lithuania“ įsikūrimo Ryšių istorijos muziejaus patalpose kiemelyje jau vyko keletas renginių, kurių metu miestiečiai galėjo susipažinti su „Toyota“ hibridiniais automobiliais, pamatyti dizainerių kolekcijų pristatymą, kiemelyje gegužės mėnesį numatytas „Gatvės muzikos dienos Kaune“ baigiamasis koncertas.
„Dėl galimo bendradarbiavimo šiuo metu tariamės su Pažaislio muzikos festivalio, Kauno maratono bei kitų renginių organizatoriais, taip pat ir su kaimynystėje įsikūrusiais kaimynais, kurie nori kartą per savaitę rengti gyvos muzikos koncertus, – sakė L.Katilius. Jis užtikrino, kad „Adform Lithuania“ laukia ir kitų renginių organizatorių pasiūlymų.
„Norime pasidalinti šia erdve su kultūros, sporto, muzikos bei kitokio pobūdžio renginių organizatoriais, kurie įneštų džiaugsmo į mūsų visų kasdienybę, prisidėtų prie Kauno senamiesčio ir Rotušės aikštės patraklumo didinimo“, – sakė L. Katilius.
„Adform Lithuania“ nenorėjo komentuoti derybose dalyvaujančių organizatorių marketinginiais tikslais pasirinkto seniau čia veikusios įmonės sugalvoto ir naudoto Ryšių kiemelio pavadinimo, kuris moraliai priklauso jo sumanytojams, tačiau, ar jiems tai pavyktų įrodyti juridiškai – ateities klausimas.