Už nekokybišką prekę turi atsakyti jos pardavėjas

Jei nusiperkate nekokybišką prekę, greičiausiai ją nešate atgal į prekybos vietą ir prašote atlyginti nuostolius: grąžinti pinigus arba pakeisti prekę į kitą. O ką daryti, jei pirkinys – butas ir , pradėjus jį tvarkyti, pastebėjote tokius trūkumus, kurių pašalinimas atims daug Jūsų laiko arba pareikalaus didžiulės sumos pinigų. Kaip ieškoti teisybės ir ar įmanoma pažaboti nesąžiningus pardavėjus?

Įsigijau butą prieš porą metų, tačiau į jį su šeima persikrausčiau gyventi tik prieš gerą pusmetį. Pradėjęs gyventi naujai įsigytame bute pajutau didelę drėgmę, negana to drėgmės pėdsakų buvo ir ant langų bei lubų. Kai kuriose buto vietose atsirado pelėsis, dėl kurio pradėjo pelyti baldai ir kiti daiktai. Atlikau ekspertizę ir paaiškėjo, kad buto pelėsio ir drėgmės pašalinimas man kainuotų vos ne pusę buto kainos. Kreipiausi dėl trūkumų pašalinimo į pardavėją, tačiau jis mane visiškai ignoruoja. Ką man daryti?

Situaciją komentuoja advokatė Raimonda Kazlauskienė:

CK 6.334 straipsnio 1 dalyje formuluojama bendroji taisyklė, kad pardavėjas atsako už netinkamą parduoto daikto kokybę, jeigu nenurodė pirkėjui ir su juo neaptarė daikto trūkumų. Šioje teisės normoje nurodyti pirkėjo teisių gynimo būdai yra alternatyvūs, t. y. pirkėjas savo pasirinkimu, atsižvelgdamas į CK 6.334 straipsnyje nustatytas sąlygas, gali pareikšti pardavėjui šio straipsnio pirmojoje dalyje įtvirtintus reikalavimus. Nekilnojamojo daikto pirkimo–pardavimo atveju pirkėjas turi teisę:

1) reikalauti, kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo kaina;
2) reikalauti, kad pardavėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų daikto trūkumus arba atlygintų pirkėjo išlaidas jiems pašalinti;
3) reikalauti grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti sutarties, kai netinkamos kokybės daikto pardavimas yra esminis sutarties pažeidimas.

Jūsų atveju, kadangi buto pardavėjas atsisako pripažinti parduoto buto trūkumus, Jūs įgyjate teisę kreiptis į teismą dėl sudarytos pirkimo-pardavimo sutarties nutraukimo ir restitucijos taikymo – įpareigojimo pardavėją grąžinti Jums pagal pirkimo–pardavimo sutartį sumokėtus pinigus (CK 6.334 straipsnio 1 dalies 4 punktas).

Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad CK 6.334 straipsnio 1 dalies 4 punkte įtvirtinta pirkėjo teisė nutraukti sutartį tik tada, kai netinkamos kokybės daikto perdavimas yra esminis sutarties pažeidimas. Ar netinkamos kokybės daikto perdavimas yra esminis sutarties pažeidimas, nustatoma pagal CK6.217 straipsnio 2 dalyje nurodytus vertinamuosius kriterijus. Sutarties nutraukimas pirkėjui suteikiama kaip paskutinė teisių gynimo priemonė (ultima ratio), kai kitų teisių gynimo būdų, nustatytų CK 6.334 straipsnio 1 dalies 2–3 punktuose, nepakanka pažeistoms nekilnojamojo turto pirkėjo teisėms apginti. Sutarties nutraukimo priežastimi turi būti tai, kad daikto trūkumai yra esminiai, t. y. tokie reikšmingi, kad jie pateisina sutarties nutraukimą. Šiuo atveju sutartis nutraukiama nustačius:

1) kad daikto trūkumai yra tokie, kad jie negali būti pašalinti;
2) kad daikto pardavėjas atsisako ištaisyti daikto trūkumus ar atlyginti trūkumų pašalinimo išlaidas;
3) kad daikto trūkumų pašalinimo būdai nėra priimtini pirkėjui.

Klausimus, į kuriuos pageidaujate advokatės atsakymų, galima siųsti el.paštu [email protected]

Pageidaujančius asmeninės konsultacijos ir teisinių paslaugų, prašome kreiptis tiesiogiai į advokatę telefonu 8 671 29151, arba atvykti į advokatų kontorą “ADVOCATERA“, esančią I. Kanto 24-12, Kaune.

Daugiau naudingos informacijos galite rasti ir advokatų kontoros “ADVOCATERA“ interneto svetainėje : www.advocatera.lt

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA