„Google“ „Gemini“ paieškos rezultatuose: ką reikėtų žinoti?

Google / Asociatyvi / Archyvo nuotr.
Google / Asociatyvi / Archyvo nuotr.
Google / Asociatyvi / Archyvo nuotr.
Google / Asociatyvi / Archyvo nuotr.

Visai neseniai Google paskelbė apie daug ką aprėpiantį atnaujinimą – Gemini. Tai aktualu SEO, internetinės rinkodaros specialistams bei verslo atstovams, kurie suinteresuoti augimu ir reklama internete. Gemini bus įdiegtas į Google paieškas bei Google Ads jau kitąmet. Tam pasiruošus, tinkamai optimizavus turinį ir susidarius stiprią strategiją galima įgyti ar padidinti konkurencinį pranašumą internete.

Kas yra Google Gemini?

Google Gemini 1.0 yra multimodalinis, didelės kalbos modelis (LLM). Tai – tikmybėmis paremtas technologinis sprendimas, kuris labai naudingas Google, kaip paieškos variklio veiklai. Sukurdamas gerą LLM sprendimą, Google siekia reikšmingai pagerinti savo naudotojų patirtį. LLM Google ekosistemoje:

• Geba atpažinti balsą ir jūsų sakomus žodžius, kad garsą verstų tekstu bei išvengtų nesąmoningų, nerišlių sakinių (Text-to-Speech);

• Verstų turinį mašininiu būdu (Google Translate ir paieška);

• Generuotų turinį paprastais ir visiems suprantamais sakiniais;

• Atpažintų vaizdinius nuotraukose ir failuose;

• Pažintų žmogaus rankos rašyseną;

• Patobulintų gramatiką ar sakinių struktūrą;

• Atliktų daug kitų užduočių.

Visos šios funkcijos naudingos vartotojams. Priklausomai nuo situacijos, dėka tokio funkcionalumo, vartotojas gali gauti informaciją sau patogiu būdu bei formatu.

Pats Gemini modelis bus įdiegtas beveik visoje Google ekosistemoje ir bus skirstomas į Ultra, Pro bei Nano kategorijas.

Google Gemini – kaip jis veikia ir kaip jis keis Google paieškas?

Kol kas Google Gemini tik paskelbtas, tad paieškoje ir Google Ads jis pradės veikti tik ateinančiais mėnesiais. Visgi, iš Google prezentacijų bei bandymų ataskaitų galima susidaryti įspūdį, kokią naudą vartotojai gali gauti iš šio įrankio.

Google skelbia, kad vienas iš svarbiausių pokyčių – greitesni SGE atsakymai. JAV naudotojams Gemini galėjo ~40% sparčiau generuoti SGE fragmentus.

Search Generative Experience arba SGE – specialus fragmentas paieškos puslapio (SERP) viršuje, kuriame nurodomas atsakymas į jūsų užklausą arba svarbiausia su užklausa susijusi informacija. Dėka šio fragmento nereikia toliau spaudinėti nuorodų, o informaciją rasite tiesiog per patį Google. Fragmente pateikiamą informaciją pagal šaltinių autoritetą ir kokybę atrenka pats paieškos variklis.

Kaip Gemini pristatyme teikė Google valdančios Alphabet CEO, Sundar‘as Pichai – dabar Gemini darbinamas multimodalumui kurti. Paprastai kalbant, šiuo metu jo galimybės paieškoje apribotos SGE gerinimu ir tuo, kad atsakymai būtų individualizuojami, pritaikomi prie vartotojų, perfrazuojami paprastesniais, suprantamais žodžiais.

Apibendrinant svarbu įsidėmėti, kad paieškose Google Gemini modelis apdoros užklausas ir stengsis greičiau pateikti suasmenintą atsakymo versiją, kad naudotojai gautų maksimalų kiekį aktualios informacijos iš kiekvienos paieškos greičiau nei anksčiau.

Google Gemini už paieškos ribų

Kaip jau minėjome, Gemini modelis skirstomas į tris segmentus:

• Ultra – labai kompleksiškoms užduotims.
• Pro – našiausias modelis, pritaikytas labai įvairioms užduotims atlikti.
• Nano – konkrečiame įrenginyje atliekamoms užduotims (omenyje turimi Pixel ar kiti Android telefonai).

Matosi, kad Google stengiasi prisivyti lyderių Microsoft ir OpenAI pasiekimus DI srityje. Gemini modelio atnaujinimai įdiegti ir su aiškiu siekiu patobulinti Bard – Google nuosavą pokalbiu valdomą, generatyvinio dirbtinio intelekto chat bot‘ą, ChatGPT konkurentą.

Jau dabar Google Bard veiks su labai specifiškai sukalibruota Gemini Pro versija. Pasak Google, tai yra didžiausias Bard atnaujinimas nuo pat išleidimo. Planuose yra ir Bard Advanced (konkurentas ChatGPT Plus), tačiau dar neaišku, kada jis bus paleistas ir ar prieiga bus nemokama, ar kainuos.

Negalima nepaminėti, kad objektyvesnių testų rezultatai rodo, jog šioje srityje Bard, net ir po atnaujinimų, geriausiu atveju tik sumažins atotrūkį iki ChatGPT.

Google Gemini įtaka jūsų verslo SEO rezultatams

Kadangi Google Gemini suderina AI multimodalinio modelio pajėgumus su milžiniška Google duomenų baze, verslas turėtų rasti dar daugiau smulkių nišų efektyviam SEO internete.

Štai, kaip Google Gemini turėtų sąveikauti su SEO:

• DI analizė padės paieškos varikliui geriau ir tiksliau suprasti paieškos tikslą (angl. search intent), kad pateiktų geriausius rezultatus.

• Gemini turėtų sustiprinti lokalaus SEO naudą. Jis galės generuoti labiau į tam tikrą vietovę orientuotus rezultatus. Na, o lokalus SEO tampa svarbia SEO strategijų ašimi.

• DI analizė padės prognozuoti bei pasiruošti potencialiems tendencijų pokyčiams. Verslas visada galės būti proaktyvus ir išlikti pasikeitimų priešakyje.

Kaip gera SEO strategija padeda įgyti pranašumą SERP net po Google Gemini atnaujinimo?

Gemini atneša ne tik naujas galimybes. Jo atsiradimas praneša ir apie naujus iššūkius. Kadangi paieškos variklis turės dar daugiau resursų turinio analizei, jo kokybė turės būti kuo aukštesnė. Norint patekti į SGE fragmentą (dabar tai – dar svarbiau), jums reikės tikrai vertingo, maksimaliai kokybiško turinio, kuris atitiktų vartotojų lūkesčius.

Galbūt teko girdėti apie E-E-A-T kriterijus? Tai – Google vertinimo algoritmo dalis. Pagal tai, kokią reputaciją turi jūsų puslapis, kaip patogu juo naudotis, koks kokybiškas yra turinys galima pagerinti arba pabloginti poziciją SERP pagal E-E-A-T. Dėl to svarbu pasidaro viskas – techninė puslapio dalis, turinio kokybė, jo kiekis ir aktualumas.

Po Google Gemini atnaujinimo verslui čia reikės aprėpti dar daugiau niuansų ir detalių.

1. Geriausius rezultatus turės ne tik tie, kurie publikuos kokybišką tekstinį turinį, bet ir tie verslai, kurie dalinsis įvairia medija, pavyzdžiui, vaizdo įrašais, kurs infografikus bei audio ar video formatais stengsis įtraukti naudotojus.

2. Nors tai buvo svarbu ir anksčiau, dabar visai nebegalima ignoruoti savo internetinio puslapio techninės optimizacijos naudotojui (UX). Tai apima pritaikymą žiūrėjimui per mobilius įrenginius, greitą pakrovimą ir intuityvų navigavimą. Gera SEO strategija turėtų suvaldyti šiuos aspektus, kad pagerėtų ir reitingas Google, ir naudotojų pasitenkinimas.

3. Naudos ir svarbos tikrai nepraras atgalinių nuorodų (angl. backlink) tinklo kūrimas. Tam reikia daug turinio ir dėmesio publikavimui išoriniuose šaltiniuose.

Tam, kad išliktumėte konkurentų priešakyje arba ten atsidurtumėte, naudingos bus patikimo SEO partnerio paslaugos. Individuali konsultacija leis sukurti efektyvią, prie jūsų bendrovės stiprybių pritaikytą strategiją, kuri neš naudą nuo pirmos dienos.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA