Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas pateikė perspėjimo sirenų trikdžių priežastis

Perspėjimo sirenos / PAGD nuotr.

Šiandien buvo tikrinama Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistema. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) dėkoja gyventojams, kurie kreipiasi ir informuoja dėl įvairių trikdžių bei pateikia informaciją visuomenei dėl galimų jų priežasčių, rašoma PAGD pranešime žiniasklaidai.

„Jos patikrinimai yra atliekami, kad nustatytume šios sistemos veikimo patikimumą, pasitikrintume vidines perspėjimo procedūras, patikrintume techninių priemonių veikimą, taip pat atkreiptume gyventojų dėmesį į saugumą“, – sakė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Civilinės saugos valdybos Gyventojų apsaugos organizavimo skyriaus viršininkas Ernestas Trunovas.

Už Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemą yra atsakingi nemažai šalies subjektų. Ši sistema – tai centralizuoto valdymo sirenos, trumpieji perspėjimo pranešimai gyventojams į mobiliuosius telefonus, informacija ir rekomendacijos per Lietuvos nacionalinį radiją ir televiziją bei per regionines ir vietines radijo stotis.

Šalies gyventojai šiandien girdėjo sirenų gausmą, jiems buvo išsiųsti trumpieji perspėjimo pranešimai į mobiliuosius telefonus apie sistemos patikrinimą. Po šio patikrinimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas sulaukė nemažai gyventojų laiškų ir skambučių, kad gyventojai negirdėjo sirenų, negavo perspėjimo pranešimų į mobiliuosius telefonus ir kad trumpam buvo sutrikusi pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms interneto svetainė lt72.lt.

Pasak E. Trunovo, gali būti kelios priežastys, kodėl kai kurie gyventojai negavo trumpųjų perspėjimo pranešimų į mobiliuosius telefonus: „Pirma, ne visi gyventojai yra nusistatę perspėjimo pranešimų priėmimo funkciją. Kaip tai padaryti, informaciją galima rasti interneto svetainėje lt72.lt.

Antra priežastis gali būti techninės įrangos, kurią valdo mobiliojo ryšio operatoriai, problemos. Noriu atkreipti pranešimų negavusių gyventojų dėmesį – jums reikėtų interneto svetainėje lt72.lt užpildyti specialią anketą gyventojams, kurioje reikia pažymėti mobiliojo ryšio operatorių, buvimo vietą ir kt. Šiuos duomenis mes išanalizuosime ir operatyviau galėsime nustatyti, dėl kokių priežasčių negautas pranešimas.“

Dalis kauniečių taip pat skundėsi, jog sirenų iš viso negirdėjo, kiti jas girdėjo tik išėję į lauką ar atsidarę namų langus.

Pareigūno teigimu, jeigu gaudžiant sirenoms žmogus buvo patalpoje, jis galėjo jų negirdėti ir dėl gerai garsą izoliuojančių šiuolaikinių langų ar miesto triukšmo. Sirenos geriausiai girdimos lauke.

Be to, kai kuriose savivaldybėse jų yra nepakankamai arba šio patikrinimo metu jos nesuveikė. Šis patikrinimas parodė, kad jame dalyvaujantiems subjektams, atsakingiems už tam tikrus sprendimus, būtina imtis priemonių, kad šie trūkumai būtų pašalinti.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA