Kauniečių suburta autosporto komanda – ant tarptautinės nugalėtojų pakylos

KTK racing division / Organizatorių nuotr.

Kauno technikos kolegijos studentų suburta autosporto komanda „KTK Racing Division“ nepaliauja stebinti – šiemet jauni vyrai Baltijos BMW 325 CUP čempionate komandinėje įskaitoje iškovojo 2-ąją vietą, vos keliais taškais atsilikę nuo pirmosios. Šeštą sezoną komandai vadovaujantis Povilas Bonkevičius žada, kad kitais metais studentai lips ant aukščiausio pakylos laiptelio.

Povilai, panašu, kad šiemet išgyvenote tikrai puikų sezoną. Kaip jį vertinate patys? Ar esate patenkinti iškovota vieta?

Sau kėlėme kelis pagrindinius tikslus. Pirmas buvo būti tarp 3 geriausių komandų Baltijos šalių čempionate. Tai buvo itin stiprus čempionatas. Kiekvienas etapas sulaukdavo 40-50 dalyvių iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos. Tad mūsų komandos iškovota antra vieta yra fantastinis rezultatas.

Antras tikslas buvo laimėti 2 valandų čempionatą. Tai mums taip pat pavyko, nes mūsų pilotai užėmė pirmas dvi vietas. Trečias tikslas – Sprint cup lenktynėse patekti į TOP10. Čia taip pat pasiekėme išsikeltą tikslą. Tad, žvelgdamas atgal, galiu tik pasveikinti komandą, kuri dirbo puikiai ir turėjome vieną geriausių, o gal net ir patį geriausią sezoną savo istorijoje.

KTK racing division / Organizatorių nuotr.

Visgi, nors sezonas ir puikus, bet pirma vieta tiesiog išslydo iš rankų paskutiniame etape…

Taip. 4 etapus mes buvome lyderiai ir tik paskutiniame nusileidome latviams. Paskutiniai du etapai mums buvo išties sunkūs. 4 etape vienas pilotas turėjo avariją. Kitam – variklio gedimas. Susidėjo daug mažų detalių.

5 etapas prasidėjo neblogai. Pirmame važiavime buvome TOP3, bet nuo kontaktų su konkurentais tiesiog nefinišavome. Važiavome per ramiai ir turbūt per daug norėjome išsaugoti techniką. Tai didelė pamoka mums, kad nusileisti negalime niekam.

Visgi, žvelgiant bendrai, komandos rezultatų kreivė visada tik augo. Reikia nepamiršti ir to, kad esame studentų komanda su savo biudžetu. Viską darome ir ruošiame patys. Ir tikrai galiu pagirti mūsų inžinierius, kuriuos ugdo kolegija, jie yra aukščiausios klasės, nes jokių techninių netikėtumų mes neturėjome, o namų darbai būdavo visada padaryti idealiai.

KTK racing division / Organizatorių nuotr.

Kuo gyvenate dabar, kai sezonas baigtas. Ar jau pradėjote ruoštis naujam?

Visiškai teisingai – pamažu jau ruošiamės naujam sezonui. Tačiau dar yra labai daug darbų, kurių esame neatlikę iš šio sezono ir buvome atidėję jo pabaigai. Tai kaip tik dabar ir darome analizę, kas suveikė, kas nesuveikė ir ko sieksime kitais metais.

Reikia galvoti ir dėl autoparko atnaujinimo, nes po šio sezono 3 iš 6 turimų automobilių nuo patirtų kontaktų tapo tiesiog nebetinkami naudojimui, tad reikės išspręsti ir šį klausimą.

Taip pat prie komandos, kaip ir kiekvienais metais, prisijungia nauji žmonės, Kauno technikos kolegijos pirmakursiai, norintys save atrasti autosporte. Tad veiklų turime labai daug ir šitas tarpsezonis prabėga labai greitai.

KTK racing division / Organizatorių nuotr.

Gal galite atskleisti, kas jums šį sezoną pasiteisino labiausiai?

Jau dabar matome tris pagrindinius dalykus, kurie mums labai padėjo. Pirmasis – komandos mobili bazė. Šiemet įsigijome sunkvežimį, kuris padėjo išspręsti labai daug logistikos klausimų, darbas tapo daug patogesniu ir malonesniu. Pamažu auga komandos infrastruktūra ir tai didelis žingsnis nuo studentų iki profesionalų.

Antrasis faktorius – važiuoklės inžinierius. Šiemet paėmėme, bene pirmieji Lietuvoje, pavyzdį iš vakarų komandų ir turėjome važiuoklės inžinierių, kuris tik tuo ir rūpinosi, sprendė problemas, greitino automobilius.

Trečiasis faktorius – lenktynių trasos inžinierius. Tai dar vienas žmogus, kuris turėjo labai aiškias užduotis ir rūpinosi bei stengėsi pagerinti mūsų pilotų pasirodymą.

Taip pat turiu paminėti ir treniruotes. Šiemet trasoje praleidome 30 dienų. Labai daug treniravomės. Treniruotės buvo skirtos mūsų personalui, inžinieriams, lenktynininkams ir automobiliams. Atidirbę visus šiuos elementus galėjome kovoti dėl pačių aukščiausių vietų.

KTK racing division / Organizatorių nuotr.

Ar turėjote atradimų, kurie išties nustebino?

Tikrai turėjome ir vienas jų – tai, kad pasirodo, BMW 325 technika yra tikrai patikima. Prieš prasidedant sezonui taip tikrai nemanėme. Tačiau šie automobiliai pateisino savo gerą vardą. Gedimų buvo minimaliai ir technika pasirodė labai gerai tiek per visą sezoną, tiek ir ilgo nuotolio 1006 km lenktynėse.

Tai mums leido savo inžinerinį darbą sezono metu nukreipti kitur, pavyzdžiui, į lenktynių analizes ir nereikėjo rūpintis, kad kažkas vėl sugedo.

Žinoma, dėl technikos patikimumo turiu padėkoti ir mūsų inžinieriams, kurie visą žiemą ruošė šiuos automobilius, peržiūrėjo juos iki smulkiausių detalių ir varžtelių, ir taip uždėjo savo patikimumo garantiją.

Ar nesunku kelti kiekvienais metais vis ambicingesnius tikslus vis su besikeičiančia komandos sudėtimi?

Teisingai, komanda, kaip ir minėjau, išties kiekvienais metais pasipildo naujais studentais. Įprastai jų prisijungia apie 40 iš 9 kolegijos vykdomų studijų programų. Tarp jų net 3 yra orientuotos į automobilių techniką ir jos priežiūrą. Tad nenuostabu, kad norinčių prisijungti visada yra daug.

Smagu tai, kad kolegiją renkasi žinantys, ko nori, ir dažniausiai jau patirties turintys būsimi inžinieriai. Tad darbas tampa daug paprastesniu. Jauni žmonės visada labai greitai susigaudo. Svarbiausia, kad jie rodo norą mokytis ir tobulėti, o tada jau viskas įmanoma.

Tad grįžtant prie atsakymo – visai nesudėtinga. Kiekvienas žmogus ateina su savo idėjomis ir ne tik mes jam ką nors duodame, bet ir jis mums.

KTK racing division / Organizatorių nuotr.

O Kaip jūsų kitos veiklos? Ar tokios pat sėkmingos, kaip ir pasirodymas Žiedo čempionate?

Mūsų mylima KTK Akademija šiemet savo veiklos nevykdė dėl pandemijos. Tiesiog nenorėjome, kad mūsų praktiniai ir įdomūs užsiėmimai virstų tik teoriniais. Mūsų vizija yra kita. Tad laukiame geresnių laikų ir tikimės, kad greitai prie jos sugrįšime.

Kartingų komanda taip pat turėjo neblogą sezoną. Tai pirmasis laiptelis mūsų studentams, kurie prižiūri kartingus ir juos ruošia varžyboms. Čia padarytos klaidos ne tokios skaudžios kaip, pavyzdžiui, Žiede.

Džiaugiamės, kad kolegijoje susikūrė ir šonaslydžio (drift‘o) komanda. Tikimės, kad jungsime patirtį ir žinias į vientisą pakopinę ir aiškią sistemą, kurioje kolegijos studentai atras save ir savo galimybes. Šiuo klausimu jau pamažu dirbame ir tai vienas didžiausių mūsų visų ateities planų.

Ačiū, Povilai, už pokalbį ir sėkmės pasiruošimo darbuose!

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA