Nuo ketvirtadienio Jonavos gatvėje ir kai kuriose kitose Kauno vietose nauji kelio ženklai skelbia apie apmokestintą automobilių statymą. Tiesa, kol kas rinkliavos iš vairuotojų nereikalaujama, bet netrukus pakeitimai įsigalios visa jėga.
Formaliai Jonavos gatvė ir kitos zonos, dėl kurių Kauno taryba nusprendė gegužės pabaigoje, apmokestintos nuo liepos 1 d. Didžioji dalis naujų plotų nuspalvinta mėlynai – tai reiškia, kad valanda parkavimo darbo dienomis nuo 8 iki 20 val. čia kainuos 0,6 Eur.
Už rinkliavą atsakingos biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ vadovas Justas Limanauskas „Kas vyksta Kaune“ nurodė, kad kelio ženklai jau sustatyti, naujos zonos įtrauktos į sistemą, tad SMS žinutėmis galima apmokėti. Visgi, tarkime, programėlėje „uniPark“ Jonavos gatvė mėlynai dar nešvyti.
„Vairuotojai turėtų vadovautis mokamą parkavimą nurodančiais kelio ženklais. Praktiškai mokestis už stovėjimą įsigalioja kai „Kauno gatvių apšvietimas“ sustato ženklus. Naujose zonose pranešimų dėl nesumokėtos rinkliavos pirmą savaitę už valytuvų nepaliekame, kontrolieriai deda informacinius lapelius, kad nuo šiol tam tikrose vietose stovėjimas yra mokamas“, – aiškino J. Limanauskas.
Anot jo, visur, kur įmanoma pastatyti nauji parkomatai, tačiau mokėjimo būdų yra daug. Už parkavimą taip pat galima mokėti trumpąja SMS žinute, keliomis išmaniosiomis programėlėmis, grynaisiais pinigais arba bekontaktėmis kortelėmis parkomatuose, galima įsigyti leidimą arba nesumokėti rinkliavos.
„Pastaruoju atveju, vairuotojui pranešama apie teisę sumokėti rinkliavą per 30 dienų ir tik to nepadarius, kreipiamasi į savivaldybės Viešosios tvarkos skyrių dėl baudos. Tačiau kol kas to nedarome, tik primename, kad apmokestintos naujos vietos“, – kalbėjo „Parkavimas Kaune“ vadovas.
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad savivaldybė apmokestinti Jonavos gatvę nutarė argumentuodama čia besiplečiančiais verslais, kurie lemia didelį transporto priemonių srautą. Savaitgaliais apmokestintos ir gatvelės Aleksoto turgaus prieigose, kur pirkėjai plūsta kaip tik laisvadieniais.
Mėlynoji zona nustatyta dalyje Jonavos, Servitutų, Hipodromo, Pravieniškių, Skuodo, A. Šociko, Aušros, P. Višinskio, Vaisių, A. Mackevičiaus, Telšių, Žemaičių ir Astronomijos gatvių bei Vaistinės skersgatvyje. Toks pat tarifas savaitgaliais nuo 8 iki 18 val. pritaikytas Svirbygalos, Yliškių, Lakūnų, Antanavos bei Skudučių gatvėms.
Su nauju pakeitimų paketu žaliajai zonai priskirta Karaliaus Mindaugo prospekto atkarpa nuo „Akropolio“ iki Kaunakiemio gatvės ir Savanorių prospektas ties 292 ir 292B pastatais. Nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 d. už automobilio statymą taip pat teks susimokėti teritorijose prie Kauno marių ir Lampėdžio pliažų.
Atnaujintą mokamų parkavimo zonų žemėlapį rasite čia.
Įstaigos „Parkavimas Kaune“ inicijuotiems siūlymams nuo liepos 1 d. keisti ir išplėsti rinkliavos už automobilių stovėjimą zonas Kauno miesto taryba pritarė gegužės 25 d. Opozicija pasisakė prieš drastišką mokesčių už automobilių parkavimą didinimą, bet į jų siūlymus atsižvelgta nebuvo.
„Kasmet sulaukiame vis daugiau gyventojų skundų dėl užstatomų kiemų. Miesto centre ir senamiestyje visos gatvės yra apmokestintos, todėl vairuotojai dažnai ieško nemokamo parkavimo palikdami automobilius gyvenamųjų namų kiemuose. Prieš kelerius metus viename iš kvartalų greta Laisvės alėjos įgyvendintas bandomasis projektas įrodė, kad rinkliavos įvedimas kiemuose pasiteisino. Didelė dalis namų susiformavo sklypus, legaliai įsirengė kelio užtvarus ir pamiršo praeityje kamavusias problemas.
Parkavimo zonų plėtimas buvo numatytas dar prieš metus, tačiau situaciją pakoregavo užklupusi COVID-19 pandemija – eismas tapo ne toks intensyvus ir iki šiol pokyčių neprireikė. Tačiau po karantino švelninimų situacija kardinaliai keičiasi“, – savivaldybės pranešime žiniasklaidai gegužę aiškino J. Limanauskas.
Daugiau šia tema
Taryboje priimtą sprendimą vienareikšmiai sukritikavo opozicinė Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcija. Konservatoriai pastebėjo, kad prieš keletą metų Kauno valdantieji jau padidino rinkliavos tarifus – šis sprendimas automobilių srautų esą nesumažino ir tai matosi iš labai didelio automobilių stovėjimo vietų užimtumo minėtose teritorijose.