Kauno senamiestyje gyvenantys žmonės kasdien susiduria su sunkumais, kai tenka važiuoti siauromis gatvelėmis iki namų. Didžiausia problema, kad senamiestis yra didelis traukos objektas, o čia atvykstantys lankytojai sunkiai randa kur palikti automobilį, o neretai ir nesilaiko taisyklių, kurias nurodo čia stovintys ženklai. Kaunietis atkreipia dėmesį, kad galbūt sumažinti parkavimo problemą galima būtų ir atliekant grandiozinę Kauno pilies žiedo rekonstrukciją.
„Džiaugiamės miesto infrastruktūros pokyčiais laisvalaikio erdvės gražėja, gatvės nuolat tvarkomos, tačiau eismo tvarkos problemos taip ir lieka visiškai nesprendžiamos seniausioje miesto dalyje. Tarnybos turinčios užtikrinti eismo tvarką ir saugumą dėl neaiškių priežasčių ignoruoja šią miesto dalį“, – apie tvarkomas gatves ir įsisenėjusią problemą pradėjo pasakoti vienas senamiesčio gyventojas.
Jis pastebi, kad jau anksčiau pasikeitusi eismo tvarka kai kuriems vairuotojams nemotais ir jie važiuoja kaip sugalvoja. Anot skaitytojo, sumažėję ženklai ir per mažas parkavimo vietų skaičius gali sukelti didelių nemalonumų, kai į siauras gatveles turės atvykti specialiosios tarnybos. Jis išskyrė ir konkrečią gatvę, kurioje nuolatos susiduriama su eismo tvarkos problemomis.
„Eismą reguliuojantys ženklai sumažėjo, tapo lengviau jų nepastebėti, kitaip tariant pažeidinėti eismo tvarką senamiestyje yra norma. Priežastis – prastas eismo srautų reguliavimas ir ribotas parkavimo vietų skaičius, visa tai išprovokuoja betvarkę.
Konkretus pavyzdys Kumelių g. Čia neretai automobiliu neįmanoma prasilenkti, nes dalis gatvės skirta automobilių stovėjimui, nėra galimybės laikytis taisyklės „duoti kelią… kliūtis iš dešinės“. Sunku gyventojams patekti į kiemus. Kai kurie vairuotojai rizikuoja pėsčiųjų saugumu ir važiuoja ant šaligatvių, nors stovi ženklas žymintis pėsčiųjų pirmumą o tai reiškia ir saugumą“, – problemas dėstė jis.
„Ženklas „motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“ turbūt yra nematomas, nes nedrausmingi, o neretai ir įžūlūs vairuotojai, pažeidinėja taisykles, sukuria nesaugią aplinką, kyla konfliktai, avarinės situacijos. Kyla klausimas, kaip tokiomis sąlygomis užtikrinti eismo saugumą eismo dalyviams, čia gyvenantiems ir dirbantiems žmonėms, turistams, o svarbiausia spec. tarnyboms, nes akivaizdu, kad gaisro ar skubios pagalbos atveju, joms patekti per tokią eismo sumaištį, būtų didžiulė problema“, – atkreipia dėmesį Kauno miesto gyventojas.
Daugiau šia tema
Kaunietis tikisi, kad seniausia miesto dalis augs ir vystysis toliau, tačiau pastebi, kad įsisenėjusi problema turi būti sprendžiama kuo greičiau, o stovėjimo vietų stygių net siūlo išspręsti įrengiant požeminę aikštelę po rytoj uždaromu Kauno pilies žiedu.
„Štai su tokiomis problemomis gyvena turbūt 90% senamiesčio gatvių. Senamiestis turi gražėti, kiek įmanoma augti, kas ir vyksta, statomi nauji biurai, gyvenamieji pastatai bet tuo pačiu, turi būti pasirūpinta ir eismu, bei parkingu. Įdomu, kiek automobiliams vietų būtų galima įrengti po žeme ir virš jos rekonstruojamame Lituanikos žiede“, – problemos sprendimą pateikė jis.
Vyro teigimu, atsakomybė numetama policijos pareigūnams, tačiau toks sprendimas problemos nesumažina, nes tai yra didesnė problema, nei tiesiog ženklų nepaisantys vairuotojai.
„Tuo tarpu Miesto eismo organizavimo atstovai pasyvūs kompleksiškai spręsti problemą ir sako, kad eismo tvarkos priežiūra – policijos atsakomybėje, bet ar tikrai tai yra vien tik policijos reikalas, ar sprendžiant eismo problemas pakanka tik pakabinti ženklus ir pastatyti policininką… Įsisenėjusios eismo problemos senamiestyje žinomos metų metus, o iš esmės situaciją galinčių pakeisti sprendimų nesugalvota.“, – svarstė jis.