Dvi savaites Kaune vyko neįprastas cirko festivalis „Cirkuliacija“. Šis renginių ciklas pasižymi auditorijos įtraukimu į pasirodymą ir išskirtiniais bei šiuolaikiniais vaidinimais. Festivalis ne vieną privertė pakelti akis aukščiau, kai judesius demonstravo parkūro spektaklio aktoriai.
Šiuolaikinio cirko festivalis „Cirkuliacija“ stebino birželio 3-16 d. Paskutines tris dienas cirkas įsikūrė Dainavos rajone, buvusiuose vaikų namuose „Atžalynas“. Jau tradiciniu tapęs cirko miestelis kasmet įsikuria vis kitoje Kauno vietoje. Visos pasirenkamos vietos turi kai ką bendro – tai miegamieji Kauno rajonai, kuriuose vis dar pakankamai retai sutinkamas aktyvus kultūrinis ir bendruomeninis gyvenimas. Šiemet „Cirkuliacija“ kvietė atkreipti dėmesį į apleistus pastatus, kurie galėtų tapti aktyviai veikiančiais bendruomenių ir kultūros centrais, rašoma „Facebook“ socialiniame tinkle.
Parkūro spektaklis, kviečiantis iš naujo pažinti savo miestą
Vienu pagrindinių festivalio akcentu tapo parkūro pasirodymai, kuriuos, kartu su auditorija kūrė „Be Flat“ duetas – belgai Wardas Mortieras ir Tomas Decaessteckeris. Šiame „Sek mane“ spektaklyje atlikėjai susidūrė ir žaidė su miesto viešomis erdvėmis „čia ir dabar“.
Pasirodymų epicentru buvo akrobatinė ir teatrinė kelionė po urbanistinę aplinką ir kasdienes situacijas joje. Spektaklio turinį kaskart diktuoja kita aplinka, kurioje jis rodomas, todėl kiekvienas spektaklis – unikalus. Tad dainaviškiams rodomame pasirodyme gatvės tapo scena, pastatų fasadai – dekoracijomis, grindinys – šokių danga, o pravažiuojančių mašinų garsai – fonine muzika.
„Be Flat“ tikslas – lygybė tarp artistų ir žiūrovų. Pasirodymo dalimi tampo „sekėjai“, vietiniai ir praeiviai. Šiame pasirodyme buvo laukiamas kiekvienas, ne išimtis ir žmonės su negalia.
Sekėjai pasirodymo metu gavo po sulankstomą stovyklavimo kėdutę ir buvo kviečiami aktyviai įsitraukti į renginį. Susiduriant ir vaidinant absurdiškose situacijose viešojoje erdvėje, pasak „Be Flat“, stimuliuojamas žmogaus kūrybiškumas, kuris neapsiriboja tik šiuo festivaliu.
Kaip teigia organizatoriai, kiekviena vieta ir momentas turi savo (ne)formalias taisykles. Pasirodymų metu jos kartais pastatomos į klausimo poziciją. Pavyzdžiu tampa visuomenės įprotis nekasdienes akimirkas įamžinti telefonu ir ta medžiaga pasidalinti socialiniuose tinkluose. Todėl pasirodymų metu buvo draudžiama naudotis telefonais.
Vienu spektakliu neapsiribojo
Festivalio programoje buvo galima rasti nemokamų spektaklių, koncertų, diskusijų ir renginių visai šeimai. Birželio 13-16d. popietės buvo skirtos senjorams, kuriuose jie ragavo vaišes ir žaidė įvairius žaidimus. Bene labiausiai džiugino bingo! turnyras, kurio metu kasdien buvo galima laimėti kvietimus į vakarinius spektaklius, kurių ne vienas ir ne du.
Cirko atlikėjas italas Giorgio Bertolotti kvietė į kosminio laivo vidų. Spektaklyje „Kosmonautas Jurijus“ atlikėjas kartu su partneriu Petr Forman naudojo Lietuvos teatre vis dar retai sutinkamą video-mappingą, kuris padėjo pasijausti kaip kelionėje po kosmosą. Suomių trupė „Nonine“, tarp kurios narių ir lietuvis Kęstas Matusevičius kvietė į spektaklį „Nutikimai“ pagal Daniil‘o Charmso kūrybą.
Trupė iš Danijos „Glimt“ birželio 14 d. nagrinėjo šiuolaikinio ofiso darbuotojo kasdienybę spektaklyje „Sizifas kyla“. Pagrindinis festivalio akcentas – trupės iš Didžiosios Britanijos „Barely Methodical Troupe“ spektaklis „SHIFT“. Birželio 14 ir 15d. ši trupė skatino žiūrovus patyrinėti teatrališkumo ir akrobatikos kupiną sapno realybę.