Spustelėję šalčiai dažnam automobilio vairuotojui gali baigtis nesmagiu stypčiojimu ryte prie užšalusios ir gyvybės ženklų nerodančios mašinos. Pasirodo, suprasti, kad ryte automobilis nebepajudės iš vietos, nėra labai sudėtinga – tereikia laiku pastebėti atitinkamus ženklus.
Kiekvienas automobilio savininkas besiruošdamas žiemai privalo patikrinti akumuliatorių ir įsitikinti, kad jis yra veikiantis ir pakankamai įkrautas, teigiama pranešime žiniasklaidai. Šaltu oru akumuliatoriaus veikimas sudėtingesnis, nes esant neigiamai temperatūrai pablogėja variklio alyvos takumas, o akumuliatoriaus baterija gauna didesnį krūvį.
Be to, žiemą dažniau įjungiami įrengimai, kurie šiltuoju metų laiku nėra labai aktualūs: šildymo sistema, sėdynių šildymas, papildomi žibintai, gelbstintys tamsiausiu metu. Visa tai lemia greitesnį akumuliatoriaus išsikrovimą.
Įvairių prietaisų įjungimą ypatingai turėtų apgalvoti tie automobilių vairuotojai, kurių kasdienės kelionės automobiliu apsiriboja važinėjimu mieste bei dažnu stovėjimu transporto spūstyse. Trumpų distancijų metu akumuliatorius labiau išsikrauna nei įsikrauna, todėl tokiems vairuotojams rekomenduojama išjungti ne itin reikalingus, elektros energiją suvartojančius prietaisus. Tokiu būdu daugiau generatoriaus sukurtos srovės liks akumuliatoriaus įkrovimui.
Kada verta susirūpinti
„Volkswagen“ komercinio transporto atstovai pastebi ir tai, kad per didelis akumuliatoriaus iškrovimas gali jį negrįžtamai sugadinti. Būtina laiku pagalvoti ir skirti laiko akumuliatoriaus įkrovai – tam reikia iki 24 valandų, o automobilis šio proceso metu turi būti laikomas tinkamomis sąlygomis. Įprastai tai atliekama automobilių servise arba garaže.
Kokie požymiai rodo, kad akumuliatorius veikia netinkamai? Vienas iš aiškiausių ženklų – sunkiai užsivedantis ar visai nebeužsivedantis automobilis.
Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas tikina, kad kelią šiems nemalonumams galima užkirsti profilaktiškai vykdant automobilio diagnostiką.
„Nereikia laukti, kol transporto priemonė susidurs su rimtomis problemomis. Žiemą, kai būna ekstremalios oro sąlygos, pasireiškia visi šiltuoju laikotarpiu sunkiai pastebimi veiksniai. Laiku atlikta diagnostika beveik garantuotai gali apsaugoti jus nuo visų nemalonumų“, – įsitikinęs jis.
Nepamirškite pakaitinimo žvakių
Savo laiką atitarnavusios pakaitinimo žvakės dažnai sukelia dyzelinio variklio kaprizus. Priežastis visai paprasta – kad variklis veiktų, žvakės turi kaisti. Trūkčiojantis, netolygus variklio veikimas iš karto po užvedimo yra vienas iš rodiklių, jog pakaitinimo žvakės gali būti sugedusios.
Pakaitinimo žvakių darbo tvarką gali nustatyti kompetentingi specialistai, todėl šiuo klausimu „Volkswagen“ atstovai rekomenduoja kreiptis į automobilių servisą – darbuotojai suteiks informaciją apie automobilio varikliui tinkančias žvakes ir patikrins esamą jų būklę.
Jei, visgi, įtariate, kad pakaitinimo žvakės veikia netinkamai ir automobilis sunkiai užsiveda, o į remonto dirbtuves važiuoti niekaip negalite, pamėginkite prieš užvesdami automobilį žvakes pašildyti kelis kartus: tiesiog pasukite raktelį ir palaukite, kol užges žvakių simbolis, ir tą procedūrą pakartokite dar kartą ar du. Tik prisiminkite, kad šitai gali nebepadėti spustelėjus rimtiems šalčiams.
Patikrinkite degalų filtrą
Kaip dažnai reikia keisti filtrą, gali atsakyti automobilio gamintojas. Šiuo klausimu būtina pasirūpinti dar prieš prasidedant šaltajam sezonui. Pagrindinė filtro užduotis yra surinkti nešvarumus iš degalų ir degalų bako, tad jei laiku jo nepakeisite, nešvarumai gali užsikimšti ir sugadinti dyzelio sistemą. Savarankiškai patikrinti, kokios būklės filtras, sudėtinga, todėl svarbu laikytis automobilio gamintojo nurodyto filtro keitimo intervalo.
Kad neprovokuotumėte filtro užsikimšimo ir nenulemtumėte kitų detalių gedimo, rinkitės kokybiškus degalus. Jei vairuotojas rūpinasi savo automobilio ilgaamžiškumu, jis turėtų rinktis aukštesnės kokybės degalus. A. Pakėnas degalų klausimu kategoriškas – kurą siūlo pilti tik iš degalinių.
„Žmonės sugalvoja įvairiausių alternatyvų ieškodami pigesnių degalų, tačiau tai tikrai gali turėti įtakos automobilio būklei. Dažnai stipriai pralošia tie, kurie šiltuoju laikotarpiu nusiperka didelius kiekius dyzelino ir naudoja jį žiemą. Vasarą pirkti degalai keičia savo konsistenciją, tirštėja, taip gali būti užkemšamos degalų sistemos“, – aiškina vairavimo ekspertas.
Daugiau naujienų skaitykite čia.