Šilumą Kaune tiekianti bendrovė „Kauno energija“ informuoja, kad nuo gegužės 1 d. prasidėjo faktinių ir į šilumos kainą įskaičiuotų kuro įsigijimo ir suvartojimo bei šilumos įsigijimo kainų skirtumo grąžinimas. 880 tūkst. eurų suma vartotojams jau buvo perduota dar šių metų pavasarį priimtu bendrovės valdybos sprendimu šilumos kainą papildomai sumažinus 0,62 ct/kWh. Iš viso vartotojams grąžins 2,4 mln. eurų „permoką“.
Vartotojams 880 tūkst. eurų grąžino nuo šių metų gegužės 1 d. iki rugsėjo 30 d.Laikotarpiu nuo spalio 1 d. iki šių metų pabaigos mažesnės, nei galėtų būti, šilumos kainos pavidalu vartotojams planuojama grąžinti dar apie 1,5 mln. eurų. Tokiu būdu, iš viso nuo gegužės 1 d. per šiuos metus vartotojams bus grąžinta apie 2,4 mln. eurų.
Nepaisant to, pastaruoju metu, viešojoje erdvėje padažnėjo nepagrįstų insinuacijų dėl neva susidariusių vartotojų „permokų“ ir bendrovės „nenoro“ jas grąžinti ir t. t.
Suprasdama, kad tokie nepagrįsti vieši kaltinimai daro didelę žalą ne tik bendrovės, bet ir viso šilumos sektoriaus įvaizdžiui bei dalykinei reputacijai, bendrovė kreipėsi į Valstybinę kainų ir energetikos kontrolės komisiją (toliau – Komisija), prašydama pateikti visuomenei nešališką informaciją apie galiojančios šilumos kainodaros principus.
Komisija pateikė atsakymą, kuriame, be kita ko, sakoma, kad „Komisijos interneto svetainėje yra viešai skelbiama visa informacija apie Komisijos posėdžius (pažymos, nutarimų projektai, priedai), todėl visi suinteresuoti asmenys turi galimybę detaliai su ja susipažinti, išanalizuoti pateikiamus duomenis ir skaičiavimus.“
Taip pat Komisija savo rašte primena, kad „sprendimą dėl naujos AB „Kauno energija“ bazinės šilumos kainos priėmė 2018 m. rugsėjo 13 d. posėdyje. Komisijos paskelbtame oficialiame pranešime pateikiama informacija yra objektyvi ir nešališka, įvardijamos esminės priežastys, lėmusios kainos pokytį. Ši informacija yra būtina visuomenei ir žiniasklaidai, siekiant įsitikinti, kad vartotojai už šilumos energiją moka būtinosiomis sąnaudomis pagrįstą kainą“.