Funikulierių nuo 2003 metų valdančios bendrovės „Kauno liftai“ vadovas Jonas Guzavičius mano, kad kaltė dėl penktadienį miesto centre įvykusios nelaimės tenka mašinistui, kuris, kaip paaiškėjo, buvo neblaivus. Penktadienį istorinės transporto priemonės vagonėliui pasileidus žemyn, smarkiau nukentėjo 8 vaikai.
Portalui 15min.lt J. Guzavičius sakė, jog funikulierius dėl stabdymo jėgos atsitrenkė į galinį buferį ir vaikai nelaimės metu suvirto vienas ant kito, patyrė išgąstį.
„Nuo to staigaus sustojimo jėgos funikulierius atsimušė į medinį buferį, matosi žymės. Yra spyruoklės, jos šiek tiek sušvelnina, bet buferis neskirtas stabdymui. Jis skirtas sulaikyti, jei pradėtų riedėt arba atremti remontuojant, – kalbėjo J. Guzavičius.
– Labai gaila, ką padarysi… Visi pergyvena, ir darbuotojai. Yra daugiau kaip šimtas darbuotojų, paskui kiekvieną dėl blaivumo nepalakstysi, sudėtinga, tačiau tvarka bus labai sugriežtinta, o operatorius, vien dėl to, kad buvo neblaivus, toliau negalės dirbti. Tikrai labai atsiprašau visų.“
Kaip anksčiau yra rašęs „Kas vyksta Kaune“, funikulierius veikti pradėjo 1931 m. – iki šiol tarnauja didžioji dalis originalios įrangos. Transporto priemonė turi septynias įvairias stabdžių sistemas, vagonuose sumontuoti specialūs automatiniai stabdžiai, kurie turėtų neleisti vagonėliams nudardėti į apačią trūkus lynui.
Kodėl ši saugumo įranga nesuveikė ir kokia nelaimės priežastis iš techninės pusės, dar nenustatyta. Šeštadienį pasiaiškinti avarinių stabdžių veikimo specifikos portalo žurnalistams nepavyko – J. Guzavičius mobiliuoju telefonu neatsiliepė.
Nors žiniasklaidoje paviešinta, kad nutrūko funikulieriaus lynas, „Kauno liftų“ technikos direktorius Virginijus Markvaldas vakar apžiūrėjęs incidento vietą teigė, jog lynas sveikas.
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad Žaliakalnio funikulieriaus avarija įvyko penktadienio popietę, apie 17 val. Vagonėliu žemyn leidosi 32 vaikų grupė iš Šiaulių – moksleiviai į Kauną atvyko su ekskursija.
Vaikų teigimu, besileidžiant žemyn funikulierius staiga sustojo. Įlipęs mašinistas pradėjo kažką tvarkyti, o tada vagonėlis nėrė žemyn. Su didele jėga jam sustojus apatinėje stotelėje, parkritę vaikai patyrė įvairių kūno dalių sumušimus.
Atvykę pareigūnai 61-erių mašinistui nustatė 0,69 prom girtumą. Aštuoni vaikai buvo pristatyti į ligoninę, kurioje neužsibuvo – septyni iš jų tą patį vakarą iškeliavo atgal į Šiaulius. Vienas nukentėjusysis liko Kauno klinikose.
Kauno valdininkai – vicemeras Simonas Kairys ir V. Matijošaitis – pasmerkė šį incidentą. Nors funikulierius priklauso privačiai įmonei, Kauno meras žadėjo labai rimtą pokalbį su „Kauno liftų“ vadovais. Tad nors J. Guzevičius pirštu bedė į mašinistą, panašu, kad rykščių neišvengs ir aukščiausi bendrovės atstovai.
1993 m. privatizuotas Žaliakalnio funikulierius yra pirmas tokio tipo keltuvas Kaune ir Lietuvoje ir vienas seniausių veikiančių keltuvų Europoje. Tuo tarpu Aleksoto funikulierius, šiuo metu valdomas „Kauno autobusų“, paleistas 1935 m. Jame maždaug prieš mėnesį taip pat nutiko panašus incidentas, tik didesnių sužeidimų išvengta.
Papildyta
„Kas vyksta Kaune“ žiniomis, ir klinikose likusio moksleivio iš Šiaulių sužeidimai nebuvo tokie smarkūs, kad reikalautų tolesnio gydymo stacionare. Vaikų ligų klinika šeštadienį portalą informavo, jog šis nelaimės dalyvis taip pat išleistas namo, ligoninėje nebeliko nė vieno penktadienį susižalojusio vaiko.