Nemaloniausia kontrolierių istorija: neįgalios moters nesugaudė nei tikrintojai, nei policija

Nuo sausio pabaigos efektyviau pradėjusi veikti Kauno viešojo transporto kontrolė visuomenei pademonstruota prieš kelias dienas, nors kuriozinių situacijų su kriminalo prieskoniu išvengti pavyksta ne visada. Vieną tokių prisiminė „Kas vyksta Kaune“ kalbinta kontrolierė Sonata Motiejūnienė, o „Kauno autobusų“ atstovai nurodė, kokiais būdais siekia jų sumažinti.

Paklausta, kuris susidūrimas su „zuikiais“ įsiminė labiausiai, S. Motiejūnienė teigė, kad incidentų būna daug, bet, ko gero, pats nemaloniausias – negalią turinčios moters surengtas spektaklis.

„Dviem ramentais pasiramsčiuodama moteriškė „Urmo“ stotelėje sugebėjo pasprukti nuo kontrolierių – mūsų. Buvome net policijos pareigūnus išsikvietę – tiek tematė bėglę ir jie“, – prisiminė kontrolę Kauno troleibusuose ir autobusuose vykdančios įmonės „Dorsimus“ darbuotoja.

Ji pripažino, kad „Kauno autobusų“ įvesti priedai už išrašytus protokolus skatins dirbti uoliau. Sonatos rekordas per dieną – 10 administracinių teisės pažeidimų protokolų, o vieną surašyti užtrunka 7-10 min.

Kaip reaguoja kontrolę išvydę viešojo transporto „zuikiai“? „Drebėti pradeda, visai kaip zuikeliai. Aišku, prašo atleidimo, siūlo ir pinigus, kad paleistume, bet nepaperka“, – pasakojo S. Motiejūnienė.

[susije_video kurie=””]

Ji sakė nepastebinti, kad nuo sausio 23 d. ant krūtinės įtaisytos kameros reikšmingai atgrasytų agresyviai nusiteikusius keleivius – tie, kurie linkę konfliktuoti, ir kelia konfliktus, siūlo kyšius, keikia, bando bėgti. „Bet jeigu atsiranda skundų, juos tikrai padeda išspręsti“, – tvirtino kontrolierė.

„Kauno autobusų“ Administracijos ir personalo departamento vadovas Mindaugas Klimašauskas „Kas vyksta Kaune“ sakė, kad sudarius naują sutartį su keleivių kontrolę atliekančia saugos bendrove siekiama patikros kokybės. Tam atrinktas personalas, atnaujinta įranga, atlikti mokymai, nupirktos kameros, drausminančios tiek kontrolierius, tiek pažeidėjus. Sumažintas patikrinimų skaičius, tačiau išrašytų protokolų žymiai padaugėjo.

„Kontrolieriams įvesta motyvavimo sistema – už surašytų protokolų skaičių tikrintojai gauna priedą prie atlyginimo. Todėl į pažeidimus darbuotojai žiūri griežčiau, nenuolaidžiauja, net jei keleivis namie paliko lengvatą pagrindžiantį dokumentą“, – aiškino M. Klimašauskas.

Kalbėdamas apie teigiamus pokyčius, M. Klimašauskas taip pat pastebėjo, kad skundų skaičius dėl kontrolierių darbo smarkiai sumažėjo – įvykus konfliktui, peržiūrima filmuota medžiaga ir situacija įvertinama objektyviai.

„Pačiose viešojo transporto priemonėse kameros sumontuotos ne visur, bet ant ryškiaspalvių liemenių visi kontrolieriai gauna prisitvirtinti įrangą, fiksuojančią kiekvieną patikrinimo veiksmą“, – tikslino „Kauno autobusų“ atstovas.

Anot jo, įmonė paskaičiavusi, kad jeigu visi „zuikiai“ mokėtų už kelionę, per 10 metų būtų galima sukaupti apie 200 tūkst. eurų – už tiek išeitų nupirkti vieną naują viešojo transporto priemonę.

„Pats „zuikiu“ nesu važiavęs. Jeigu neturiu kišenėje pinigų arba bilietėlio, geriau pasivaikščioti pėsčiomis – ir sveikatai į naudą“, – šypsojosi M. Klimašauskas. Ar tai tiesa patikrinti, žinoma, sudėtinga.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA