Jubiliejų pasitinka su nerimu: Skandinavija taisykles švelnina, Lietuva – griežtina

Viena seniausių Lietuvoje veikiančių gamyklų – bravoras „Volfas Engelman“ šiandien mini 165 metų įsikūrimo sukaktį. Pastaruosius dešimtmečius gamykla demonstravo stabilų augimą, tikslingą asortimento plėtrą ir užėmė vis didesnę rinkos dalį. Visgi į įmonę Lietuvoje jau apie 65 mln. Eur investavusi „Olvi“ grupė nerimauja dėl sąlyginai dažnai besikeičiančios šalies verslo aplinkos, ypač – alkoholio sektoriui tekusių apribojimų.

[galerija kiek=”8″]

Į Lietuvą jubiliejaus proga atvykęs „Olvi“ grupės prezidentas Lasse Aho teigė, kad alkoholio ribojimai Europos Sąjungos rinkoms yra taikomi lokaliai, todėl iš investuotojo pusės, vystant verslą šiame regione, kiekvienoje šalyje susiduriama su vis kitokiais politiniais barjerais.

„Mano nuomone, labai svarbu, kad tarp industrijos dalyvių ir vietinės valdžios nuolat būtų palaikomas dialogas, kad sprendimai būtų subalansuoti abiem pusėms. Kita vertus, reaguojant į visus ribojimus ir vartojimo tendencijas planuojame plėsti bravoro produktų krepšelį ir didinti nealkoholinių gėrimų pasiūlą, nes būti tik alaus gamintoju šiandien verslui yra per didelė rizika“, – sakė p. Lasse.

Jo teigimu, bendrai situacija alaus vartojimo atžvilgiu Europoje, galima sakyti, yra fenomenali, nes pastaraisiais metais alus, kaip gėrimas, sparčiai populiarėjo. „Šią tendenciją indikuoja ir tai, jog per paskutinių maždaug penkerių metų laikotarpį Europoje atidaryta apie 3000 naujų bravorų. Manau, plėtrą lėmė ir bendros vartojimo tendencijos, ypač jaunimo auditorijoje, kuri vis dažniau renkasi mažiau alkoholio turinčius arba nealkoholinius gėrimus“, – dėstė p. Lasse.

Pasak AB „Volfas Engelman“ generalinio direktoriaus Mariaus Horbačausko, ribojimai ir akcizų pokyčiai alkoholio rinkoje, su kuriais teko susidurti per pastaruosius metus, kelia vis didesnius iššūkius, o lyginant situaciją su kitomis grupei priklausančiomis įmonėmis pastebima labai aiški tendencija ne tik dėl rinkos stabilumo, bet ir gerokai intensyvesnės konkurencinės aplinkos. Manoma, taip yra dėl to, jog Lietuvoje stambių alkoholio gamintojų gerokai daugiau nei kitose šalyse – siekiant išlaikyti stabilumą ir augimą prireikia gerokai daugiau gamintojų pastangų.

P. Lasse pažymėjo, kad Skandinavijos šalyse griežtų ribojimų laikotarpis – jau praėjęs etapas. „Ribojimai alkoholio sektoriui Suomijoje buvo patys griežčiausi, o mokesčiai – patys didžiausi visoje Europos Sąjungoje. Visgi atsižvelgiant į vartojimo pokyčius šie ribojimai buvo palengvinti gamintojų atžvilgiu“, – kalbėjo „Olvi“ grupės prezidentas.

Anot M. Horbačausko, ryškūs pokyčiai matomi jau iš pirmųjų šių metų mėnesių rezultatų: Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, iki kovo mėnesio alaus rinka krito apie 48 proc., tuo tarpu tyrimų bendrovė „Nielsen“ praneša apie 10 proc. vartojimo sumažėjimą.

Visgi pernai, nepaisant verslo aplinkos pokyčių, „Volfas Engelman“ finansiniai rezultatai buvo geriausi nuo 1853-jų, t. y. nuo tada, kai bravoras buvo įkurtas.

„Sakyčiau, tokie rezultatai buvo išimtis alkoholinių gėrimų sektoriuje, bet mums pakankamai aišku, kas tai lėmė: intensyviai atnaujinamas produktų portfelis, auganti rinkos dalis, aktyvūs pardavimai į eksporto rinkas, – tvirtino „Volfas Engelman“ generalinis direktorius. – Kiekvienas ribojimas paskatina prisitaikyti, taigi mes irgi jau esame numatę ir su investuotojo strategais aptarę kryptis, kurių bus laikomasi siekiant išlaikyti kompanijos pelningumą bei augimą.“

Be to, bendrovės vadovas taip pat atskleidė, kad aktyvus ėjimas į eksporto rinkas jubiliejaus proga paskatino kūrybiškai pažvelgti į tai, kaip galima užmegzti daugiau naudingų ryšių. Atradę, jog 1853 metais, kai buvo atidarytas „Volfas Engelman“ bravoras, pasaulyje įsikūrė dar mažiausiai 50 iki šiol aktyvių ir žinomų kompanijų, tokių kaip „Tissot“, „Steinway&Sons“, „Levi Straus&Co“, „Otis Elevators Co.“, „Jøtul“, „Devold of Norway“, bendrovė nusiuntė jiems sveikinimą ir kvietimą bendradarbiauti.

„Sulaukėme atgalinių reakcijų, kurios rodo, kad mūsų įmones sieja bendra patirtis, panašios ilgaamžiškumo vertybės. Tai tik pradžia. Dabar tikslas – per ateinančius metus suburti tų kompanijų klubą, kurios galėtų dalintis žiniomis apie savo rinkas ar net atrasti bendradarbiavimo galimybių. Šis būdas nėra standartinis, taigi bus labai įdomu apie tai darsyk kalbėti po kelerių metų, o labiausiai tikėtumėmės suburti šių kompanijų vadovus apvalaus jubiliejaus šventimui, o gal netgi specialiai verslo konferencijai, po penkerių metų“, – sakė M. Horbačauskas.

Specialią studiją dėl bravoro ištakų ir įkurimo datos atlikusio istoriko Alfredo Bumblausko tvirtinimu, „Volfas Engelman“ yra seniausiai Lietuvoje nepertraukiamai veikianti gamybos įmonė, įkurta tuo metu, kai Europoje įsibėgėjo antroji pramonės revoliucija.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA