Ekspertai pateikė svarbios Kauno vietos rekonstrukcijos vertinimą: iki kokybinio pokyčio dar toli

Kauno Regioninė architektūros taryba (toliau – RAT), veikianti prie Lietuvos architektų rūmų, pateikė išvadas dėl Sporto gatvės ir dalies sklypo Perkūno al. 5, Kaune, remonto projektinių sprendinių. RAT, asociacijos „Žaliasis Ąžuolynas“ prašymu, įvertino sprendinių atitiktį viešojo intereso, architektūros kokybės, ateities perspektyvos ir kitais aspektais.

Architektai nutarė, jog fragmentiškas atskirų Ąžuolyno, S.Dariaus ir S.Girėno bei Sporto halės teritorijos komplekso dalių projektavimas be aiškaus visos teritorijos urbanistinio konteksto yra nevisavertis, nesuteikiantis svarbiai miesto daliai tinkamo kokybinio pokyčio.

„Norime atkreipti dėmesį, jog vystant tokią unikalią viešųjų erdvių sistemą, būtina turėti daugialypį, lankstų scenarijų, kuris šioje istorijos ir paveldosaugos požiūriu unikalioje vietoje užtikrintų visų viešosios erdvės naudotojų poreikius. Deja, mes, architektai, šiame projekte to pasigedome“, – teigia Kauno RAT pirmininkė architektė Gražina Janulytė-Bernotienė.

Ekspertai teigia, jog pateiktas svarstymui projektas tik dalinai atitinka viešąjį interesą. Viena pagrindinių visų šios teritorijos projektų problema – transporto sistemos, kuri užtikrintų komplekso lankytojų poreikius, tame tarpe ir specialiuosius, įgyvendinimas. Pastebėta, jog neanalizuojamas saugaus žiūrovų pasišalinimo ar evakuacijos iš renginių klausimas. Dėl šios svarbios miestui teritorijos, apimančios Ąžuolyną, S.Dariaus ir S. Girėno stadioną, Sporto halę, ateities perspektyvų būtina užtikrinti pėsčiųjų ir transporto patogų ryšį tarp viršutinės ir apatinės miesto terasų. Ekspertai siūlo dar kartą nagrinėti keltuvo ties Parodų gatve įrengimo galimybę, tai leistų universaliai naudoti įrengiamas parkavimo sistemas, apjungti dviračių takus ir užtikrinti stabilius pėsčiųjų ryšius.

RAT mano, jog vieša Sporto gatvės erdvė yra nemotyvuota, tad jai kyla grėsmė būti socialiai numarintai. Architektai siūlo ją įveiklinti, įrengiant viešosios (komercinės) paskirties objektus, atsuktus į aikštę – taip būtų užtikrintas kasdienis ir pilnavertis aikštės funkcionavimas.

Architektai pabrėžė, jog keičiant Sporto gatvės erdvės apstatymo objektus (siūlomi griauti esami pastatai ir statiniai bei statyti nauji), būtina pateikti architektūrinius ir urbanistinius erdvės formavimo sprendinius: Sporto gatvės kraštinių apstatymą; erdvių proporcijų pokyčius; erdviškai keičiamų vietų vaizdų perspektyvas; kompozinių ašių motyvaciją. Tuo tarpu dabar pateikiamas projektas yra dalinis, fragmentiškas – tai tik grindinio dangų, suoliukų bei šviestuvų dizaino sprendiniai.

Techninį projektą parengė Kauno SĮ „Kauno planas“. Projekto architektūros bendraautoriai architektai: Gintaras Čepurna, Tomas Kuleša, Mantas Navalinskas, Dainius Juškūnas.

Tarpinstitucinės, architektūros srities ekspertus vienijančios tarybos teikia išvadas, rekomendacijas ir pasiūlymus architektūros, teritorijų planavimo, nekilnojamojo architektūrinio ir urbanistinio paveldo srityse. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio regioninės architektūros tarybos, kurias finansuoja Lietuvos architektų rūmai ir Lietuvos kultūros taryba, buvo įsteigtos įgyvendinant 2017 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusį Architektūros įstatymą.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA