Nuo šių metų kovo padidėjęs akcizas alkoholiui nepakeitė jo pirkimo įpročių, rodo tyrimų bendrovės „Baltmi“ tyrimas. „Baltmi“ verslo plėtros vadovas Artūras Urbonavičius sako, kad pabrangęs alkoholis niekaip nepaveikė jo suvartojimo kovo-balandžio mėnesiais, o pajamų gauta kur kas daugiau.
Anot jo, alaus vartotojai yra vieni lojaliausių, jo suvartojama gerokai daugiau nei stipraus alkoholio. „Vartojimo įpročiai taip greitai nesikeičia ir vartotojai nelinkę lengvai daryti kompromisų. Jie veikiau išleis daugiau pinigų, bet nusipirks tą patį alkoholio kiekį, mažesnę savo piniginės dalį palikdami kitų poreikių patenkinimui“ – pranešime spaudai teigia A.Urbonavičius.
Tyrimo duomenimis, alui lietuviai kovą-balandį išleido vidutiniškai po 20,2 euro, arba 20 proc. daugiau nei tu pačiu metu pernai. Kovą-balandį lietuviai nupirko vidutiniškai po 19,7 butelio (12,8 litro) alaus, kai pernai – po 17,5 butelio (12,6 litro). Šiemet alų bent kartą pirko 59 proc. namų ūkių, arba 3,5 punkto daugiau nei prieš metus.
Tuo metu degtinės lietuviai šiemet per du mėnesius vidutiniškai pirko po 1,7 litro – beveik tiek pat, kaip ir tuo pat metu 2016 metais. Vidutinės išlaidos jai ūgtelėjo 0,2 euro iki 20,3 euro, o degtinę bent kartą įsigijo 27 proc. namų ūkių.
Nuo kovo pradžios akcizai labiausiai išaugo alui ir vynui – iki 112 proc., o etilo alkoholiui – apie 23 procentus.