Viešbučiai deda visas pastangas, kad klientai išvyktų kupini kuo geresnių įspūdžių ir prireikus vėl sugrįžtų. Tačiau tylėti nebegalinčios vieno nedidelio viešbučio Kaune savininkė ir kambarinė nusivylusios pasakoja, kad dalis klientų neįvertina viešbučių dedamo triūso.
Jei skaitant penkerius metus kambarine dirbančios Irenos žodžius, jus supykins, pagalvokite, kaip jaučiasi viešbučiuose dirbantys ir panašius vaizdus savo akimis matantys viešbučių darbuotojai. O kai kurių svečių paliktą, sunkiai suvokiamą netvarką jiems tenka dar ir tvarkyti.
„Įėjusi į kambarį žiaukčiojau, – pasakoja kambarine dirbanti Irena. – Buvau ryte dar nieko nevalgiusi. Visą dieną buvo taip bloga, kad ne tas žodis“.
Galvojo, už ką jai taip
Moteris atsiverti žiniasklaidai nusprendė po to, kai buvo šokiruota, ką Kaune esančio viešbučio kambaryje paliko vokiečio ir lietuvės pora.
Kambarinė pasakojo, kad atėjusi tvarkyti kambario ir atidariusi duris pamatė – lovoje šlapimas, išmatos, kraujas.
„Gal žmogus ir kokia liga serga, gal kokia žvyneline, nes visur odos atplaišų primėtyta. Man buvo taip šlykštu, kad neįmanoma“, – kalbėjo kaunietė.
Moteris teigė pajutusi pyktį: atidarė langus, uždarė duris ir išėjo.
„Galvojau, kad viskas – išeinu iš darbo. Galvojau, už ką man tokia nesąmonė“, – prisipažino kambarinė.
Viešbučio darbuotoja prisipažino, kad nemielai atrodančių kambarių jai yra tekę matyti per penkerius darbo metus, tačiau šis vaizdas buvo pats kraupiausias.
Irena teigė, kad ją žeidžia ne tik paliekama netvarka kambariuose, bet ir kai kurių klientų elgesys su kambarinėmis.
„Buvo toks atvejis, kai tvarkiau kambarius ir atvyko lietuvio ir norvegės šeima su mažu vaiku ir kažkurio iš jų mama. Pasiūliau lovelę vaikui. Mačiau, kad jis dar neturi metukų, galvojau, kad gal jam bus geriau lovytėje išsimiegoti. Tai man pasakė, kad su kambarinėmis nešneka“, – prisiminė pašnekovė.
Kaune dirbanti moteris prisipažino, kad nemandagių, nevalyvų klientų pasitaiko retai, tačiau kai kurie atvejai verčia itin nusiminti.
„Bet yra ir labai gerų, kurie ir apsikabina ir visada viskuo patenkinti“, – pridėjo ji. Pasak Irenos, kai kurie svečiai palieka tokius kambarius, kad jų beveik tvarkyti nereikia, svečiai net pasikloja lovas.
„Būna ir porą mėnesių, kad viskas gerai, o būna ir toks momentas, kad suvažiuoja daug nekokių. Žiūrėk, sienas iš vakaro nusišveitei, kitą dieną vėl tas pats“, – pasakojo kambarinė.
Paklausta, ar yra pastebėjusi, kad skirtingo amžiaus klientai tvarką supranta skirtingai, Irena teigė: „Vyresnio amžiaus žmonės tvarkingesni, o jaunimas, sakau, kad jiems dar reikia apie higieną šnekėti. Pavyzdžiui, studentas atvažiuoja: apatiniai ant stalo kartu su duona ir sviestu“.
Turi ir daugiau pavyzdžių
Kaune įsikūrusio, nedidelio viešbučio savininkė nenori prisistatyti, tačiau pasiryžusi atskleisti ir daugiau detalių apie viešbučių darbuotojų darbo negerbiančius klientus. Moteris tiki, kad jei viešumas padės pakeisti nors vieno kliento požiūrį į tai, kaip turi būti elgiamasi viešbučiuose, ji bus pasiekusi savo tikslą.
„Pats darbuotoją gali gerbti tiek, kiek nori, bet jei klientas negerbia darbuotojo, jau nieko nepadarysi. Neįsivaizduoju, ką klientai kartais galvoja atvažiuodami į viešbutį. Man skaudžiausia, kad darbuotojas, kuris labai sąžiningai dirba, ir tai yra labai sunkus fizinis darbas, galiausiai turi taip jaustis. Aš prašau, kad kambariai būtų švarūs, o jie to padaryti jau ir negali“, – savo širdį liejo verslininkė.
Neapgalvotai besielgiantys klientai tikriausiai ne visada susimąsto, kad viešbučiui gali pridaryti daugiau žalos nei kainavo pati nakvynė.
Kambarinę šokiravusiu atveju viešbučio savininkė teigė, kad teks keisti visą čiužinį.
„Būna, kad sėdi ant kriauklių, išklibina, reikia iš naujo tvirtinti. Atsiveža šunis, maudo dušuose, užkemša kanalizaciją, reikia kviesti santechnikus. Buvo kačių paroda, tai pylė kačių kraiką į unitazą. Ar kas namie taip elgiasi? O paskui užtvindo. Tai yra didelės papildomos išlaidos“, – kalbėjo kaunietė.
Verslininkė pasakojo, kad visai neseniai svečiai sugalvojo, kad kambaryje, kuriame šiaip negalima rūkyti, užsidegti cigaretę. Po kurio laiko suveikė signalizacija, atėjo darbuotojai, išsiaiškino, tačiau svečiai paliko pradegintą linoleumą.
„Dabar reikės pirkti didesnį kilimą, bet už jį irgi reikia mokėti“, – sakė viešbučio savininkė.
Ekonominės klasės viešbutyje Kaune buvo ir tokių atvejų, kai sudaužomas televizorius: „Mūsų kambariuose televizoriai pritaisyti ant specialių stovų. Tai ateini, randi užmestą užtiesalą, o televizorius išlaužtas, numestas. Ar ten pasisupti bandė, ar ką“.
Dėl klientų abejingumo verslininkei kartais svyra rankos. Moteris pasakojo, kaip viena viešnia iš Rytų kaiminystės nusprendė viešbutyje nusidažyti plaukus.
„Mes rūpinamės: rankšluosčiai išpurenti, iškvėpinti, gražiausi, o po to reikia juos išmesti. Kur kultūra? Ar negali ateiti, pasakyti, kad reikia nusidažyti plaukus, gal turime kokį seną rankšluostį? Visada galėtume duoti“, – teigė ji.
Kauno centre įsikūrusio viešbučio savininkė prisipažino, kad visgi daugelis klientų elgiasi žmoniškai, tačiau kai kurie atvejai išveda iš kantrybės.
Verslininkei sunkiai suvokiama ir kaip be jokios atsakomybės yra rengiami vakarėliai viešbučių kambariuose.
„Atvažiavo grupė jaunuolių iš Suomijos. Jiems čia labai pigus alus, atsineša dėžėmis ir geria. Atėjęs randi kalną butelių, bet jei tiek išgerta, tai tas skystis kažkur ir kažkaip išeina. Reikia dujokaukės tokiam kambaryje paskui būti“, – atviravo kaunietė.
Pasak jos, tokius kvapus pašalinti nėra taip lengva.
„Kambarinė kambarį sutvarko reikiamai valandai, bet jis taip greit neišsivėdina, kol atvyksta nauji svečiai. Tada purški kvapais, bet vis vien jaučiasi, o ir svečią jau turi leisti. Tada jam sakai, kad kambariai dar nesutvarkyti, jungi ventiliatorius, bandai daryti skersvėjus, kad prapūstų“, – tęsė savo vardo nenorėjusi atskleisti verslininkė.
Pasak jos, sunku suvokti ir kaip kai kurie klientai sugeba lovose palikti daug žvyro ar žemių po savo vizito.
Kaip reikiant pasipiktinusi viešbučio savininkė teigė jau galvojanti, kad gal viešbučiai galėtų viešai skelbti itin neatsakingų klientų vardus ir pavardes. Pasak jos, gal bent tai juos priverstų susimąstyti.
„Ir kiti viešbučiai pasakoja panašius dalykus. Iš vieno keturių žvaigždučių viešbučio sugebėjo mini barą pavogti“, – pasakojo verslininkė.
Prieš apsistojant klientams viešbučiai dažnai prašo palikti užstatą ar rezervaciją kreditine kortele už galimai būsimą nuostolį, tačiau Kaune viešbutį turinti moteris sako, kad ir tai ne visada gelbėja.
„Jei kažkas sugadinta, tai taip, turi apmokėti, bet, pavyzdžiui, jei privemta. Turime kreditinių kortelių duomenis, bet jei nuskaityčiau ir klientas kreiptųsi į banką, kad aš neteisėtai nuskaičiavau pinigus, tai turėčiau bėdų pati“, – aiškino pašnekovė.
Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė komentuoti, ar Lietuvos viešbučiai patiria daug nuostolių dėl netinkamai besielgiančių klientų, atsisakė. Pasak jos, tai vidiniai verslo dalykai, apie kuriuos viešai nekalbama.
Valstybinio turizmo departamento duomenimis, šių metų pirmąjį ketvirtį Lietuvos apgyvendinimo įstaigoms tenka 999 tūkst. nakvynių. 51 proc. sudaro Lietuvos gyventojai. Vidutiniškai vienam klientui teko 2,6 nakvynės.
2014 m. iš viso Lietuvos apgyvendinimo įstaigoms teko 5,874 mln. nakvynių. Lietuvos piliečiams teko 49,5 proc. Vidutiniškai vienam vizitui buvo skirtos 2,5 nakvynės.