Papildomos atostogų dienos, nuotolinio darbo galimybė, nemokami užkandžiai ar pietūs, komandos formavimo veiklos ne tik Lietuvoje, bet ir gražiausiuose Europos miestuose ar egzotiškajame Balyje – šiandien darbdaviai neriasi iš kailio, kad ne tik pritrauktų, bet ir išlaikytų talentingus darbuotojus.
Kauno kolegijos organizuotose „Praktikos ir karjeros dienose“ dalyvavusios siuntų pristatymo įmonės „DPD Lietuva“ personalo vadybininkė Agnė Domeikienė dalijasi, kokios motyvacinės priemonės pasiteisino jų įmonėje ir kaip bėgant metams keičiasi darbuotojų lūkesčiai.
Motyvacinės priemonės turėtų atliepti darbuotojų poreikius
Pasak A. Domeikienės, galvojant apie motyvacines priemones, svarbu atsigręžti į darbuotojus, įsiklausyti į juos, jų poreikius ir skirti laiko jau taikomų priemonių peržiūrėjimui bei atnaujinimui.
„Pastebėjome, kad motyvacinės ir įsitraukimą skatinančios priemonės turi būti kaip „gyvas organizmas“. Tai reiškia, kad jos turi būti nustatomos atsižvelgiant į darbuotojų lūkesčius / poreikius ir to laiko aktualijas“, – sako „DPD Lietuva“ personalo vadybininkė bei dalijasi priemonėmis, kurios taikomos jų organizacijoje.
„Šiuo metu taikome tokias priemones, kaip draudimas nuo nelaimingų atsitikimų 24/7, skiepų profilaktika, sveikatos draudimo kortelė, dovanos darbuotojams ypatingomis progomis (jubiliejai, vestuvės, vaiko gimimas, dovanos vaikams Kalėdų proga ir kt.), hibridinis darbo modelis, bendradarbiaujame su „Mindletic“ (rūpinamės darbuotojų emocines sveikata). Taip pat suteikiame papildomų mokamų atostogų dienų (gimtadienio, savanorystės ir kitomis asmeninėmis progomis), turime darbuotojų lojalumo programą, „Rekomenduok draugą“ programą, bendras šventes ir renginius, partnerių nuolaidas“, – dalijasi „DPD Lietuva“ personalo vadybininkė A. Domeikienė.
Materialių motyvacinių priemonių svarba menksta
Galima pastebėti, kad darbuotojų požiūris į darbą keičiasi – jei anksčiau daugelis savo darbo vietą matė tik kaip pajamų šaltinį, šiandien lūkesčiai darbdaviui yra kur kas didesni. Darbuotojai ne tik tikisi savirealizacijos galimybių, bet ir palaikančios, jų vertybes atliepiančios vidinės organizacijos kultūros, tobulėjimo galimybių, laisvės ir lankstumo bei kt. A. Domeikienė sako pastebinti, kad materialios motyvacinės priemonės tampa mažiau veiksmingos, darbuotojams svarbesnę vietą pradeda užimti jų vertybes atliepiančios, prasmės jausmą teikiančios naudos.
„Paskutiniu metu pastebime, kad darbuotojams yra svarbu turėti pasirinkimo galimybę, t. y. galimybę personalizuoti motyvacines, įsitraukimą skatinančias priemones, nes tai, kas svarbu vieniems darbuotojams, kitiems, dėl skirtingų pomėgių, šeiminio statuso ar kt., gali būti visai neaktualu.
Taip pat pastebime, kad per pastaruosius metus darbuotojams vis didesnę reikšmę turi ne materialūs, o prasminiai dalykai, tokie kaip suteikiama galimybė savanorystei, dalyvavimas socialiniuose projektuose, vidinė įmonės kultūra, deklaruojamų vertybių laikymasis“, – pastebi A. Domeikienė.
Siekiant padėti studentams atsakingai planuoti savo karjerą, Kauno kolegijoje kasmet organizuojamos „Praktikos ir karjeros dienos“, kurių metu studentai gali užmegzti ryšius su darbdaviais, geriau pažinti darbo rinką. Įvairius darbo ir praktikos pasiūlymus galima rasti renginio interneto svetainėje.