Kaunas dėl žalių rodyklių tartis neketina: lenteles sugrąžino, kur norėjo

delfi.lt / Eglė Girdenytė 2020/03/05 11:32

Patvirtinus, kad papildomos lentelės su žalia rodykle gali būti grąžinamos į gatves, buvo paskelbta – jos turi atsirasti tik tose vietose, kur jokie kiti infrastruktūros pakeitimai nėra galimi.

Nepaisant to, vairuotojai užfiksavo, jog keliose Kauno sankryžose papildomos šviesoforo sekcijos buvo pakeistos lentelėmis. Paklausti, kodėl atsirado tokie pokyčiai, savivaldybės atstovai atšovė, jog kreiptis į Transporto kompetencijų agentūrą ir iškabintų lentelių derinti neplanuoja.

Kaunietis Dalius Santockis į „Delfi“ kreipėsi teigdamas, jog dar praeitų metų pabaigoje įrengtas papildomas šviesoforo sekcijas Kauno miesto savivaldybė nusprendė panaikinti. Vietoje jų prie šviesoforų buvo įrengtos papildomas lentelės su žalia rodykle.

Skaitytojas aiškino, kad tokie pakeitimai vasario pabaigoje buvo įvykdyti dvejose sankryžose: Jonavos – Nuokalnės g. ir Karaliaus Mindaugo – Kaunakiemio g. Kaunietis taip pat pasakojo, jog pirmojoje sankryžoje spūstys būdavo retas reiškinys, o Karaliaus Mindaugo pr. vairuotojai net ir esant intensyvesniam eismui galėjo judėti pakankamai greitai, nes pagrindinis šviesoforo signalas neturėjo važiavimo kryptį nurodančių rodyklių.

Remiantis 2019 m. lapkričio 1-ąją įsigaliojusia tvarka, tokiu atveju vairuotojai gali į dešinę pasukti net ir tada, kai papildoma sekcija išsijungia, tačiau dega pagrindinio šviesoforo žalias signalas.

Sutaupyta ar iššvaistyta?

D. Santockis svarstė, jog taip yra švaistomos infrastruktūros gerinimui skirtos savivaldybės lėšos, tačiau Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius teigė, jog iki šiol papildomų lentelių grąžinimas miestui kainavo 250 eurų.

M. Matusevičius tvirtino, kad toks sprendimas – papildomas šviesoforo sekcijas pakeisti lentelėmis, buvo priimtas kolegialiu Eismo saugumo komisijos sprendimu.

„Šią galimybę įvertino visi komisijos nariai. Tarp jų yra tiek eismo saugumo specialistų, įvairių susijusių organizacijų atstovų, tiek ir policijos pareigūnų. Taigi abejoti šių specialistų kompetencijomis nėra pagrindo. Mes stebime, analizuojame situacija ir visuomet laukiame vairuotojų pastebėjimų“, – aiškino M. Matusevičius.

Kauno miesto savivaldybės atstovas aiškino, kad papildomas lenteles su žalia rodykle nuspręsta grąžinti į 11 Kauno sankryžų, tačiau anot jo, situacija yra stebima ir vertinama, todėl esant poreikiui gali būti priimami atitinkami sprendimai, kad eismas Kauno gatvėse vyktų sklandžiai ir saugiai.

Žalios rodyklės Kaune / D. Santockio nuotr.

Kreiptis neplanuoja

Nors papildomos lentelės su žalia rodykle į gatves gali būti grąžintos tik gavus Transporto kompetencijų agentūros (TKA) išvadas, kad jas įrengti galima, TKA Transporto paslaugų skyriaus vedėjas Evaldas Morkūnas teigė, jog kol kas sankryžų sąrašo Kauno miesto savivaldybė pateikusi nėra. Jo nuomone, dėl šios priežasties, po specialistų vertinimo, kai kurios papildomos lentelės gali būti vėl panaikintos.

„Papildomų lentelių įrengimas turi būti suderintas su mumis, tai daro ir kitos savivaldybės. Pagal nustatytą tvarką prašymo iš Kauno dar nesame gavę, todėl vis dar laukiame“, – sakė E. Morkūnas.

Kauno miesto savivaldybės atstovų paklausus, kada bus pateiktas sankryžų sąrašas TKA specialistams, M. Matusevičius teigė, kad šiuo metu to daryti neplanuoja.

„Kol kas neplanuojame kreiptis į Transporto kompetencijų agentūrą dėl papildomų lentelių įrengimo sankryžose, tačiau stebime situaciją ir jei matysime poreikį, būtinai tai ir padarysime“, – sakė M. Matusevičius.

Žalios rodyklės Kaune / D. Santockio nuotr.

Viena tvarka visiems

Tokį savivaldybės sprendimą TKA atstovas vertino kritiškai ir teigė, jog remiantis nustatyta tvarka, visos savivaldybės privalo pateikti sankryžų sąrašą, kuriose planuojama grąžinti žaliąsias rodykles.

„Jei Kauno miesto savivaldybė nesikreips į Transporto kompetencijų agentūrą, savo ruožtu TKA kreipsis į Vyriausybės atstovą, kuris prižiūri Kauno savivaldybę. Tokiu atveju, atsakingas asmuo Vyriausybėje turės Kauno atstovus paraginti, jei jie piknaudžiaus šia situacija“, – patikino E. Morkūnas.

TKA Transporto skyriaus vadovas taip pat aiškino, kad 90 proc. atvejų, kai yra galimybė įrengti šviesoforo sekciją, specialistų išvadose rekomenduojama įrengti sekciją, o ne lentelę. Tiesa, kiekviena situacija yra išnagrinėjama ir įvertinama individualiai.

„Viena iš galimų TKA išvadų – lentelė nesuderinta, antra – lentelė nesuderinta, rekomenduojame įrengti papildomą sekciją posūkiui į dešinę, trečia – lentelė suderinta. Galima daryti išvadą, kad mes rekomenduojame šviesoforo sekciją įrengti vietoje lentelės. Vis tik jei lentelės jau įrengtos, tačiau išvadose bus nepatvirtintos, savivaldybės turės jas panaikinti“, – pabrėžė E. Morkūnas.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA