Kovą prasidėjusi Akademijos transporto mazgo rekonstrukcija eina į pabaigą – čia ryškėja dvi naujos žiedinės sankryžos. Nors nenumatytos kliūtys šiek tiek nukėlė darbų finišą, eismą ketinama paleisti kaip planuota, o viena nauja nuovaža jau atidaryta.
[galerija kiek=”4″]
Nusikėlė į spalį
Lietuvos automobilių kelių direkcijos interaktyviame žemėlapyje eismoinfo.lt, kur pateikiama informacija ir apie naujausius eismo ribojimus, nurodoma, kad kovo 15 d. prasidėję sankryžos rekonstravimo darbai bus baigti rugsėjo 30-ąją.
Artėjant šiai datai, „Kas vyksta Kaune“ pasidomėjo, ar viskas vyksta pagal planą – darbus atliekančios bendrovės „Autokausta“ projektų vadovas Modestas Petrauskas portalo žurnalistams sakė, kad šiuo metu klojamas asfaltas, įrenginėjami borteliai, takų dangos. Vis dėlto, rekonstrukcijos pabaiga nusikels iki spalio galo.
„Pagrindiniai darbai jau į pabaigą, o spalį liks tik aplinkos sutvarkymas, galbūt baiginėjami šaligatviai. Automobilių eismą bet kokiu atveju pilnai planuojama paleisti rugsėjo pabaigoje. (…) Dabar automobiliai taip pat važiuoja, tik galioja tam tikros apylankos, kurios buvo suderintos pirmam etapui“, – aiškino M. Petrauskas.
Gegužės pradžioje darbininkams skersai kelio stojęs sankasos sutankinimo klausimas, patikino pašnekovas, išspręstas, kelio pagrindas stabilizuotas cementu ir tam tikrais cheminiais priedais. „Probleminėje vietoje padėjo, o kitur neprireikė. Užtruko, kol suderinome šį sprendimą, dirbti šiek tiek sutrukdė ir „Kauno energijos“ tinklų rekonstrukcija – dėl to nusikėlėme į spalio mėnesį“, – argumentavo „Autokaustos“ projektų vadovas.
Tačiau, anot jo, didieji darbai, kaip ir suplanuota, tikrai bus baigti rugsėjo pabaigoje. Jau dabar didžioji dalis nuovažų su asfalto dangomis – šiuo metu klojamas antras sluoksnis, paskui liks trečias dėvimasis sluoksnis ir ženklinimo darbai.
Jau rieda nauja nuovaža
„Eismą neseniai paleidome nauju sprendiniu – „ūsu“, po tiltu vedančiu tiesiai į aplinkkelį. Anksčiau vairuotojai kirsdavo viaduką, sukdavo kairėn ir į A5 kelią Č. Radzinausko tilto kryptimi įsiliedavo senąja nuovaža, dabar atidarytas nuvažiavimas į dešinę iškart už tilto“, – kalbėjo M. Petrauskas.
Vairuotojas galės važiuoti ir kaip anksčiau, tik jau žiedu, bet yra ir naujas variantas – papildoma juosta leistis žemyn, „lįsti“ po tiltu ir išvažiuoti ta pačia kryptimi.
Kadangi, dėstė M. Petrauskas, užbaiginėjami paskutiniai žiedo pasijungimai į senąją nuovažą, paleistas eismas naujuoju sprendiniu. Kokios nors kitos sankryžų jungtys dar neatidarytos.
Skundais nesižarstė
Akademijos seniūnas Skirmantas Nominaitis „Kas vyksta Kaune“ komentavo, kad transporto mazgo statybų problemas dažniausiai ir aptaria su „Autokaustos“ projektų vadovu M. Petrausku.
Gyventojai esą kantrūs ir puikiai supranta, kad naujų sankryžų statybos neišvengiamai susijusios su tam tikrais nepatogumais. S. Nominaitis teigė iš vietinių sulaukęs vos kelių skundų.
„Tvarkant viaduką, buvo iškastos tranšėjos, kurias sunkiai įveikdavo žemi sportiniai automobiliai, keli žmonės skundėsi dėl dulkių. Tačiau beveik visi pastebi, kad darbai vyksta sparčiai, kiekvieną dieną matome akivaizdžius pokyčius“, – pasakojo seniūnas.
Pralaidumą gerins dvi naujos sankryžos
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (6,67 km), valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai (6,04 km) ir valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1903 Akademija–1–asis fortas (0,23 km) sankryžų mazgo rekonstravimo pagrindiniai darbai pradėti kovo 16 d.
Grandiozinio projekto metu kelyje Nr. 140 šviesoforu reguliuojama keturšalė šiaurinė sankryža pertvarkoma į turbožiedinę, o kelyje Nr. 1903 kelio ženklais reguliuojama pietinė sankryža – į vienos eismo juostos žiedą. Sankryžas jungiančiame viaduko ruože numatomos trys eismo juostos, o pietinėje sankryžoje atsiras galimybė sukant į dešinę išvažiuoti į magistralinį kelią A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai.
Kaip „Kas vyksta Kaune“ anksčiau informavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vedėja Aušra Ramoškaitė, remiantis sankryžų laidumo modeliavimo rezultatais, padarytos išvados, jog vidutinė vieno automobilio, važiuojančio per sankryžų mazgą, patiriama gaištis („prastovos“) rytinio piko metu lyginant su esama situacija sumažės nuo 72 s iki 5 s, o vakarinio piko metu – nuo 35 s iki 4 s.