Nusipirkau nekokybiškus batus. Norėjau priduoti pardavėjui, bet atsisakė priimti, kadangi baigėsi vienerių metų garantija. Esu girdėjus, kad batams yra taikoma dviejų metų garantija, bet pardavėjas primygtinai aiškino, kad vienerių. Ar galėtumėt pakomentuoti.
Situaciją komentuoja Raimonda Lazauskienė:
Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas įsigytoms prekėms nustato dviejų rūšių garantiją – komercinę garantiją ir garantiją pagal įstatymą. Komercinė garantija – verslininko (pardavėjo ar gamintojo) įsipareigojimas vartotojui grąžinti sumokėtą prekės ar paslaugos kainą, pakeisti, sutaisyti prekę ar kitaip pašalinti prekės ar paslaugos trūkumus, kai prekė ar paslauga neatitinka garantijos dokumente ar reklamoje, pateikiamoje sudarant sutartį ar iki jos sudarymo, numatytų sąlygų ar reikalavimų, kurie nesusiję su prekės ar paslaugos atitiktimi sutarčiai. Įstatymai numato, kad verslininko suteikta komercinė garantija negali suvaržyti vartotojo teisių, nustatytų Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 6.363 straipsnyje, kuris numato, kad pardavėjas atsako už daikto trūkumus, kurie išaiškėja per dvejus metus nuo daikto perdavimo, jeigu įstatymai ar sutartis nenumato ilgesnio termino.
Taigi, nepaisant to, kokios trukmės prekės garantija nustatyta pardavėjo (ir ar apskritai pardavėjas suteikia konkretų garantinį terminą parduodamai prekei), pirkėjas, dėl atsiradusių prekės trūkumų visada galite kreiptis per 2 metus, jei pardavėjas nenustatė ilgesnio garantinio termino, kadangi pirkėjui suteikiama garantija pagal įstatymą.
Klausimus, į kuriuos pageidaujate advokatės atsakymų, galima siųsti el.paštu kaunas@kasvyksta.lt.
Dėl asmeninių konsultacijų ir teisinių paslaugų suteikimo prašome kreiptis telefonu 8 671 29151 arba atvykti į advokatų kontorą “ADVOCATERA” Kaune.
Daugiau naudingos informacijos galite rasti ir advokatų kontoros “ADVOCATERA“ interneto svetainėje www.advocatera.lt