Kauniečiai vis dar nerimsta dėl troleibusų reikalingumo mieste. Šįkart mums parašė besirūpinantis miestu Deimantas, norėjęs pasidalinti savo nuomone apie troleibusus Kaune.
Esu „Kas vyksta Kaune“ portalo skaitytojas, ir visada atkreipiu dėmesį į troleibusų tematiką. Pastaruoju metu pasipylę straipsniai apie troleibusus, ne tik sunervavo mane, bet ir privertė duoti atsaką, kurį dabar mes ir skaitome.
Taigi, įžvelgiu pora minusų, kurie buvo paminėti apie troleibusus: tai, jog jie garsiai ūžia ir yra lėti. Bet argi autobusai važiuoja tiek tyliau, jog troleibusus reikia naikinti? Sakote troleibusai lėti, bet jei pastarieji veža greičiau, argi nepasipila skundai, jog troleibusų vairuotojai veža žmones kaip malkas? Beje, troleibusai tikrai mažina karą keliuose. Nėra ko lakstyt visiems.
Kitas momentas, kas liečia troleibusų greitį, „Kauno autobusai“ nelinkę rūpintis kontaktiniu tinklu, kuris kybo virš mūsų galvų praktiškai nepaliestas nuo senų senų laikų. Aš stebiuosi, kad tinklas išsilaikė, kasdieną naudojamas. Tačiau jis yra neprižiūrėtas. „Kauno autobusai“, aš taip įsivaizduoju džiaugiasi, kai nutrūksta tinklas, nes tada kyla nepasitenkinimo banga troleibusais ir visa šlovė būna autobusams. Taigi būtent tinklas pristabdo troleibusų eismą, todėl atleiskit vairuotojam, kurie pristabdo eismą tam tikrose ruožuose, tai yra specifinis transportas ir niekas nestabdo šiaip sau.
Kitas momentas būtų, kai „Kauno autobusai“ ištempia grafikus tiek, jog reikia stoviniuoti stotelėse, kol nutiksės laikas. „Kauno autobusai“ daro viską, jog niekas nenorėtų važiuoti troleibusais, bet vat autobusais. Ir atkreipkite dėmesį, jog grafikai taip suderinti, jog pirmiau autobusai nuveža keleivius, o tada kai jau nieko nelieka stotelėje pasirodo troleibusas, kuriam jau mažai bėra ką vežti. Taipogi troleibusai suderinti taip, kad važiuotų visi kartu ir dubliuotųsi visur ir visados, jog, važiuodami būriais, vėlgi dėl tos pačios priežasties – neturėtų keleivių.
Atgyvenos
Pasigirsta kartais toks apibūdinimas, jog troleibusai yra atgyvenos. Tačiau reikėtų patikslinti, jog atgyvenos yra galbūt Kauno troleibusai. Apskritai troleibusai pasaulyje nėra atgyvenos, bet apie jų naujoves ir kontaktinio tinklo naujoves čia jau būtų kita tema. Tačiau noriu pabrėžti žmonėms, kurie nieko neišmano apie šį superinį transportą, jog troleibusai nėra atgyvenos, o būtent autobusai, kūrendami taršą jums į veidus. Tik elektrinis transportas yra mūsų ateitis ir taip yra visoje Europoje ir už jos ribų. Kauno autobusai skelbia, jog sunku įsigyti padėvėtų troleibusų, tad tai ir parodo, jog niekas nenori net parduoti padėvėtų troleibusų, kadangi jie yra reikalingi. Vat ko nepasakysi apie autobusus, pastarųjų padėvėtų įsigyti labai lengva, tad aš ir pavadinčiau „Kauno autobusus“ senų autobusų supirktuve.
„Jeigu Ciūriche bent vieną troleibusų maršrutą paverstų dyzelinių autobusų maršrutu – atsistatydinčiau“, – pasakė Ciūricho viešojo transporto įmonės VBZ technikos direktorius. Jo žodžiais, troleibusų keitimas autobusais yra absurdiška idėja ir 5 žingsniai atgal.
Savivaldybė
Jei būčiau meras, man ne stadionų ar dviračių takų tiesimas rūpėtų, kuriais dėl emigracijos priežasčių nebėra kam važinėti, o kad paskutiniai likę gyventojai kuo geriau gyventų. Atsimerkit, žmonės neturi pinigų, tad galbūt jiems nors kiek palengvintume gyvenimą, padarydami viešo transporto kainas pigesnes. Noriu priminti, jog troleibuso kilometro savikaina yra gerokai mažesnė negu autobuso, bet bilieto kaina tai vienoda tiek autobuso, tiek troleibuso.
Beje, mano nuomone, smogą į miestą atneša būtent autobusai. Tad jei troleibusų būtų didžioji dalis, o autobusų paskirtis būtų tik privežamieji maršrutai, tarkim paliekant Garliavą, Domeikavą, Palemoną, Neveronis aptarnauti autobusus, o mieste ir aplink miegamuosius rajonus palikti vien troleibusus, miesto rajonuose ne tik žymiai pagerėtų oro, kuriuo mes kvėpuojam kokybė, bet būtų galima derinti bilietų kainų mažinimo klausimą.
Naujiems kandidatams
Žinau, jog Kauno miesto savivaldybė irgi skaito straipsnius. Tad tegul mato, tegul skaito. Viešumas irgi yra vienas iš ginklų. O ateity norintys kandidatuoti, tegul atkreipia į visuomenės interesą į viešą transportą. Tūkstančiai žmonių juo naudojasi kasdien, todėl aptariamos problemos liečia mus pačius.
Ir mums reikia nepamiršti, kad mes, keleiviai, esame šeimininkai, už mūsų pinigus, yra perkami troleibusai, autobusai, detalės ir t.t.
Kauno miesto savivaldybės administracija viešoje erdvėje pareiškė jog “troleibusų Europoje nebėra”. Vaizdas toks, jog mus laiko tokiais mužikais, kurie nieko nenutuokia, kas vyksta pasaulyje. Tokias pasakas galima pasakoti tik pensininkams. Tačiau tiesa visai kitokia. Lietuvoje, kaip ir kitose Europos šalyse važinėja troleibusai bei tiesiamos linijos, gaminami – perkami naujausi troleibusai ir t.t. Kadangi tai pigus, švarus ir ilgaamžis transportas.
Apie tai galima daug kalbėti, tačiau ar verta? Kaip išvis tokie žmonės gali užimti tokias pareigas savivaldybėje, kuomet viešai svaigsta ir nusišneka bei šmeižia troleibusų parką.
Labai yra liūdna, kad savivaldybė nusprendė sujungti autobusų ir troleibusų parkus į vieną, paliekant vadovauti autobusų parkui. Kas gaunasi. Gaunasi, kad troleibusų ūkiu ima “rūpintis” kompetencijos neturintys žmonės. Tokį darbą ir tokiam parkui vadovauti rūpintis, reikia turėti išsilavinimą ir nusimanyti. Kas bus kitą kartą, jei savivaldybė nuspręs sujunti parką, tarkim su „Kauno švara“?
Pridedu video kaip pavyzdį iš Europos, kurioje nebėra troleibusų, kaip jie važiuoja greitai per kontaktinį tinklą, kuris yra prižiūrėtas, ir jo priežiūra nekainuoja tiek brangiai kaip fantazuoja Kauno autobusų parkas – melo burbulų fabrikas.
Tai – portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojo nuomonė, už kurią redakcija neatsako. Jei ir jūs norite pasidalinti savo nuomone, užfiksuotais vaizdais ar perduoti informaciją apie įvykius Kaune, rašykite specialios funkcijos „Pranešk naujieną“ pagalba.