Tokį klausimą išgirdus dar prieš kelerius metus turbūt būtų galima drąsiai pirštu ties smilkiniu pasukioti. Tačiau duobių sostinės titulo Kaunas jau atsikratė. Dabar laikinoji sostinė gali lygintis į tikrąją. DELFI domisi, kokie gatvių tvarkymo darbai šiemet buvo ar bus atlikti.
„Remix“ – ši technologija tampa kertiniu akmeniu tiek Kauno, tiek Vilniaus gatvių taisymo darbuose. Tik tuomet, kai negalima taikyti šios technologijos, grįžtama prie senojo gatvių remonto būdo.
Paprastai paaiškinant, „Remix“ mašina frezuoja seną asfaltą, jį išlydo ir kloja naują sluoksnį.
Matuoja ne eurais, o kilometrais
Vilnius niekada nebuvo tiek linksniuojamas ir išjuokiamas dėl kelių būklės, kaip Kaunas. Tačiau sostinės meras Remigijus Šimašius vis tiek neturi dėl ko aukštai kelti galvos ir džiūgauti.
„Tarkime, Šnipiškės. Čia yra ne tai kad prastų gatvių, bet čia galima rasti net žvyrkelių. Čia jau planuojama kitas metais smarkiai investuoti. Yra ir kitų gatvių visai šalia centro, kurios labai prastos būklės“, – DELFI sako R. Šimašius.
Vilniaus vadovas nedetalizuoja, kiek šiemet sostinė investuoja į gatvių remontą.
„Pinigai yra ir iš Kelių fondo, ir savivaldybės skiriami pinigai. Man aktualiau yra kilometrai, į kuriuos išsiverčia pinigai. Tai šiais metais yra daroma apie 40 km. Čia įsiskaito žvyrkelių asfaltavimas, susidėvėjusių gatvių dangos keitimas“, – sako R. Šimašius.
Kaip sako Vilniaus meras, „kad nekiltų jokių spekuliacijų, gatvių remontui sukurta speciali formulė“.
„Pernai sukūrėme, o šiemet jau diegiame sistemą ir galime aiškiai pasakyti, kodėl vieną ar kitą gatvę asfaltuojame ar remontuojame. Turime aiškią formulę ir išnagrinėjame, kiek yra viešojo transporto, kiek yra asmeninio transporto, kokia nusidėvėjimo būklė ir galime drąsiai pasakyti, kad darome ten, kur labiausiai reikia“, – sako R. Šimašius.
Vilniaus savivaldybė šiemet taip pat sutvarkys 440 įvažų į kiemus ir „keliolika“ kilometrų šaligatvių, neskaitant Neries krantinės.
„Šaligatvius traktuojame kaip nepelnytai užmirštą dalyką“, – konstatuoja meras.
R. Šimašius teigė, kad Vilniaus mieste net 108-iuose viešojo transporto stotelėse nebuvo jokios dangos. 38 stotelės jau sutvarkytos, o visas įrengti planuojama iki rugsėjo.
„Remix“ technologija sostinės gatvėse taikoma visur, kur tik įmanoma.
„Problema ta, kad „Remix“ technologija yra pritaikoma daug kur, bet ne visur. Deja, nuo sovietmečio gatvės buvo taip planuojamos, o pasitaikė ir naujų gatvių, kad viduryje gatvės pilna kanalizacijos dangčių. Jei dangčių tankis didelis, tai „Remix“ technologija jau nebepritaikoma.
Gatves, kurios yra suprojektuotos kitaip ir nėra kliūčių, tai be abejo remontuojame „Remix“ technologija – ji dvigubai pigesnė ir taikoma ten, kur tik įmanoma. Tradicinė technologija taikoma tik ten, kur negalima pritaikyti „Remix“ technologijos“, – sako R. Šimašius.
Kaunas
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis taip pat teigė, kad šiemet dėmesys skiriamas ne tik centrinėms, bet ir nuošalesnių rajonų gatvėms.
„Šįmet tęsiame pernai pradėtą pagrindinių miesto gatvių atnaujinimą. Taip pat tvarkome ir nuošalesnes gatves besivystančiuose Kauno rajonuose, tokiuose kaip Romainiai ar Vaišvydava.
Kauniečiai tikriausiai jau pastebėjo, jog tvarkydami gatves, atnaujiname ne tik asfaltą, bet tuo pačiu sutvarkome ir šaligatvius, gatvių bortus, skiriamąsias juostas. Tvarkydami įvažiavimus, šįmet prioritetą teikiame įvažiavimams į mokyklas, darželius bei kapines. Skirtingos kelininkų brigados dirba visame mieste.
Aišku, kad norint sutvarkyti miestą, kuris 10 metų buvo apleistas, vienos savaitės ar vieno mėnesio neužteks. Paskelbę naujus konkursus ir su kelininkais pasirašę naujas sutartis, dabar darbus darome daug pigiau nei anksčiau. Žinoma, svarbi ne tik kaina, bet ir darbų kokybė, kurią kruopščiai prižiūrime“, – sako V. Matijošaitis.
Buvęs verslininkas kalbėdamas apie pinigus konkretesnis, nei sostinės vadovas.
„Šįmet gatvių, šaligatvių tvarkymui ir panašiems darbams yra numatyta daugiau nei 20 mln. eurų. Jei matysime, kad kelininkai iki žiemos pradžios galės suspėti padaryti daugiau, skirsime papildomą finansavimą. Be to, dar beveik 5 mln. eurų šįmet skirti Laisvės alėjos rekonstrukcijai“, – sako V. Matijošaitis.
Kauniečiai pirmieji pradėjo naudoti „Remix“ technologiją. Viena tokia mašina Kaune sudegė, tačiau greitai buvo rasta kita.
„Atsižvelgiant į gatvės būklę, renkamės optimaliausią tvarkymo būdą – asfalto dangos atnaujinimas nauju asfaltu, kartu (ar be) pagrindų įrengimo, ar „Remix“ technologija. Dažniausiai „Remix“ technologiją taikome ten, kur yra pakankamo stiprumo pagrindai ir asfalto danga nėra visiškai susidėvėjusi.
Pagrindinis kriterijus, nulemiantis „Remix“ naudojimą, aišku yra kaina. Pavyzdžiui, Raudondvario plento atnaujinimas šiuo būdu kainavo apie 1,5 mln. Eur. Jeigu būtų atliktas pilnas gatvės rekonstravimas, kaina būtų siekusi apie 32 mln. Eur. Pavyzdžiui, Birštono gatvėje po atliktų tyrimų nustatyta, kad reikia iš esmės atnaujinti pagrindus, todėl asfalto danga bus klojama taikant įprastinį asfaltavimo būdą, sutvirtinant gatvės pagrindus naujais smėlio ir skaldos sluoksniais“, – sako Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Šįmet Kaune iš viso bus naujai išasfaltuota apie 40 km gatvių – maždaug trečdalis jų yra platesnės nei dviejų eismo juostų. Skaičiuojama, kad iš viso per šiuos metus bus atnaujinta apie 1 mln. kv. metrų asfalto dangos.
„Darbai apima visas miesto seniūnijas. Taikant „Remix“ technologiją, šįmet bus išasfaltuotas V. Krėvės prospektas, vėliau kelininkai kelsis į Šiaurės prospektą, Marijampolės plentą, Rokelių, Rokų, Kuršių, Rasytės gatves, Vytauto prospektą bei kitas gatves. Naudojant kitą asfaltavimo būdą, šįmet kartu su šaligatviais bus sutvarkytos intensyviu eismu ir didelėmis transporto apkrovomis pasižyminčios R. Kalantos, T. Masiulio ir Birštono gatvės.
Asfalto danga taip pat bus atnaujinta Veiverių (įkalnė), Žemaičių (nuo Savanorių prospekto iki K. Donelaičio gatvės), Garšvės, Kruonio ir kitose gatvėse. Kelininkai šįmet jau sutvarkė Liucijanavos, J. Semaškos, Karo aviacijos, Muitinės, Lygiąją, Sodų, Tirkiliškių, Kalniečių, P. Kalpoko, Apuolės, Pakraščio, Purienų, Ž. E. Žilibero, Šv. Gertrūdos, Debesų, Salako, K. Škirpos, Sakalų ir Juodelynės gatves“, – sako A. Pakalniškis.
Planuojama, kad Kaune gatvių remonto darbai šiemet tęsis tiek, kiek leis oro sąlygos.
„Kelininkai darbus tęs kol prasidės pirmosios šalnos. Tokiu principu bus dirbama ir ateityje“, – sako A. Pakalniškis.
Apibendrinant, tiek Kaunas, tiek Vilnius šiemet deklaruoja sutvarkysiantys po 40 km gatvių. Tiesa, bendras Kauno gatvių ilgis mažesnis, todėl procentaliai nuo bendro skaičiaus laikinoji sostinė gatvių sutvarkys daugiau. Kiek netikėtai gatvių tvarkymo darbuose šiais metais laimi Kaunas.
Daugiau skaitykite čia.