Turto bankas šią vasarą turėtų paskelbti nebenaudojamo Kazlų Rūdos karinio oro uosto aukcioną.
Ministrų kabinetas praėjusią savaitę diskutavo dėl šio oro uosto aukciono sąlygų ir nustatė, kokius įsipareigojimus turėtų priimti laimėtojas – ten turėtų atsirasti lenktynių trasa.
Turto banko Nekilnojamojo turto departamento vadovas Laimas Daniūnas BNS sakė, kad aukcionas turėtų būti paskelbtas artimiausiu laiku.
„Vyriausybė savo protokoliniu nutarimu išplečia aukciono sąlygas, nes mes parduodami bet kurį nekilnojamąjį turtą vadovaujamės tipinėmis aukciono sąlygomis. Šiuo atveju Vyriausybė truputėlį jas išplečia, kitaip sakant, įdeda papildomai pareigų būsimam pirkėjui“, – sakė L.Daniūnas.
„Daugiau sąlygos įdėtos apie investicijas ir per kiek laiko turi pradėti funkcionuoti, bet nenorėčiau dabar pradėti detalių aiškinti, paskelbsime aukcioną ir sąlygos bus visiems vienodos“, – nurodė jis.
Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis BNS savo ruožtu aiškino, kad šio objekto pirkėjas turėtų vietoj buvusio oro uosto įrengti lenktynių trasą. Dar pernai vasarą skelbta, kad britų investuotojai domisi tolia galimybe, Lietuvoje lankėsi Pasaulio kėbulinių automobilių čempionato (World Touring Car Championship) organizatorių atstovas Jonathanas Ashmanas (Džonatanas Ešmanas).
„Domėjosi ne tik britai, mažiausiai du galimi pirkėjai domėjosi. Geriau būtų, jei būtų konkurencija. Nėra pasaulyje daug aukšto lygio lenktynių organizatorių, tai jei būtų du (aukciono dalyviai), būtų tikrai puiku“, – praėjusią savaitę BNS sakė A.Mačiulis.
Anot kanclerio, Vyriausybė aukciono sąlygas nurodė papildyti „labai konkrečiais trasos techniniais parametrais, su labai konkrečiais reikalavimais užtikrinti transliacijas televizijos kanalų – „Eurosport“ ir taip toliau – auditorijai, su labai konkrečiais kriterijais, kiek mažiausiai privalo investuoti, kiek privalo sukurti darbo vietų“.
Paklaustas, kodėl nuspręsta, kad nebenaudojamame kariniame oro uoste turėtų atsirasti būtent lenktynių trasa, A.Mačiulis teigė, kad tai lėmė potencialių investuotojų susidomėjimas.
„Todėl, kad atsirado toks susidomėjimas. Iš tikrųjų Rytų Europoje tokio lygio trasos nėra. Tai aš drįsčiau teigti, kad Kazlų Rūdos savivaldybei ir visam šitam Lietuvos regionui tai būtų puiki galimybė iš tikrųjų plėtoti verslą. Ten ne tik lenktynės būtų organizuojamos – suprantame, kad aukšto lygio lenktynės pritraukia daug žiūrovų, pritraukia papildomus verslus. Ta trasa būtų pritaikoma ne tik lenktynėms, bet ir naujiems automobilių modeliams, stabdžių sistemoms, padangoms išbandyti, ką darytų garsios Europos automobilių pramonės įmonės“, – aiškino A.Mačiulis.
Sovietų armijai palikus Lietuvą, Kazlų Rūdos karinis aerodromas atiteko Krašto apsaugos ministerijai. Kadangi aerodromas pagal paskirtį nebenaudojamas, ministerija prieš kelerius metus jį perleido Turto bankui.