Skaitytojas paaiškino, kodėl Tunelio gatvėje nuolat įvyksta avarijos

Portalas „Kas vyksta Kaune” šiandien skelbė apie dvi Tunelio gatvėje įvykusias avarijas. Vienoje, moteris su „BMW” sėkmingai perskrido skiriamąją juostą ir apsisukus 360 laipsnių kampu sustojo. Kitai vairuotojai po kelių valandų su „Chevrolet” eismo įvykis baigėsi ne taip sėkmingai. Skaitytojas Sigitas analizuoja situaciją, dėl ko šioje ir kitose miesto gatvėse dažnai įvyksta autoįvykiai.

„Komentuojantieji pagrinde išskiria dvi priežastis, dėl ko ši vieta tapo avaringa – per didelis greitis ir kelio danga, kaip sprendimus siūlo statyti radarus, o genialiausieji ir gulinčius policininkus.

Pasakysiu, ką šiuo klausimu manau aš. Didžioji dauguma vairuotojų Lietuvoje automobiliais tiesiog važiuoja, o ne juos vairuoja. Ką tai reiškia: bet koks greitis gali būti per didelis kintant klimato sąlygoms (lietus, sniegas, plikledis) ar fizinėms sąlygoms – žvyro sąnašos, ant kelio išsilieję eksploataciniai skysčiai. Esant labai nepalankioms sąlygoms užtenka kelioliką km/h judančio automobilio, kad jis pradėtų slysti.

Problemos esmė ta, kad pas labai retą vairuotoją yra bent minimalūs įgūdžiai valdyti pradėjusį slysti automobilį. Slystančio automobilio valdymo yra mokomi visi norintys gauti vairuotojo pažymėjimą Skandinavijos šalyse. Dirbtinai sudaromos slidžios kelio dangos sąlygos ir mokinys praktikuojasi kontroliuoti slystantį automobilį. Kodėl to nereikia lietuviams?

Apie slystančio automobilio valdymą labai lakoniškai užsimenama KET teorijos mokymo knygutėse ir tuo viskas pasibaigia. Bet koks praktikavimasis, kad ir uždaroje aikštelėje yra traktuojamas kaip chuliganiškas vairavimas, taigi sąlygos įgyti bent kokius mašinos valdymo įgūdžius ekstremalioje situacijoje yra beveik nulinės. Tas labai matosi stebint didžiosios daugumos vairuotojų darbą prie vairo važiuojant posūkiuose – stabdymas, greitėjimas, pavarų pasirinkimas ir jungimas, vairo laikymas, sėdėjimas – viskas daroma bet kaip, bet nieko nuostabaus, jeigu nėra jokių žinių, kaip tai daryti teisingai. Todėl nuokalnė su keliais lengvais posūkiais mūsų vairuotojams jau pasirodo yra slalomas, nes važiuoti jie temoka tiesiai, bet ir tai dar prisidaro bėdų ir ten jeigu reikia rikiuotis.

Taigi visų pirma, manau, reikėtų pradėti nuo mokymosi vairuoti automobilį, o ne juo važiuoti. Nes tada atsiranda ir saugaus greičio suvokimas ir automobilio priežiūra – padangų būklės ir tipo pasirinkimas pagal sezoną, automobilio techninės būklės stebėsena – kas yra vieni iš saugaus eismo pagrindų.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA