Jei pabrangs parkavimas Kaune, ar kursuos papildomi autobusai? | Kas vyksta Kaune

Jei pabrangs parkavimas Kaune, ar kursuos papildomi autobusai?

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Jau antradienį Kauno savivaldybės taryba spręs kauniečiams aktualų klausimą dėl automobilių stovėjimo mokesčių didinimo mieste, teigdami, jog jis nedidintas bene dešimtmetį, o tokiu būdu norima atlaisvinti apkrautas centrines gatves. Kyla klausimas, ar pagalvota, jog išstumiant vairuotojus iš centrinių gatvių, reikėtų sukurti keliavimo alternatyvų, o realiausias planas – papildomi viešojo transporto reisai?

Kauno savivaldybė planuoja situaciją stebėti realiu laiku, o pokyčius įvesti atsižvelgus į keleivių srautų pasikeitimus. Jeigu kils viešojo transporto trūkumo bėda, miestiečiams teks pakentėti, kol bus sukurti nauji viešojo transporto tvarkaraščiai.

„Miesto autobusų bei troleibusų maršrutai ir eismo tvarkaraščiai sudaromi atsižvelgus į keleivių srautus. Stebimi elektroninės bilietų sistemos duomenys apie keleivių srautus viešojo transporto maršrutuose. Atsižvelgiant į tai sudaromi kiekvieno maršruto tvarkaraščiai.

Identifikavus viešojo transporto naudotojų skaičiaus padidėjimą būtų sprendžiama dėl reisų skaičius autobusų ir troleibusų maršrutuose didinimo“, – teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Per dešimtmetį keitėsi ne tik kainos

Naujienų portalas „Kas vyksta Kaune“ praėjusią savaitę apžvelgė, kaip keitėsi automobilių stovėjimo mokesčiai ir tvarka mieste nuo euro įvedimo. Pokyčiai pastebėti ne tik kainose, bet ir stovėjimo zonos, apmokestintas papildomas stovėjimo laikas.

Artimiausiame savivaldybės posėdyje planuojama nuo 2024 m. didinti mokesčius už automobilių stovėjimą. Tarybai gruodžio 19 d. posėdyje pritarus teikiamam projektui, parkavimo kainos kiltų visose zonose: geltonoje – 2,5 Eur; raudonoje – 2 Eur; mėlynoje – 1 Eur; žalioje – 0,5 Eur. Kartu, tikėtina, keisis ir „užmaršties“ mokesčiai.

Svarsto apie greituosius autobusus arba tramvajus

Kaip rašė BNS, siekdama gerinti viešojo transporto sistemą bei paskatinti juo naudotis daugiau gyventojų, Kauno savivaldybė svarsto apie tokias naujas jo rūšis, kaip greitieji daugiau keleivių galintys pervežti atskiromis juostomis riedantys autobusai arba tramvajus.

Įvertinti tokius atnaujinimus turėtų per septynis mėnesius planuojama parengti galimybių studija, kurios pirkimą savivaldybė paskelbė šią savaitę.

2019 metais savivaldybės tarybos patvirtintame Kauno darnaus judumo plane numatytos trys preliminarios skirtingas miesto vietas turinčios sujungti linijos, kuriomis turėtų kursuoti naujos rūšies viešojo transporto priemonės.

„(Galimybių studijoje – BNS) jos irgi bus įvertintos, ar yra tinkamos. Galbūt bus parinkta kažkokia kita linijų alternatyva. (…). Jos turbūt labiausiai aptarnautų mikrorajonus, kur vyrauja daugiabučiai, pagal darnaus judumo duomenis matome, kad iš čia vyksta didžiausias kiekis kelionių“, – teigė M. Matusevičius.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA