Trečiadienį autobusu vykęs kaunietis pakliuvo į nemalonų incidentą. Į viešąjį transportą pagal taisykles įlipęs vyras liko aprėktas ir įžeistas, kaip teigia, neadekvataus vairuotojo. Tuo metu UAB „Kauno autobusai“ jau atliko tyrimą ir laukia raštiško autobuso vairuotojo paaiškinimo.
„Gruodžio 6 dieną teko vykti 42 autobusu, maršrutu Technikumo g. – Kauno ligoninė (Šančiai). Įlipus į autobusą ir parodžius telefono ekraną su pažymėtu bilietu „Žiogo“ programoje, vairuotojas keistai raudonu veidu ir pakeltu tonu pasakė: „Ko čia kiši man tą telefoną“. Pradėjo įžeidinėti, „tujinti“. Liudininkai viską matė, pusę autobuso. Dvi moterys man sako: „Nekreipkite dėmesio, pavargęs turbūt“.
Aš atsakiau vairuotojui, kad rašysiu skundą dėl tokio jo neadekvatus elgesio. Jis pareiškė, kas aš jam grasinu. Deja, šis asmuo net nesupranta grasinimo reikšmės, bandė manipuliuoti tuo, kad yra vairuotojas, manė, kad aš išsigąsiu. Aš turiu pilną teisę apskųsti neadekvačius vairuotojo veiksmus, viešą manęs įžeidinėjimą“, – laišku skundėsi kaunietis.
Į „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipęsis vyras apgailestauja, kad toks viešojo transporto vairuotojų elgesys esą jau tapo norma Kauno mieste.
„Nesimato jų kultūros gerėjimo. Jų elgesys kelia stresą, žemina keleivius. Aš jau nekalbu apie nepagarbų keleivių skubinimą įlipti, keleivio užtrenkimą durimis (man pačiam nutiko vakar tai – vairuotojas įsakmiai liepė greičiau įlipti, nors prieš mane buvo sena močiutė, ji nebuvo net bilieto pažymėjusi).
Pavargau nuo tokio šių vairuotojų elgesio, daugelis keleivių numoja ranka ir važiuoja toliau, taip leisdami save žeminti, nes nemano, kad „Kauno autobusų“ vadovybė, Personalo ar Komunikacijos skyrius įdės pastangų dėl vairuotojų kultūros gerinimo“, – dėstė į nemalonų incidentą pakliuvęs vyras.
Viešojo transporto vairuotojas, anot kauniečio, turi suprasti, kad savo nuovargio ar šeimos problemų negali neštis į darbą.
„Galbūt personalo skyrius galėtų atsižvelgti į būsimų vairuotojų asmeninės, charakterio savybės prieš priimant į darbą. Skundas parašytas, bet nemanau, kad tai veiksminga priemonė…“ – laiške dėstė vyras.
Daugiau šia tema
Atliko tyrimą, laukia paaiškinimo
Kaip naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo UAB „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė Greta Makūnaitė, dėl įvykusio incidento bendrovė atliko tyrimą ir jau laukia autobuso vairuotojo paaiškinimo.
„Apie šį incidentą sužinojome tik gavę keleivio skundą. Siekdami išnagrinėti šią situaciją pagal keleivio pateiktame skunde nurodytas aplinkybes ir detales, vykdėme tyrimą, kurio metu buvo peržiūrėtos vaizdo stebėjimo kameros ir nustatytas šią transporto priemonę vairavęs vairuotojas. Vairuotojas turės pateikti raštišką paaiškinimą dėl keleivio nurodomų elgesio motyvų, bendravimo kultūros. Gavus vairuotojo paaiškinimą dėl šio incidento, bus sprendžiama dėl drausminės atsakomybės priemonių taikymo“, – komentavo G. Makūnaitė.
Anot jos, keleivių aptarnavimo kokybė – vienas iš pagrindinių UAB „Kauno autobusai“ tikslų ir prioritetų.
„Siekiame, kad kelionės viešuoju transportu taptų malonia patirtimi visiems keliaujantiems, todėl kiekvienas keleivio nusiskundimas ar pasiūlymas – viena svarbiausių priemonių siekiant šio tikslo. Esame atviri komunikacijai su keleiviais, todėl visada skiriame ypatingą dėmesį nagrinėjant kiekvieną įvykį ar gautą skundą“, – teigė UAB „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė.
G. Makūnaitė pridūrė, kad autobusų ir troleibusų vairuotojams periodiškai yra vedami eismo saugumo ir keleivių vežimo mokymai, pirmosios pagalbos kursai.
„Kas penkerius metus vairuotojai turi įgyti profesinės kvalifikacijos pažymėjimą. Norint įgyti šią kvalifikaciją praeinami ne tik baziniai, bet ir bendravimo, elgesio su keleiviais mokymai, kurių metu dalyvauja ir bendrovės vadovai. Taip pat, esant poreikiui, rengiami streso valdymo, konfliktų su keleiviais valdymo mokymai“, – komentavo ji.
Papildyta gruodžio 12 dieną
Vairuotojas paaiškino situaciją
Į naujienų portalą „Kas vyksta Kaune“ kreipėsi ir skaitytojo apkaltintas vairuotojas, kurio teigimu, tiesos pasakojime mažai.
„Nustebau pamatęs tokį straipsnį, nes niekada gyvenime neturėjau konfliktų su keleiviais. Net vadovai nepatikėjo, kad aš taip galėčiau. Jau daug metų vežioju turistus, o žiemomis ir viešąjį transportą pavairuoju, kai turistų mažiau, bet niekad neteko susidurti su tokia situacija“, – apie pamatytą straipsnį kalbėjo vairuotojas.
Jo teigimu, pats keleivis elgėsi itin nemandagiai, brovėsi pro kitus keleivius, kišo telefoną ne prie vairuotojo kabinos stiklo, o į jos vidų, pastūmė priešais jį stovėjusią moterį. Tada vairuotojas ir sureagavo į jo elgesį, pasakydamas, jog šis palauktų savo eilės ir nesistumdytų.
Greičiausiai toks sudrausminimas skaitytojui ir nepatiko, kad šis parašė skundą darbovietei.
Peržiūrėjus autobuse esančių vaizdo kamerų įrašus, pasimatė ir tikroji situacija, vairuotojas teigė, kad kartu su parko administracija pamatė, kas vyko iš tiesų ir, kad vairuotojas pradžioje aprašomų kaltinimų nevykdė.
„Peržiūrėjus net ir kameras, paaiškėjo, kad jis visiškai melagingai apšmeižė mane“, – apie situaciją kalbėjo autobuso vairuotojas.
Vairuotojas norėtų pastebėti, kad kultūros trūksta patiems keleiviams, kai šie nemandagiai elgiasi, grasina vairuotojams ne tik necenzūriniais žodžiais, bet ir tokiais daiktais, kaip ašarinės dujos. Jis nori priminti, kad autobusus taip pat vairuoja žmonės, kurie per dieną sutinka per 200 keleivių, tad šypseną parodyti kiekvienam ne visada įmanoma, kai susiduri su nemaloniais klientais.
Dėkojame kauniečiams už tai, kad praneša apie aktualius įvykius. Jei ir jūs norite pasidalinti savo informacija ar nuomone apie Kauno aktualijas, rašykite pasinaudoję spec. forma „Pranešti naujieną“ arba per „Facebook“ puslapio privačias žinutes.