Rugsėjo 1-ąją paskelbta, kad Paryžiaus gatvėse visiškai nebeliko nuomojamų elektrinių paspirtukų. Vilniuje taip pat imtasi pokyčių – elektriniams paspirtukams nuspręsta įrengti specialiai skirtas stovėjimo vietas, o Kaunas, bent kol kas, tokios tvarkos nesiima.
Kaip rugsėjo 1-ąją pranešė naujienų agentūra BNS, Prancūzijos sostinė yra pirmoji Europoje, visiškai uždraudusi nuomojamus paspirtukus savo gatvėse po to, kai balandį vykusiame balsavime rinkėjai didžiule balsų persvara nusprendė jų atsisakyti, nors rinkėjų aktyvumas buvo nedidelis – tik 7,5 procento.
Nors dalis paryžiečių šią transporto priemonę jau buvo pamėgę, daug jų taip pat ir skundėsi, jog elektriniai paspirtukai visur mėtosi bei kelia grėsmę eismo saugumui.
Rugpjūčio 31-ąją, ketvirtadienį, Vilniaus miesto savivaldybė taip pat pristatė pokyčius sostinės gyventojams – nuspręsta įrengti specialias stovėjimo vietas elektriniams paspirtukams.
Kaip naujienų portalui Delfi.lt komentavo Vilniaus miesto savivaldybės Administracijos direktorius Adomas Bužinskas, dar vasaros pradžioje buvo įdiegtos priemonės, kurios padėjo sumažinti elektrinių paspirtukų greitį centrinėje miesto dalyje ir ant tiltų, keliose gatvėse tokių mikrojudumo priemonių eismas buvo ne tik apribotas, tačiau ir apskritai uždraustas, o taip pat buvo pradėta taikyti identifikacinių numerių programa, kuri galutinai bus užbaigta iki šio sezono pabaigos. Vis dėlto, tam, kad chaoso gatvėse mažėtų, buvo nuspręsta įrengti ir elektriniams paspirtukams skirtas stovėjimo vietas.
Savivaldybės atstovas informavo, kad iš viso įrengta 120 tokių vietų, kurios įdiegtos keturiuose rajonuose – Senamiestyje, dalyje Šnipiškių, dalyje Užupio ir dalyje Naujamiesčio.
Pastebėjus įsigaliojusius pokyčius Paryžiuje ir Vilniuje, naujienų portalas „Kas vyksta Kaune“ pasidomėjo, ar Kaunas nežada pasekti sostinės ir Europos miestų pavyzdžiu.
Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius „Kas vyksta Kaune“ atskleidė, jog Kaune, bent kol kas, paspirtukų parkavimo riboti neplanuojama.
„Kaune pėsčiųjų eismo intensyvumas, palyginti su Paryžiumi, yra itin mažas, todėl ir vietos užtenka visiems. Kai kurie sprendimai dėl važiavimo paspirtukais jau seniai priimti. Pavyzdžiui, paspirtukų nuoma užsiimanti bendrovė „Bolt” Laisvės alėjoje riboja greitį.
Pačių paspirtukų parkavimo neribojame ir, bent kol kas, neplanuojame to daryti“, – teigė M. Matusevičius.