Tyrimų duomenimis, bendrystės jausmą organizacijoje jaučiantys darbuotojai kur kas labiau pasitiki savo jėgomis, yra laimingesni ir linkę ilgiau dirbti vienoje organizacijoje. Ir kol mažose įmonėse bendrystės jausmą kurti lengviau dėl natūraliai dažnesnio ir artimesnio kolegų kontakto, didelių įmonių kolektyvai susiduria su sunkumais. Ką daryti tokių organizacijų vadovams, siekiant sėkmingai kurti darbuotojų tarpusavio ryšį?
Kurkite progas susitikti
Didelėse įmonėse skirtingų komandų nariai dažnai susitinka tik epizodiškai, vieni su kitais bendrauja vaizdo skambučiais ar tik elektroniniais laiškais. Norint skatinti tokių komandų bendrystę, svarbu nepalikti šio aspekto savieigai ir proaktyviai sukurti progų bendravimui.
Pavyzdžiui, sutarti, kad bent kartą per mėnesį komanda išeis bendrų pietų arba pirmadienio rytais puoselės tradiciją dalintis savaitgalio nuotykiais prie kavos puodelio. Proga bendravimui gali tapti kas ketvirtį vykstantys komandos formavimo vakarėliai ar kasmėnesiniai istorijų vakarai.
Turėdami progų susitikti, darbuotojai gerokai dažniau įsitraukia į bendras veiklas, nes jų neatbaido laiko ir jėgų kainuojantys organizaciniai rūpesčiai ar idėjų veikloms trūkumas.
Neformalus buvimas kartu gali įkvėpti net ir nuotoliniu ar hibridiniu būdu dirbančius dažniau užsukti į biurą ir pasidalinti įspūdžiais su kolegomis.
Palaikykite asmeninį ryšį su darbuotojais
Kuriant draugišką ir šiltą darbo aplinką svarbi ne tik įvairiapusė komunikacija tarp komandos narių, bet ir asmeninis vadovo ryšys su darbuotojais. Jis leidžia iš arti stebėti atmosferą organizacijoje ir taip laiku pastebėti dar įsišaknyti nespėjusias problemas. Tokiu būdu vadovas gali padėti ieškoti sprendimų augant tarpusavio nesutarimams, pasiūlyti pagalbą ar patarti dėl kylančių asmeninių problemų.
Komunikaciją tarp vadovo ir darbuotojų svarbiausia vykdyti periodiškai. Pavyzdžiui, asmeninius susitikimus (angl. one-on-one) prasminga organizuoti bent kartą per mėnesį. Taip kur kas lengviau pastebėsite pokyčius tarp susitikimų ir galėsite sekti kintančias darbuotojų nuotaikas.
Jei tik turite galimybę, darbovietėje taikykite „atvirų durų“ politiką. Žinodami, kad į vadovą gali kreiptis bet kada ir išsakyti visus savo nuogąstavimus be jokios baimės ar kritikos, darbuotojai, tikėtina, dažniau užsuks ne tik išsakyti neigiamų pastebėjimų, bet ir pasidžiaugti kolegų pasiekimais ar gerėjančia atmosfera darbovietėje. Daugiau patarimų apie tarpusavio ryšį ieškokite „Amston“ tinklapyje. Čia taip pat rasite informacijos apie atrankos procesą ir patarimus, kaip pritraukti trokštamus talentus.
Įtraukite kuo daugiau žmonių grupių
Didelių organizacijų vadovams verta prisiminti, kad dideliuose kolektyvuose kur kas daugiau ir skirtingų pomėgių. Tad organizuojant bendras veiklas svarbu kurti tokią atmosferą, kurioje jaukiai jaustųsi kuo daugiau žmonių.
Antraip iškyla rizika, jog dalis darbuotojų veiklose dalyvauti nenorės ir visą apimantį bendrystės jausmą kurti bus sudėtinga.
Tad, jei nuspręsite nudžiuginti kolegas įdomiomis orientacinėmis varžybomis ar siautulingu vakarėliu, pagalvokite ir apie tai, ką tuo metu galėtų veikti ramesni, uždaresnio būdo žmonės. Galite paruošti protmūšį, sukurti konkursą ar edukacinę programą – pasirūpinę papildomomis veiklomis užimsite visus darbuotojus, išvengsite nuobodžiavimo bei menko įsitraukimo.