Trečiadienį EP nariai balsavo už tai, kad būtų sugriežtinta naujų automobilių ir furgonų anglies dvideginio tarša, ir kad jos visai neliktų nuo 2035 m. Anglies dvideginio taršos standartų automobiliams ir furgonams taisyklių pataisoms pritarė 339 EP nariai, 249 nepritarė, o 24 susilaikė. Remdamasis šiuo balsavimu, Europos Parlamentas (EP) yra pasirengęs pradėti derybas su ES Taryba dėl galutinės taisyklių redakcijos.
Kaip nurodoma EP pranešime, europarlamentarai pritarė tam, kad iki 2030 m. naujų automobilių anglies dioksido taršos kiekis būtų sumažintas bent 55 proc. palyginti su 2021 m., o naujų furgonų — bent 50 proc. Nuo 2035 m. ES rinkai tiekiamiems naujiems automobiliams ir furgonams būtų visiškai draudžiama anglies dvideginio tarša.
Savo ruožtu, EP trečiadienį pritarė kitiems kovos su klimato kaita pasiūlymams, pavyzdžiui, ES prekybos apyvartiniais taršos leidimais sistemą taikyti aviacijos sektoriui ir visiems skrydžiams, kylantiems iš Europos Ekonominės Erdvės oro uostų, išskyrus ES atokiausius regionus, o iki 2025 m. panaikinti nemokamų taršos leidimų paskirstymą aviacijos sektoriui.
Tam pritarė 479 EP nariai, 130 nepritarė, o 32 susilaikė. Be to, pritarta sugriežtinti ES valstybių kovos su klimato kaita įsipareigojimus (437 balsai už, 142 prieš, 40 susilaikė) ir pritaikyti žemės ir miškų naudojimą natūraliai anglies dioksido saugyklai (472 balsai už, 124 prieš, 22 susilaikė).
Šios priemonės skirtos įgyvendinti Europos kovos su klimato kaita įsipareigojimus iki 2030 metų išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį sumažinti bent 55 proc., palyginti su 1990 m. lygiu, o iki 2050 metų pasiekti neutralų šiltnamio efektą sukeliančių išlakų poveikį klimatui.
„Ambicinga CO2 taršos standartų peržiūra automobiliams yra svarbi kovos su klimato kaita dalis. Ji suteiks automobilių pramonei aiškumo, paskatins inovacijas ir investicijas. Be to, atpigs netaršių automobilių įsigijimas ir naudojimas.
Džiaugiuosi, kad Europos Parlamentas pritarė visiškam naujų automobilių anglies dvideginio taršos sumažinimui iki 2035 metų, nes tai padės pasiekti, kad iki 2050 m. Europa taptų klimatui neutraliu kontinentu“, – pažymėjo EP pranešėjas dėl automobilių taršos standartų reformos Jan Huitema (Atnaujinkime Europą, Nyderlandai).