Rugsėjį jau ketvirtus metus iš eilės įvyko tarptautinis kultūros paveldo festivalis „Heritas“, pirmąjį kartą savo veiklas perkėlęs ir į Kauną. Mykolo Žilinsko galerijos kolonadoje atidaryta paroda „Nuo vandalizmo iki paveldo: Kauno gatvės menas“.
Paroda skirta urbanistinio meno ištakoms Kaune, siekiančioms sovietmetį. Lankytojai kviečiami įsigilinti į pagrindinius skirtumus tarp daugelio maišomų sąvokų, tokių kaip grafitis ar neofreska, taip pat sužinoti, kur atsirado pirmieji Kauno grafičiai.
Paroda pristato ir skirtingais dešimtmečiais vyravusias urbanistinio meno formas mieste, tuometinės žiniasklaidos reakcijas į piešėjus, ir tai, kaip praėjusio šimtmečio pabaigoje vandalizmu laikytas užsiėmimas tapo miestiečių mylimu menu, kuriam jau taikomos apsaugos priemonės.
Parodos kuratorės teigimu, urbanistinio meno tyrimams Lietuvoje iki šiol skirta nedaug dėmesio, o jo raiškų radimasis, ypač nelegalių, mokslo bendruomenės suvokiamas labiau kaip jau egzistuojančio paveldo niokojimas, o ne naujos kultūros paveldo šakos užuomazgos.
„Urbanistinis menas – tai Kauno urbanistinio kraštovaizdžio ir miesto istorijos dalis, kurią verta ir įdomu tyrinėti. Tokie atvejai, kai kauniečiai pasipriešino konkrečių kūrinių šalinimui, spartėjantis jų radimasis ant turistinės simbolikos ar net drabužių parodo, kad prie urbanistinio meno raiškų miestiečiai jau prisirišo ir jos jiems yra svarbios. Šiame kontekste atsirado būtinybė išsamiau pristatyti urbanistinio meno ištakas bei pradėti diskusijas apie šio nepatogaus paveldo apsaugos galimybes,“ – teigia Milda Žiūkaitė.
Parodą nemokamai aplankyti Mykolo Žilinsko dailės galerijos kolonadoje, adresu Nepriklausomybės g. 12, galima iki spalio 24 dienos. Paroda yra VšĮ „Heritas LT“, kultūros paveldo festivalio „Heritas’21: (Į)krauk kultūros paveldą!“ dalis.