Palanga neapsikentė vienadieniais poilsiautojais: metas apmokestinti įvažiavimą

delfi.lt / Edgaras Savickas 2021/07/09 20:22

Palangos miesto savivaldybėje augant surenkamų atliekų kiekiams, tarybos narys Vaidas Šimaitis siūlo apmokestinti įvažiavimą atvykstantiems poilsiautojams. Konservatoriui labiausiai kliūna kurorte apsilankantieji be nakvynės.

Tačiau socialdemokratė Palangos miesto savivaldybės tarybos narė Svetlana Grigorian sakė, kad apriboti patekimą į tokias pajūrio gyvenvietes kaip Šventoji nereikėtų.

„Suprantame, kad ją renkasi vidutines pajamas gaunantys Lietuvos gyventojai. Iš tikrųjų nesu tikra, ar toks sprendimas atitiktų protingumo kriterijus“, – „Delfi“ sakė ji.

Savo ruožtu Palangos priežiūra ir tvarkymu užsiimančios savivaldybės įmonės „Palangos komunalinis ūkis“ direktorius Gediminas Valinevičius pateikė duomenų, jog jos teritorijoje surenkamų atliekų kiekiai pastaraisiais metais augo 15–20 proc.

„Lyginant 2021 metų birželį su 2018 ar 2019 metų birželiais, per mėnesį kiekvienais metais surenkame maždaug 100 tonų daugiau, t. y. šiemet birželį iš viso buvo 1,3 tūkst. tonų“, – sakė jis.

Įžvelgia problemą

V. Šimaitis aiškino, kad įvažiavimo apmokestinimo idėja nėra nauja, apie ją kalbama jau 4 ar 5 metus.

„Mintis tokia, kad į Palangą atvažiuoja, maitinasi, o miestas veža šiukšles iš paplūdimio. Yra turistai, kurie yra viena dienai, kurie „labas rytas“, atvažiavo, pabuvo pliaže, suvalgė savo sumuštinius, duonytes, ką atsivežė, atsigėrė arbatėlės, viską sukišo į šiukšlių dėžes, o šiukšlių išvežimo tonažai didėja dešimtimis tonų.

Jie išvažiuoja nepalikdami jokios pridėtinės vertės. Tiesiog tai užkrauna tiek vietiniams gyventojams, tiek miestui didžiulę naštą. Miestas turi ieškoti galimybių. Yra du keliai. Vienas – apmokestinti įvažiavimą. Tai svarstome ne vienus metus“, – kalbėjo politikas.

Kitas kelias, pasak pašnekovo, apmokestinti automobilių parkavimą visame mieste.

„Jei atvažiavau į Palangą, ėjau į pliažą, palikau kažkokį socialinį mokestį tam, kad miestas galėtų įrenginėti infrastruktūrą“, – paaiškino jis.

Šiuo metu, kaip nurodoma savivaldybės tinklapyje, už stovėjimą reikia mokėti kai kuriose Palangos gatvėse, Nemersetoje. Šiemet pirmą kartą apmokestintas stovėjimas keliose Šventosios vietose.

Žaliojoje zonoje rinkliavos dydis – 2 eurai už valandą, raudonojoje – 1,2 euro už valandą, geltonojoje – 0,6 euro už valandą. Tiek reikia mokėti nuo gegužės 15 dienos iki rugsėjo 15 dienos imtinai.

Palangoje taip pat galioja pagalvės mokestis – 1 euras už vieną nakvynę.

„Savaitgaliais atvažiuoja tiek, kad net pravažiuoti sunku. Kyla daug problemų, o tai Lietuvos klausimas, ne tik Palangos“, – sakė V. Šimaitis.

Miestas plečiasi

„Palangos komunalinio ūkio“ vadovas „Delfi“ pasakojo, kad už viešose erdvėse susidarančių atliekų sutvarkymą jiems sumokama iš savivaldybės biudžeto.

„Aišku, infrastruktūra kainuoja brangiai. Pavyzdžiui, viešieji tualetai, pliažų infrastruktūra, takai. Tai tikrai lėšų reikalaujantys dalykai.

Jei lėšų būtų daugiau, tai galėtume ir gerai prižiūrėti, būtų daugiau gerai įrengtos infrastruktūros. Miestas smarkiai plečiasi į abi puses, tiek Šventosios link, praktiškai tarpų nebėra, Kunigiškėse gyventojų smarkiai padaugėję“, – pasakojo G. Valinevičius.

Pasak jo, lėšų galima surinkti nebūtinai apmokestinant įvažiavimą.

„Viena mintis – kadangi paplūdimiais naudojasi ne tik vietiniai, bet iš visos Lietuvos žmonės, tai gal turėtų būti finansavimas ir iš valstybės biudžeto. Būtent įrengti ir išlaikyti infrastruktūrą. Ne tik mokestis gali būti“, – sakė G. Valinevičius.

„Sodros“ duomenimis, „Palangos komunalinis ūkis“ liepos 5 dieną turėjo 170 darbuotojų, kuriems gegužę mokėtų atlyginimų vidurkis siekė 1301,87 euro (apie 844 eurai „į rankas“).

2020 metais savivaldybės įmonė gavo 4,7 mln. eurų pajamų, uždirbo 67 tūkst. eurų grynojo pelno.

Ragina Šventajai skirti daugiau

S. Grigorian sakė, kad V. Šimaitis anksčiau žiniasklaidoje aiškino, jog mintis dėl apmokestinimo jam kilo vieną kartą paplūdimyje pamačius kalną šiukšlių.

„Galvoju, kad tai tiesiog emocijos. Kažkokių konkrečių paskaičiavimų nėra, todėl nežinau, kodėl reikėtų Šventąją uždaryti.

Dar akcentuojama parkavimo problema, bet klausimas iš esmės turėtų būti apie infrastruktūrą. Šventojoje proporcingai nėra investuojama tiek, kiek investuojama Palangoje.

Natūralu – kad dėl to parkavimo problema ir kyla. Beje, panagrinėjus savivaldybės biudžetą matyti, kad „Šventosios seniūnijos programai“ skiriama vos 3,5 proc. visų biudžeto lėšų“, – sakė ji.

LSDP Palangos miesto skyriaus pirmininkė sakė, kad norint pokyčių, Šventajai reikėtų skirti daugiau dėmesio.

„Negalime šitos naštos permesti ant atvykstančių poilsiautojų pečių“, – pridūrė ji.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA