Vasarį paaiškėjus apie didelio masto „CityBee“ klientų duomenų vagystę ir paviešinimą programišių forume, žmonės suskubo apsaugoti savo turtą – keitė net banko korteles. Dėl kibernetinio įsilaužimo tarnyboms pradėjus tyrimus ir chaotiškai situacijai šiek tiek nurimus, „CityBee“ paslaugomis vėl pradėjo naudotis klientai, tačiau į „Kas vyksta Kaune“ redakciją šeštadienį kreipęsis kaunietis įspėja – situacija ir vėl kartojasi.
„Gal būtų įdomi informacija, kalbant apie buvusį „CityBee“ skandalą, kad vėl kartojasi ta pati situacija. Buvau tas, kurio informacija buvo nutekinta ir gaudavau „Smart-ID“ pranešimus, kad patvirtinčiau operacijas. Pasikeičiau korteles ir vėl buvo ramu“, – pasakojo vyras.
Po kurio laiko, kauniečiui prireikus automobilio nuomos paslaugos, vyras vėl nusprendė pasinaudoti „CityBee“, tačiau, kaip teigia, teko nudegti ir antrą kartą.
„Pasitikėdamas „CityBee“ vėl prisijungiau su nauja kortele ir po kelių dienų, t. y. šiandien, gaunu vėl pranešimus, kad patvirtinčiau operacijas. Klausimas, ar tai įmonės aplaidumas? Gal daugiau žmonių yra galimai galinčių nukentėti“, – įspėja vyras.
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad apie „CityBee“ klientų duomenų nutekėjimą paskelbta vasario viduryje. Į programišių rankas pakliuvo ir buvo viešai paskelbta apie 110 tūkst. vartotojų, kurie platformoje užsiregistravo iki 2018-ųjų vasario 22 dienos, vardai, telefono numeriai, el. pašto adresai, asmens kodai, slaptažodžiai.
Daugiau šia tema
Tuo metu Nacionalinis kibernetinio saugumo centras kovo 24 dieną baigė „CityBee“ kibernetinio incidento tyrimą ir jo ataskaitą perdavė tyrimus tęsiantiems Policijos departamentui ir Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.
Savo ruožtu Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos Informacinių technologijų skyriaus vedėjas Jevgenijus Trichonovas sako, kad inspekcija tyrimą dėl vasarį įvykusio dalies „CityBee“ klientų duomenų nutekinimo gali baigti ne anksčiau kaip už poros mėnesių.