Logistikos įmonėje „Hegelmann Transporte“ vieną po kito skaičiuojant užsikrėtimus koronavirusu dėl įsidarbinti atvykusių uzbekų, „Delfi“ sulaukė buvusio įmonės darbuotojo, taip pat uzbeko, laiško. Jis savo laiške pasakojo, kad vairuotojams išvykus į reisus tenka gyventi savo kabinose, nes įmonė nepasirūpina jų nakvyne bei poilsiu, kaltino ją dokumentų padirbinėjimu. Pati įmonė informaciją vadina klaidinančia ir neteisinga.
Tikino gyvenęs sunkvežimio kabinoje
„Mano vardas yra Sidikkhoja Aripkhodjaevas, aš esu Uzbekistano pilietis. Pastaruosius 9 mėnesius aš vairuotoju dirbau UAB „Hegelmann Transporte“ (Lietuva)“, – štai taip laiške, kuris, kaip tikino, buvo siųstas ir Lietuvos policijai, rašė įmonėje dirbęs uzbekas.
Vyras pasakojo pastaruosius 9 mėnesius iki gegužės bendrovėje dirbęs beveik be sustojimo ir poilsio bei visą laiką išvykęs į reisus gyvenęs sunkvežimio kabinoje.
„Dauguma vairuotojų „Hegelmann Transporte“ įmonėje yra Ukrainos ir Uzbekistano piliečiai.
Darbdavys („Hegelmann Group“) savo darbuotojams, kurie yra kelyje, neužtikrina poilsio vietos. Vairuotojai priversti gyventi savo sunkvežimiuose, o tai yra šiurkštus Europos Sąjungos darbo įstatymų pažeidimas.
Darbuotojai nuolat gamina maistą ir ilsisi sunkvežimių viduje. Jie neturi galimybių išsimaudyti, išsiskalbti drabužių, kai keliauja po Europą.
„Hegelmann“ grupė klastoja dokumentus, kurie tariamai patvirtina, kad vairuotojai miegojo viešbučiuose (bendrabučiuose)“, – aiškino įmonėje dirbęs uzbekas ir patikino, kad bendrovė vairuotojams juos išduoda, jog, jei būtų paprašyti, galėtų parodyti Europos policijai.
Vyras „Delfi“ atsiuntė minėtus apgyvendinimo patvirtinimus. Juose buvo nurodyta, kad uzbekas Sidikkhoja Aripkhodjaevas tam tikromis datomis apsistojo vienoje poilsio bazių. Tokių dokumentų redakcija gavo ne vieną.
„Visgi tai yra didelė policijos apgaulė ir dokumentų klastojimas, vairuotojai priversti miegoti sunkvežimių viduje, nes „Hegelmann Group“ vykdo ne visus savo reikalavimus, susijusius su vairuotojų darbu ir poilsiu“, – teigiama laiške.
Pasidalijo vaizdo įrašais
Susisiekus su vairuotoju jis patikslino, kad dėl masinių darbo pažeidimų ir dokumentų klastojimo kreipėsi į Lietuvos policiją, Susisiekimo bei Vidaus reikalų ministerijas, tačiau gavo atsakymus kreiptis į Valstybinę darbo inspekciją.
Vyras su „Delfi“ pasidalijo ir keletu vaizdo įrašų.
Viename jų matyti filmuoti kadrai iš kambario, kuriame tarp reisų Lietuvoje ilsisi vairuotojai. Jie, kaip teigiama, nufilmuoti gegužės 25 dieną.
„Kambario ilgis yra 5 metrai, plotis – 3 metrai“, – įraše sako jis ir skaičiuoja, kad kambaryje gyvena 8 vairuotojai. Kitame kambaryje jis taip pat skaičiuoja tiek pat gyvenančiųjų.
Tiesa, kaip teigė, vyras šioje įmonėje šiandien nebedirba, buvo atleistas ir iškeldintas iš nakvynės namų.
„Hegelmann“ suklastojo mano parašą atsistatydinimo laiške. Dabar Lietuvos policija nagrinėja mano parašo klastojimo klausimą. Šiuo metu esu Uzbekistane, namuose“, – patikslino jis.
Vyras prasitarė, kad įmonė jam nėra sumokėjusi viso atlyginimo, tačiau jis to taip nepaliksiąs ir planuoja kreiptis į teismą. Esą įmonė jam žadėjo 2,6 tūkst. Eur per mėnesį, tačiau už visus devynis ten pradirbtus mėnesius gavęs vos po 600 Eur. Uzbekas sakė, kad šiuo metu viena Lietuvos profesinių sąjungų jam padeda apskaičiuoti patirtą žalą.
Redakcija komentaro kreipėsi ir į Lietuvos policiją, tačiau ji teigė informacijos teikti negalinti.
„Delfi“ susisiekė su įmonės atstovais. UAB „Hegelmann Transporte“ rinkodaros specialistė Agnė Ambrazevičienė tiek informaciją dėl vairuotojų poilsio, tiek dėl apgyvendinimo, vadino klaidinančia.
„Situacijos plačiau nekomentuosime, nes buvo kreiptasi į tam tikras institucijas dėl klaidinančios ir neteisingos informacijos apie įmonę skleidimo“, – sakė ji.
Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) atstovai patikino, kad birželio 9 dieną institucija pradėjo tyrimą dėl įmonės UAB „Hegelmann Transporte“. Jis, kaip aiškinama, pradėtas dėl darbuotojų darbo ir poilsio laiko bei apgyvendinimo sąlygų.
„Patikrinimo metu nustatyta, jog įmonėje neatliekami reguliarūs patikrinimai dėl vairuotojų vairavimo, darbo ir poilsio režimo, kad būtų užtikrinti Darbo ir poilsio ypatumų kelių transporto srityje reikalavimai, taip pat atitinkamų Europos Bendrijos reglamentų nuostatos. Įmonei surašyti reikalavimai ištaisyti nustatytus pažeidimus.
Patikrinti informacijos dėl vairuotojams suteikiamo 45 valandų kassavaitinio poilsio ir jo sąlygų užsienio šalyse VDI neturi galimybių“, – teigė VDI atstovai.