Išaiškino naujų radarų naudojimo ypatumus: pareigūnams KET negalioja

R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Kauno gatvėse ir keliuose nuo sausio pirmos pusės pasirodžius kilnojamiems greičio matuokliams, dėl griežtos kontrolės sudirgę vairuotojai ėmė masiškai fiksuoti, jų galva, netinkamus pareigūnų veiksmus dirbant naujaisiais prietaisais. Socialiniuose tinkluose kylant diskusijoms dėl kiekvieno „ne taip“ pastatyto „trikojo“ ir specialiųjų tarnybų automobilio, kelių policija vėsina smarkuolius – pareigūnai Kelių eismo taisyklių (KET) laikytis turi ne visada.

Į akis krito pažeidinėjamos taisyklės

Pradėjus naudoti „trikojus“, Kauno vairuotojai ne kartą atkreipė dėmesį į slaptose vietose ar tiesiog važiuojamoje dalyje pastatytus prietaisus, prižiūrimus iš pažiūros neleistinai tarnybinius automobilius priparkavusių pareigūnų.

Fiksavo jiems įtartinas radarų naudojimo strategijas ir „Kas vyksta Kaune“ skaitytojai: Veiverių gatvėje nufotografavo, kaip greičio matuoklį eksploatuojantys pareigūnai automobilį pastatė ant šaligatvio, prie pat pėsčiųjų perėjos, po ženklu „Įvažiuoti draudžiama“. O Zapyškyje „trikojį“ sumontavo tiesiog gatvėje.

„Kelia pavojų kitiems eismo dalyviams. (…) Jei trikojis išgelbės nors vieną gyvybę – šaunu, bet taisyklių reikia laikytis visiems. Policija – ne išimtis“, – teigė nuotraukos autorius, nors paaiškėjo, kad išimčių taisyklėse pareigūnams nestinga.

Kauno gatvėse - perversmas per savaitę: policija su „trikojais“ tempo mažinti neketina 25 nuotr.

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra per oficialų „trikojų“ pristatymą tikino, kad įrenginiai statomi saugiai prietaiso ir eismo dalyvių atžvilgiu bei vykdytų savo funkciją tiek prevenciškai, tiek fiksuojant pažeidėjus. „Nesistengsime prietaisų slėpti, maskuoti“, – kalbėjo R. Kemzūra.

KET reikalavimai netaikomi

Užklausus, kaip pareigūnams derėtų elgtis kelyje matuojant greitį, Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyrius portalui pateiktame komentare dėstė, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2 str. 24 d., policijos pareigūnai, reguliuojantys ar kontroliuojantys eismą, yra laikomi asmenimis, dirbančiais kelyje.

„Tokiems asmenims netaikomi KET nustatyti apribojimai, kadangi kelias jiems yra darbo vieta. Tačiau ir tokiu atveju svarbu, kad vykdant eismo kontrolės funkcijas būtų užtikrintas saugus eismas“, – nurodė kelių policijos tarnyba.

Taip pat pridūrė, kad laiko apribojimų „trikojo“ dislokavimui vienoje vietoje nėra numatyta. „Atsižvelgiama į atliekamos analizės duomenis avaringuose ir pavojinguose kelio ruožuose, kuriuose įvyksta daugiausia ar yra didžiausia tikimybė įvykti eismo įvykiams dėl viršyto greičio. Laiko trukmė numatoma policinių prevencinių priemonių planuose ar skiriant pareigūnams užduotį vykdyti greičio kontrolę“, – tikslinama komentare.

Tuo metu naujuoju radaru dirbti užtenka vieno pareigūno, o, kelių policijos žiniomis, naudoti apie signalą pranešančias ir jį blokuojančias priemones vairuotojai negali. Už transporto priemonių vairavimą su įrengtomis greitį matuoti trukdančiais prietaisais ir daiktais vairuotojams numatyta administracinė atsakomybė. R. Kemzūra anksčiau tvirtino, kad tokios priemonės prieš „trikojus“ nė nėra efektyvios.

Pažangūs įrankiai eismo saugumui didinti

Naujieji greičio matuokliai fiksuoja visų artėjančių ir tolstančių transporto priemonių greitį, jie „sugauna“ pažeidėjus šešiose skirtingose juostose. Matuokliai pažeidimą gali užfiksuoti 300 metrų atstumu, geba registruoti greitį nuo 10 iki 320 km/val. – pažeidimus įamžina dvi skaitmeninės kameros, o sistema pasirenka, kuri kamera geriausiai atkuria vaizdą ir ją naudoja pažeidimui užfiksuoti. Nuotrauka ir kiti pažeidimo duomenys automatiškai siunčiami Administracinių nusižengimų registrui.

Matuojant iki 100 km/val. greitį, radarų paklaida – 3 km/val., o virš 100 km/val. – 3 proc. „Tolerancija dalykas subtilus. Kai dirbame tamsiu paros metu, lyjant, esant blogoms oro sąlygoms, mažiname toleranciją iki minimumo, kai eismo sąlygos gana geros, ji gali siekti iki 10 km/val.“ – žurnalistams nurodė R. Kemzūra.

Policijos departamentas pagal viešojo pirkimo sutartį įsigijo ne tik 37 komplektus mobilios greičio matavimo įrangos su jos integravimo į administracinių nusižengimų registrą programine įranga, bet ir personalo apmokymus. Kaip skelbta anksčiau, Kauno apskrities VPK perduoti 6 įrenginiai.

Centrinio viešųjų pirkimų portalo duomenimis, pirkinys atsiėjo kiek daugiau nei 1,17 mln. eurų. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondų lėšomis, prietaisai Lietuvos policiją pasiekė rugsėjį. Naujieji radarai, kuriuos iš Estijos kompanijos „Alarmtec AS“ nusipirko Policijos departamentas, turėtų padėti sumažinti dėl didelio greičio įvykstančių nelaimių skaičių Kaune ir visoje Lietuvoje.

111 KOMENTARAS
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Staigmena gyventojams: stovėjimo vietose išdygo gelžbetonio blokai

Troleibusui įlėkus į atitvarus, Taikos prospektas sunkiai pravažiuojamas

Tunelio gatvėje stoja automobiliai: siūlo rinktis kitą maršrutą

Kauniečiai prašo pagalbos: nufilmuota, kaip ilgapirščiai įsilaužia į automobilį (video)

Anšlaginiame koncerte Kaune Jazzu davė užuominą apie dideles ambicijas

Susipažinkite: sukurtas žemėlapis, kuriame matyti visi Kaune vykdomi ir planuojami projektai

Neišvengiama: vienkartiniu vadintas automobilių mokestis taps metiniu

Į Kauną medikai skubiai transportavo neseniai iš Kinijos grįžusį vyrą (papildyta)

Paaiškėjo, kada ir kur bus galima atsisveikinti su poetu K. Navaku

Gripo sezonas tęsiasi: šalyje daugėja sergančiųjų gripu