Trijų mergelių tiltu į Panemunės šilą žygiuojantys kauniečiai šiuo metu gali stebėti istorinius infrastruktūros darbus. Nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties ruošiamasi tiesti europinę vėžę „Rail Baltica“ bei rekonstruoti dalį senųjų bėgių. Dėl statybų veikiai bus uždarytas ir geležinkelio tunelis, o gyventojams teks kuriam laikui keisti kelionės įpročius.
„Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento projektų vadovas ir „Rail Baltica“ projekto direkcijos atstovas Domas Jurevičius „Kas vyksta Kaune“ nurodė, kad naujoji vėžė nuo Palemono iki Kauno eis greta esamų bėgių, o tunelyje susilies į vėžę vėžėje – čia bėgiai bus sudvejinti.
Kaip tik tai dabar ir galima matyti portalo fotografo užfiksuotuose kadruose – sunkiąja technika šalia bėgių ruošiamas pagrindas europinio standarto vėžei, nukasinėjami ir tvirtinami šlaitai.
„Gegužės 23 d. traukinių eismas tuneliu dėl europinės vėžės tiesimo ruože Palemono-Kauno geležinkelio stotis bus uždarytas. Tunelį vėl atidaryti planuojama rugsėjo 1 d.“ – pasakojo D. Jurevičius. Palemone, skelbia „Lietuvos geležinkeliai“, taip pat įrengiama laikina stotis, tvarkoma infrastruktūra, kuri bus pritaikyta judėjimo negalią turintiems asmenims.
Primename, kad minėtu laikotarpiu Vilnius-Kaunas-Vilnius maršruto traukiniai važiuos tik iki Palemono ir į sostinę pajudės iš šios stoties. Tarp Kauno ir Palemono geležinkelio stočių vasarą kursuos 12 specialių autobusų reisų. Autobusų tvarkaraščiai bus priderinti prie populiariausių traukinių Kaunas-Vilnius ir Vilnius-Kaunas reisų, o kai nekursuos specialūs autobusai, susisiekimą su miesto centru turėtų užtikrinti Kauno viešasis transportas.
„Kas vyksta Kaune“ jau rašė, kad baigus suplanuotus darbus, Palemono stotyje bus įrengta nauja požeminė pervaža automobiliams, triukšmą slopinančios sienelės, ant bėgių sumontuoti vibraciją bei triukšmą mažinantys demferiai. Abi geležinkelio stotys bus aptvertos segmentine tvora, o bėgių ruožas tarp Kauno ir Palemono – apjuostas metalinio tinklo tvora su specialiais vienvėriais varteliais gyvūnams.
„Baigus darbus, 9 km ruože bus rekonstruota apie 15 km geležinkelio kelio: nutiesti 9 km naujos 1435 mm vėžės, ir 2 km sugretintos 1435/1520 mm vėžės. Iš jų 1,29 kilometro – Kauno geležinkelio tunelyje. Taip pat bus rekonstruota 3,6 kilometro esamo, 1520 milimetrų vėžės kelio, ir įrengti 27 iešmai“, – anksčiau portalo žurnalistams detalizavo „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.
„Lietuvos geležinkelių“ sklypo ribose atliekami darbai iš viso atsieis 54,7 mln. eurų. D. Jurevičiaus teigimu, 85 proc. šios sumos finansuojama Europos Sąjungos, 15 proc. – Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis. Naują geležinkelį klos „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas. Viso geležinkelio ruožo Kaunas-Palemonas rekonstrukciją baigti žadama 2020 m.
Baigus įgyvendinti „Rail Baltica“ projektą, Kaunas taps svarbiu tarptautiniu logistikos centru gabenant krovinius Rytų ir Vakarų bei Šiaurės ir Pietų transporto koridoriais. Gerokai sparčiau bus galima keliauti tiek vidaus, tiek užsienio maršrutais: iš Panevėžio į Kauną kelionė truks 38 min., iš Vilniaus į Kauną – 36 min., Varšuvą pasieksime per nepilnas 5 val., Rygą – per 1,5 val., o Taliną – per 3,5 val.
Kauno geležinkelio stoties pagrindinėje laukimo salėje iki gegužės 24 d., beje, eksponuojama paroda „Kauno geležinkelio stotis 1859-2019: nuo geležinkelio atsiradimo iki europinės vėžės „Rail Baltica“.