Pritarta naujai teisių atėmimo tvarkai: neblaivus pričiuptas vairuotojas galės rinktis

Asociatyvi / B. Dragūno nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Seimas antradienį pritarė pataisoms, pagal kurias bus įteisinti antialkoholiniai variklio užraktai. Girtas už vairo prigriebtas pažeidėjas, automobilyje sumontavęs tokį prietaisą, prarastą vairuotojo pažymėjimą galės atgauti greičiau. Tuo metu siūlymas alkoblokus diegti nuomojamuose automobiliuose pakankamo parlamentarų palaikymo nesulaukė.

Antradienį Seimas po svarstymo pritarė Vyriausybės rengtoms pataisoms, nuo 2020 metų įteisinančioms antialkoholinius variklio užraktus. Tam, kad naujos nuostatos būtų priimtos, Seimas turės balsuoti dar kartą.

Numatoma, kad teisėsaugos institucijos galės spręsti, kurią iš dviejų administracinio poveikio priemonių skirti asmeniui, neblaiviam vairavusiam transporto priemonę. Pats pažeidėjas taip pat turės teisę pasirinkti, ar sumoka skirtą baudą su teisės vairuoti atėmimu ilgesniam laikotarpiui, ar netenka teisės vairuoti trumpesniam laikui, bet su sąlyga, kad atgavęs vairuotojo pažymėjimą tam tikrą laiką negalės vairuoti automobilio be jame įrengto antialkoholinio variklio užrakto.

Vairuotojui, kuris pasirinks vairuoti automobilį su privalomai įrengtu antialkoholiniu variklio užraktu, pagal naują tvarką bus privaloma įgyti vairuotojo pažymėjimą su apribojimo kodu „69“. Šis žymuo reikštų, kad prasižengęs vairuotojas galės vairuoti tik transporto priemones su jose įmontuotais antialkoholiniais variklio užraktais.

Tuo pačiu antradienį nepritarta siūlymui nuomojamuose automobiliuose privalomai įrengti vadinamuosius alkoblokus. Parlamentarai pritarė Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) siūlymui projektą grąžinti iniciatoriams tobulinti. Anot komiteto, siūlymas nuomai skirtoje transporto priemonėje privalomai įrengti mechanizmą, leidžiantį užvesti variklį tik atlikus blaivumo testą, apsunkintų tokių verslo įmonių veiklą.

„Nuomoti automobiliai sudaro tik nedidelę dalį eisme dalyvaujančių transporto priemonių, be to, nėra statistinių duomenų, kurie pagrįstų, jog būtent nuomoti automobiliai padaro didesnį transporto įvykių kiekį dėl vairuotojo girtumo. Sukurti papildomus reikalavimus vien nuomojamų transporto priemonių grupei nebūtų nuoseklu ir pagrįsta“, – teigiama TTK išvadoje.

Komiteto teigimu, vienai ūkio subjektų grupei būtų sukurta neproporcingai didelė prisitaikymo išlaidų našta. „Tvarkietis“ Remigijus Žemaitaitis minėtą projektą buvo parengęs po šių metų balandį įvykusios tragiškos avarijos, kai „CityBee“ automobilį vairavęs neblaivus asmuo rėžėsi į taksi automobilį. Žuvo jame sėdėjusi mergina, o vairuotojui nustatytas 1,51 promilės girtumas.

15 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Naujausios žinios

Kaune lankysis vienas svarbiausių Rusijos saugumo ekspertų iš Didžiosios Britanijos

Dėl gaisro evakuojama Kauno autobusų stotis

Jau greitai Kauno LEZ teritorijoje prasidės naujos skirtingų lygių sankryžos įrengimo darbai

Keliuose dirba policija ir medikai: magistralėje dvi masinės avarijos (papildyta)

Netikrame puslapyje internete – šauktinių sąrašai: apsigauti galėjo ne vienas

Savaitgalio renginių apžvalga: nuo atrakcijų su gyvūnais iki vidurnakčio maudynių Nemune

Po automobilių susidūrimo Draugystės gatvėje - sužalotas žmogus

Žinomus kauniečius sukrėtė istorinio „Metropolio“ Laisvės alėjoje fasado pokyčiai

Aliarmas vairuotojams – keliai virsta čiuožykla

Kaunietis A. Gelažninkas Dakare raškė aukščiausią vietą Lietuvos istorijoje