Lietuvos keliuose jau sumontuota ir veikia 25 sektorinių greičio matuoklių sistema. Tiesa, vairuotojai kol kas neturėtų nerimauti – sistema aktyvi ir matuoja greitį, tačiau greičio mėgėjai baudų kol kas nesulauks. Šiuo metu sistema bandoma, o baudos pažeidėjams bus išrašomos tada, kai sistema bus ištestuota ir patikrinta. Planuojama, kad tai bus padaryta per keletą artimiausių mėnesių.
Anksčiau planuota, kad sistema pilnu pajėgumu pradės veikti vasario pabaigoje ar kovo pradžioje, tačiau, Lietuvos automobilių kelių direkcijos teigimu, „startas“ buvo atidėtas.
„Vidutinio greičio matavimo sistemų paleidimo pradžia bus nukelta iki antro šių metų ketvirčio. Šiandien sistema veikia ir kaupia visų transporto priemonių statistinius duomenis sistemos viduje. Tačiau asmenys, viršijantys vidutinį važiavimo greitį ruože, nebus baudžiami, kol neatliktos visos metrologinio įteisinimo procedūros“, – DELFI teigė Evaldas Tamariūnas, LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas.
Fiksuos visus be išimties
Iš esmės sektorinių greičio matuoklių veikimo principas nėra sudėtingas – fiksuojamas įvažiavimo į sektorių ir išvažiavimo iš sektoriaus laikai bei apskaičiuojamas vidutinis greitis.
„Vairuotojui pravažiavus pirmąją kamerą, užfiksuojamas transporto priemonės valstybinis registracijos numeris ir siunčiamas į centrinę programinę įrangą. Kelio ruože esanti antroji kamera atlieka analogiškai tą patį procesą ir tik tuomet centrinėje programinėje įrangoje gauti duomenys iš abiejų kamerų yra sulyginami, išskaičiuojamas vidutinis greitis. Jeigu užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, centrinė programinė įranga išsiunčia apjungtą duomenų paketą į Administracinių nusižengimų registrą, kur ir suformuojamas pažeidimo protokolas“, – teigė Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistas Laurynas Slapšys.
25 sektoriai
Iš viso bus įrengti 25 nauji sektoriai. Viešą konkursą, kuriame dalyvavo dvi įmonės, laimėjo UAB „Fima“.
Nors atkarpų ilgis skirtingas, atstumas daugumos sektorių ilgis svyruoja nuo 4 iki 7 kilometrų. Tai reiškia, kad šį atstumą bus skaičiuojamas įveiktos distancijos laikais.
Sektoriniai greičio matuokliai bus pastatyti šiuose keliuose:
Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (A12) – dvi atkarpos
Šiauliai–Palanga (A11) – dvi atkarpos
Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas (A7) – viena atkarpa
Vilnius–Varėna–Gardinas (A4) – viena atkarpa
Vilnius–Lyda (A15) – viena atkarpa
Vilnius–Minskas (A3) – viena atkarpa
Vilnius–Prienai–Marijampolė (A16) – viena atkarpa
Kaunas–Zarasai–Daugpilis (A6) – dvi atkarpos
Panevėžys–Šiauliai (A9) – viena atkarpa
Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (A8) – viena atkarpa
Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (A5) – viena atkarpa
Panevėžys–Pasvalys–Ryga (A10) – viena atkarpa
Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (A12) – viena atkarpa
Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda (141) – dvi atkarpos
Mažeikiai–Plungė–Tauragė (164) – viena atkarpa
Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys (122) – viena atkarpa
Vilnius–Švenčionys–Zarasai (102) – viena atkarpa
Vilnius–Polockas (103) – viena atkarpa
Klaipėda–Liepoja (A13) – viena atkarpa
Vilnius–Prienai–Marijampolė (A16) – viena atkarpa
Kaunas–Prienai–Alytus (130) – viena atkarpa
Kaunas–Zarasai–Daugpilis (A6) – viena atkarpa (rezervinė vieta)
Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (A8) – viena atkarpa (rezervinė vieta).
Daugiau naujienų skaitykite čia.