Kauniečių netenkina šviesoforų padėtis miesto gatvių sankryžose: dažnam vairuotojui tai – problema

Kaune ne viskas pasiteisina taip, kaip galbūt norėtųsi. Portalo „Kas vyksta Kaune“ redakcija sulaukė nusiskundimų iš miesto gatvėmis važinėjančių automobilių vairuotojų. Šįkart problema – šviesoforai, esantys Kauno gatvių sankryžose. Kauniečiai skundžiasi, esą būtent jie pastaruoju metu sukelia daugiausiai nepatogumų vairuojant.

„Šviesoforai Kaune, atrodo, palaipsniui tampa savotiška problema vairuotojams. „Naujieji“ šviesoforai Kauno gatvių sankryžose iškelti itin aukštai. Jeigu vairuojant sustojama prie kelio ribą ženklinančios linijos gatvėje – šviesoforo nesimato. Reikia net pasilenkti, kad šviesoforas būtų matomas. O sustojus keletu metrų prieš liniją, atsiranda „gudragalvių“, kurie sugeba apvažiuoti kitus automobilius ir sustoti vietoje, kur, kaip minėta, nesimato šviesoforo“, – situacija gatvėse skundžiasi portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojai.

Esą šviečiant žaliam šviesoforo signalui pastarieji įžūliai pasielgti nebijantys vairuotojai, taip pat nemato šviesoforo signalų. „Jie  stovi, kažko laukia, kol už jų sustoję vairuotojai pradeda signalizuoti“, – sako kauniečiai.

Vairuotojai susirūpino, kokiu tikslu taip aukštai Kauno gatvių sankryžose iškelti šviesoforai? Juos taip pat domina, ar juostos gatvėse bus sužymėtos iš naujo taip, kad sustojus prie linijos matytųsi šviesoforas?

„Tai tampa vis dažnesne problema. Ypač skubant į darbus, kai koks nors „gudresnis“ vairuotojas sustoja taip, jog nemato šviesoforo, pražiopso žalią šviesoforo signalą, o visi kiti, sustoję už jo automobilio, turi laukti, kol šis atsitokės ir pradės judėti į priekį“, – tikina portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojai.

Redakcijos žurnalistai apie Kauno vairuotojų įžvelgiamą problemą papasakojo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjui Pauliui Kerui. Pasak jo, šviesoforų įrengimo aukštį bei išdėstymą virš važiuojamosios dalies reglamentuoja LR Susisiekimo ministerijos patvirtintos Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės.  Šviesoforų aukščiui virš važiuojamosios dalies taip pat daro įtaką ir troleibusų kontaktinis tinklas. jei jis įrengtas sankryžoje.

Esą iki 2012 metų (iki įsigaliojant minėtoms taisyklėms) įrengtose šviesoforinėse sankryžose buvo leidžiama įrengti dubliuojančius šviesoforus už sankryžos, tai, P. Kero teigimu, pagerindavo šviesoforo matomumą, tačiau šiuo metu galiojančiose šviesoforų įrengimo taisyklėse tokių šviesoforų esą nėra numatyta.

„Stop linijų atstumą nuo sankryžos reglamentuoja horizonatalaus ženklinimo taisyklės. Tačiau tam tikrose ribose atstumas gali būti keičiamas. Tikslų horizontaliojo ženklinimo projektą projektuotojai parengia kartu su šviesoforo techniniu projektu, įvertindami galiojančius normatyvus bei faktinį gembių aukštį. Tačiau skirtingų modelių automobilių matomumas pro priekinį automobilio stiklą yra skirtingas. Todėl kiekvieną kartą atlikdami horizontalųjį ženklinimą stengiamės atsižvelgti į iš vairuotojų gautus nusiskundimus ir leistinose ribose koreguoti horizontalųjį ženklinimą“, – aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA