Antradienį Kauno miesto savivaldybės taryba patvirtino planuojamą pasirašyti sandorį: sutartį su koncerno SBA nekilnojamojo turto plėtros bendrove „BEI Capital“, dėl požeminės automobilių stovėjimo aikštelės po Vienybės aikšte įrengimo bei eksploatavimo.
Jau anksčiau skelbta, kad po Vienybės aikšte bus įrengta automobilių stovėjimo aikštelė su 500 vietų, iš kurių dauguma bus skirta SBA koncerno įsigyto pastato K. Donelaičio g. 60 (buvęs „Pramprojektas”) naudotojams. Pusšimtis vietų teks miestiečiams.
Kol kas neaišku, kas administruos minėtas 50 vietų miestiečių reikmėms: tai turėtų paaiškėti per statybų laikotarpį.
Miestas paklos aikštės dangą
Sutartis nustato, kad aikštelė 25-eriems metams bus išnuomota įmonei „BEI Capital“, ji savo lėšomis įrengs aikštelę, bus panaikinta antžeminė aikštelė prie BLC pastato. Miesto savivaldybė įsipareigojo pakloti Vienybės aikštės dangą. Po 25 m. aikštelės savininke taps savivaldybė.
„Miestui investuoti nereikės, būsime atsakingi tik už aikštės dangą, kol kas neaišku, kiek tai kainuos. Po 25 metų šis parkingas atitenka miestui. 50 vietų bus skirta miestui, bet dėl jų administravimo su vystytojais dėl laiko trūkumo dar nėra sutarta. Investicijų sumos preliminarios, nes nėra galutinio techninio projekto. Mano nuomone, tai geras sutarimas miestui, kuris investuoja minimaliai, yra išvystomas objektas, kuris netaps našta“, – sakė Kauno miesto savivaldybės Administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.
Preliminariais skaičiavimais, požeminės automobilių aikštelės statybos viršys 7 mln. eurų, dar porą milijonų eurų įmonė investuos į aikštelės viršutinę dalį, iš viso planuojama apie 30 mln. eurų investicija.
Darbus rengiamasi pradėti šįmet, o pabaigti 2018-aisiais. Šioje vietoje turėtų atsirasti apie 14 tūkst. kvadratinių metrų ploto A klasės biurų kompleksas.
Kritikavo projektą
Projektui pritarė ne visi, abejota, ar jis atitinka viešąjį interesą, siūlyta jį taisyti.
Tarybos narys Petras Jakštas irgi išreiškė nuomonę, jog sutartis nepalanki miestui: „Nepateikiami skaičiai, kiek miestui kainuos Vienybės aikštės danga, ką savivaldybė gaus finansiškai, yra tik abstraktūs skaičiai”, – teigė P. Jakštas.
Architektas Linas Tuleikis teigė: „Sutartyje matome, kad nėra gynybinių svertų, nes viskas atiduodama privačiam verslui. Tai viena svarbiausių miesto erdvių, juk niekas nepradeda namo statyti nuo garažo. Reikia pradėti projektuoti nuo aikštės. Pirmiausiai turėtų būti išviešinti ir išnagrinėti projektiniai pasiūlymai, tik tada būtų galima rašyti sutartį, žinant, ko tiksliai miestas tikisi iš privataus investuotojo“.
Kauno tarybos posėdžio išvakarėse savo feisbuko profilyje konservatorius Andrius Kupčinskas kritikavo dalies Vienybės aikštės nuomos sutartį, ne konkurso būdu, kurią galima rasti čia, esą ji neturi viešo intereso.
„Idėją ir SBA investuotojus palaikau, nes Vienybės aikštėje požeminis parkingas reikalingas ne tik jiems, bet sutartis – ne viešo intereso naudai, o ir Miesto ūkio ir paslaugų komitetas nepritarė. Dar kreipėsi architektų grupė, aišku, juos domina kas bus projektuotojai, kokia projektavimo užduotis, funkciniai, estetiniai ir architektūriniai reikalavimai. Sutartyje to nėra, savivaldybė išnuomoja, tiesmukai įsipareigoja pasirūpinti viršutine danga (marmuro, granito, betono ir pan.) ir „susitiksime po 25 metų”! Palyginimui, UAB „Kautra” požeminį parkingą ir stotį įsirenginėjo savo sklype ir savo lėšomis, todėl ten viskas aiškiau su atsakomybėmis”, – komentavo A. Kupčinskas. Nepritarimo poziciją jis išreiškė ir tarybos posėdyje, beje, tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų atstovai posėdyje už šį projektą balsuoti atsisakė, argumentuodami, kad jis iki galo neaptartas tam tikruose komitetuose.
Architektas Audrys Karalius feisbuke teigė, kad projektą pirmiau reikėjo parodyti gyventojams. „Vienybės aikštė yra viena svarbiausių miesto viešųjų erdvių. O „Pramprojektas” vienas svarbiausių Kauno naujojo paveldo kūrinių. Argi kaunietis nėra vertas susipažinti su projektais, keičiančiais esminę miesto veido vietą? O gal kaunietis netgi nuomonę apie tai gali turėti?”, – rašė A. Karalius.