Anglakalbiai atvykėliai po viešnagės Kaune rizikuoja pamiršti žodį „fantastiškas“ (angl. fantastic), nes jo vietą turistų žodyne veikiausiai užims naujadaras „kaunastic“. Toks pavadinimas puikuojasi ant naujo Kauno turistinio leidinio. Kalbininkai šiam naujadarui kol kas neturi tikslios vertimo reikšmės, tad kol kas galima pajuokauti, jog tai reiškia „kaunastiškas“ arba tiesiog kaunietiškas.
Iš svečių šalių į Kauną atvykstantys turistai nuo praėjusios savaitės stebisi į rankas patekusiu naujuoju Kauno turistiniu leidiniu, kuriame, pasak jo sumanytojų ir kūrėjų, pavyko apjungti tikro kauniečio ir neseniai mieste gyvenančio žmogaus požiūrius.
„Tikime, kad šiandienos žmogui įdomu viskas – tiek istorija, muzika ir architektūra, tiek sportas, kulinarija ir šokiai. Todėl vienodai svarbu jį atvesti ir į vertingiausius muziejus, ir leisti po jų vizitų atsikvėpti“, – pasakoja viena idėjos autorių Kotryna Lingienė.
Būtent jai su vyru Kęstučiu netikėtai gimė mintis kūrybiškai pažvelgti į atsitiktinai pamatytą Kauno turizmo informacijos centro pavadinimo santrumpą (Kaunas TIC): „Pagalvojome, kodėl gi negalėtų viskas, kas įdomu ir gražu Kaune, būti „kaunastic“, arba tiesiog „kaunastiška“? Netrukus kūrybinė komanda išsiplėtė ir darbai gana sparčiai pajudėjo.“
Prie iniciatyvos nupiešti Kauno žemėlapį įgyvendinimo prisijungė iliustratorė Asta Didžiokaitė. Dailininkei Kauno tema nėra svetima, mat ji yra publikavusi komiksų apie Kauną. Tuo metu „Talent Garden Kaunas“ įkūrėjas Artūras Bulota su nauja iniciatyva supažindino netyčinius projekto „krikštatėvius“ – Kauno turizmo informacijos centro atstovus.
Sulaukus jų pritarimo, beliko surasti talentingą dizainerę. Darbo ėmėsi Irena Kalėdienė, tekstus ir iliustracijas sudėjusi į estetišką įspūdį paliekančią visumą.
Nuo Kęstučio, Kotrynos ir Astos susitikimo iki spaustuvės dažais kvepiančio žemėlapio patekimo į autorių rankas praėjo apie trys mėnesiai. Bemaž daugiausia laiko pareikalavo informacijos dėstymo koncepcija, jos gludinimas, o galiausiai – pačių tinkamiausių lankytinų vietų sąrašo sudarymas.
„Apie objektus pasakojome taip, kaip tai darytume savo draugams ar naujiems pažįstamiems, ką tik atvykusiems į Kauną. Patys žavimės tarpukario architektūra, esame aktyvūs renginių lankytojai, džiaugiamės streetfood’o atėjimu, leidžiame laiką parkuose, – kalbėjo K. Lingys, pridūręs, kad rengiant žemėlapį, rėmėsi ne vien savo patirtimi. – Klausinėjome ne centre gyvenančių pažįstamų, Kaune apsistojusių užsieniečių – norėjome plataus spektro, galimybės rinktis ir atrasti. Juk nebūtinai atvykusiems čia praleisti savaitgalio bus aktualūs tik naktiniai barai, o pasirinkusiems istorinį maršrutą – vien muziejai.“
Autoriai planuoja projektą pratęsti teminiais mini leidiniais, skirtais susipažinti su atskiromis miesto sferomis. Taip pat norima viską perkelti į skaitmeninę erdvę. Kauno svečiai naująjį miesto žemėlapį „It‘s kaunastic“ jau gali surasti Turizmo informacijos centro padaliniuose.